Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 50 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Ungheni - TgMures



by Debreceni Arnold
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#28936
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25082370-video-noua-alunecare-teren-autostrada-transilvania-unde-lucreaza-romanii-umb.htm

O noua alunecare, publicata pe Hotnews de @VictorC . Eu unul am pierdut sirul alunecarilor, poate stiu colegii cat e de noua.


Cristian 74

#28937
@cristi5: uită-te cu o pagină mai în față. Ieri am pus filmarea pe forum, iar cei de la hotnews văd că au preluat-o. Imaginile sunt de  sâmbătă. Dar alunecarea apare și pe filmarea lui Adisan din 25 septembrie, deci nu e chiar așa de nouă.

EugenRo

^In contextul atator alunecari, un traseu diferit al A3 (Gilau->DN1-pana la Huedin traversarea coada Mezes->Crasna) ar fi mai stabil si mai usor de 'prelucrat' dpdv a reliefului?  :hm: :hm:
(In aceasta ipoteza, Zalaul ar fi legat de A3 printr-un drum de legatura intre centura proprie si Crasna)

alexV

Alunecarea din imagine e dintre cele mai nesemnificative de pe lot. E relativ veche, si se vede ca malul de pamant se opreste tot pe taluz, chiar in panta. O saltea de piatra sparta ar trebui sa fie suficient. Poate si mai light, excavat si reumplut cu pamant si material textil, metoda folosita de Pizzarotti la Alba Nord.

Deocamdata la o singura alunecare au oprit lucrul si reiau studiul geotehnic in vederea gasirii unei noi solutii. Sa vedem care. E drept ca aproape fiecare debleu  neconsolidat a alunecat mai mult sau mai putin.

De urmarit cum se comporta debleurile stabilizate cu piloti. Dupa ce vor fi unite capetele pilotilor cu o grinda de coronament, vor mai excava in fata lor pana la cota  drumului. E important financiar ca o lucrare de stabilizare "sa tina", fiindca aia costa mai mult comparativ cu excavarile (specialitatea UMB, costuri mici cu utilaje proprii). Un scenariu nasol ar fi ca la Mintia pe Lugoj Deva 4, unde celor de la UMB li s-au rupt pilotii din beton, au deviat usor traseul si au inaltat drumul.

ciprebbe

Sincer cand am pus pariul chiar am sperat sa nu apara mai mult de 5 alunecari.
20m era asa un reper ca poate totusi UMB sa fi facut serios studiul geo si la etapa de executie sa fie foarte atenti sa nu pateasca precum la Gilau.
Astazi si o alunecare de 100m deja pare ceva banal pe lotul asta.....
Din pacate am avut dreptate :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

paulmare

^alexv am inteles ca nu s-au rupt, la Bretea Muresana au avut un proiect extern facut de kkao, pilotii erau considerati incastrati in teren nu articulati, dar erau infipti in gramada "seculara" de deseuri de cariera nu intr-un strat stabil,
acuma nu cred ca fac de doua ori aceeasi greseala, de vreme ce au pus geotehnistul sa caute alta solutie de consolidare
Pizza la alunecarea lor, o saltea drenanta cu geotextil si piatra sparta au facut, a filmat-o foarte in detaliu AlinC, cred ca era si el bucuros ca lucreaza si altceva in afara de Dolce vita far niente , dupa ce au asteptat vreo 3 ani sa se stabilizeze de la sine alunecarea

cfdp

La alba nord daca va uitati, a stat santul de garda cred ca ani de zile cu pereul oprit in zona unde s-a produs alunecarea. Deci a fost strict un debit de pluviale descarcate punctual. La zona Nadaselu  ----  Zalau sunt tipurile de pamant (marnoase) care isi pierd stabilitatea sub influenta umezelii dupa cum se vede cel mai bine imediat dupa traversarea DN la Mihaiesti spre Topa in varful dealului. Consider ca este mai greu de gasit o suprafata pe care se se realizeze taluzele cu anrocamente sau pamant mai bun ca la alba nord.

adrian sibiu

După această primă vizită am observat un lucru care pe mine m-a bucurat mult ,Umb-ul stie foarte bine ce are de facut și face acest lucru .Au început să execute pe aproape toate aceste dealuri instabile sistemele pluviale prin care vor capta apele meteorice,de asemenea au început cu forajele pentru pilotii forati pe aproape toate dealurile,nu am văzut atâtea foreze în actiune cred că pe nici- un șantier din țară  .La alunecarea de la Nadaselu se lucra deja la grinda de coronament dar și la sistemele de colectare a apelor pluviale.

mirceaeliade

am si eu o intrebare de incepator:  daca anul asta sapa repede UMB peste tot pe unde e de sapat, si in primavara, dupa dezghetz si ploile de toamna, se uita unde au aparut crapaturi si fac acolo ce e necesar (intariri sau mai multe sapaturi)  nu ar fi mai ieftin decat orice alta varianta?

gicu

Trebuie o soluție pe termen lung. Pot să nu apară alunecări la primăvară, dar să apară toamna viitoare când încep ploile. Înghețul și dezghețul afectează doar suprafața solului, pământurile sunt mult mai sensibile la variații mari de umiditate.

adiarc

e imposibil ca alunecarile lasate nerezolvate sa nu se agraveze pe durata iernii sub actiunea inghet-dezghet si a infiltrarii in acestea a unor cantitati uriase de precipitatii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adrian sibiu

O scurtă filmare de pe autostrada A3 Gilau-Nadaselu din zona alunecării de teren,unde lucrările de consolidare se apropie de finalizare !
Enjoy!


Iceman

Hai să fim optimiști sigur sunt soluții pentru astfel de lucrări... Doar nu suntem singuri din toată Europa sau din lume cu una astfel de tronson, sigur sunt și alte țări în această ipostază.. bine că nu inventăm soluții unice și în premieră  :).... PNRR acoperă lucrurile pe acest tronson :)

dargauda

Ce se mai aude de Selina se apuca de lucru? Sa-u asteptam pastele.......