News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

cristi5

#28815
Quote from: shogom on September 17, 2021, 07:05:32 PM
Se pare ca a fost comisie CNAIR in zona alunecarilor.
Exista si un comunicat pe site-ul CNAIR sau pe Fb, nu l-am gasit rapid

Dar am gasit un video, publicat recent dar nu arata alunecarea



cristi5

La mine nu merge link-ul, poate e bine sa fie textul aici. Alunecarea asta va fi un subiect major (cu intarzierile provocate)

danutzu_1069

^ & ^^ d-aia tot spune @TibiV sa puneti si copy paste...
Ce o fi asa de greu???

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preciz%C4%83ri-cnair-9

"Referitor la alunecările de teren de pe amplasamentul viitorului tronson de autostradă Nădășelu – Zimbor, parte a autostrăzii Transilvania, CNAIR face următoarele precizări:

Antreprenorul, care are și calitatea de proiectant, pentru a adopta soluțiile optime care să asigure stabilitatea corpului autostrăzii, efectuează investigații geotehnice în vederea stabilirii naturii și amplitudinii fenomenului.

După finalizarea acestor investigații, CNAIR, Antreprenorul și specialiștii acreditați și acceptați, vor stabili soluțiile tehnice aferente și conforme cu legislația în domeniu.

Menționăm că pe celelalte sectoare, Antreprenorul execută lucrări de săpătură și umplutură, conform programului stabilit."

Cristian 74

#28819
Azi pe A3 nu lucrează camioanele, grederele, buldozerele și excavatoarele. Este moale după ploile recente. Doar pe lângă foreze se vede activitate. (Poze din zonele Nădășelu și Șardu)
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Cristian 74

Lângă E81, chiar la ieșire din Mihăiești, lucrurile arată tot mai rău.




Powered by API/PUM imgur uploader

Kravim

Chiar s.a zgârcit Beni Rus și nu a mai contestat la Suplacu - Chiribiș?

mirceaeliade

ce se face prin alte locuri din vest cand apar alunecari de genul asta la sapaturi in dealuri cu panta mica?  se muta autostrada sau se pune zid de ciment?

the_northpole

^Si mai ales pe banii cui? antreprenorul sau statul?

Cristian 74

Urâte alunecările de la Nădășelu și Mihăiești. Am fost să văd ce e pe acolo și vă arăt și vouă.


GAC

In imaginile recente se vede foarte clar efectul de domino in alunecarile de teren. Astfel, pamantul scos de UMB a determinat erodarea stabilitatii stratului de deasupra (si asa foarte precara, gratie solului imbibat) si astfel, acest strat nu a mai avut pe ce sa se "sprijine" si s-a produs alunecarea. Acum, efectul se vede la stratul de deasupra stratului alunecat... si cel mai probabil asa va fi pana sus.

In ceea ce priveste vizita CNAIR, sper sa poata ajunge la o intelegere in ceea ce priveste aditionalul pentru implementarea solutiei de remediere. Oricare solutie ar fi, vor fi lucrari de amploare.

ovicor

    "Parerea mea de nespecialist"( formula care a devenit deja suparatoare, fiindca marea majoritate asta suntem) e ca terenul ar fi impus solutii mai putin invazive. Pe de alta parte, planul de alunecare pare la o adancime ce face dificila consolidarea cu foreze. Data fiind situatia actuala, cred ca solutia va fi continuarea excavatiilor cu atentie si doar cat se impune, pentru a lasa/ provoca alunecarile sa se consume inafara aliniamentului autostrazii si CNAIR sa extinda zona de expropiere. Impadurirea se impune, dar mai putin pentru consolidare, mai mult pentru atenuarea aspectului dizgratios. Salcamii, chiar daca aluneca la vale cu terenul, tot atenueaza eroziunea si, cumulat cu consumarea alunecarilor, stabilizarea se va produce pe termen mediu. Ce ma ingrijoreaza e stabilitatea terenului sub autostrada si "in aval" de aceasta!

alecu26

Da, una din solutiile posibile e ridicarea liniei rosii si marirea podurilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#28828
http://cloud.tapatalk.com/s/6148237980782/10.%20Anexa%20nr.%2010%20la%20Clarificarea%20nr.%201_Raport%20geologic%20Nadaselu-Mihaesti.pdf
Anexez studiul geotehnic comandat de Maltauro, care a fost parte din documentatia de licitatie pe care a castigat UMB. Pescuit de @florin74 de pe SEAP

In plus, UMB cunostea bine zona pt ca a executat Gilau-Nadasel

In fine, constructor mai "potrivit" pt situatia asta decat UMB nu cred ca poate exista. Daca nici cu UMB nu se intelege CNAIR/Pistol, nu stiu cu cine s-ar intelege... Dar au si aditionalele/rezervele de implementare limitele lor.

Ionut

Păi evident e o solutie sa faci viaduct peste tot unde ai alunecări dar se iese mult din contract...