Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

dorel_cu_lopata

Nu au fost facute publice sume si se poate vedea ca inca umbla la ele.

GAC

Pana la urma este crucial sa incerapa lucrarile cat mai devreme pe Chiribis-Suplacu. Aceste lucrari de infrastructura sunt o sursa sigura de cash de la Bruxelles.
Avand in vedere ca ne paste o inflatie, in special pe materie prima, forta de munca si petrol riscam ca lotul cel mare (cu tunelul Meses)sa iasa in oferte peste valoarea stabilita de autoritati. Nu ar strica sa fie actualizate valorile din indicatorii economici si pentru acest lot.
Nu in ultimul rand, ce se mai intampla cu lotul lui nea Beni? aceasta tergiversare nu este de bun augur. Cu cat se intarzie, cu atat vor creste preturile la toate cele trebuitoare lucrarii.

hefaistos

#28472
Dorele, tu cel care, cu lopata ta probabil ca ai ingropat multe pe la CNAIR, in spritul vechii institutii incerci sa ne explici ca trebuia anulata licitatia si pierduti inca doi ani nu? Dar cand tot gasca voastra rezilia contracte cu executie la 99% si cand ati produs pagube de sute de milioane de lei prin revendicari obtinute in procese datorita vinovatiei dovedite a CNAIR de ce n-ai comentat pe aici?
Nu e nici o MASLUIRE. E o decizie de majorare a bugetului lucrarii. nu stiu daca e legala sau nu, dar nu e nici un fals la mijloc. Nu mai veni cu mesaje d-astea demne de ziare de scandal. Daca tu crezi ca este o fapta penala atunci ai obligatia morala si cred ca si legala sa depui un denunt la parchet. Pana atunci putina decenta, si te rog sa ne rezumam la fapte.

Stirea este de fapt urmatoarea:
Contrar deciziei intiale a comisiei de licitatie, care a apreciat ca licitatia trebuie anulata si cele doua oferte trebuie declarate ca indmisibile, deoarece depaseau suma alocata pentru licitatie, CNAIR a stabilit ca bugetul lucrarii poate fi suplimentat cu anumite sume de bani astfel incat cele doua oferte sa devina admisibile iar procedura de atribuire sa continue.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

@hefaistos - Imi permit sa iti spun ca ai un dislike de la mine. Chiar daca ar fi userul respectiv vinovat de ceea ce cu atata spor (si nedreptate) il acuzi asta nu inseamna ca ar trebui sa ii pui un calus in gura. El ti-a prezentat extrase din documente, clare. Tu esti cel care faci interpretari, renunta la decenta si pune si niste afirmatii amuzante precum "nu stiu daca e legala sau nu, dar nu e nici un fals la mijloc".

hefaistos

#28474
Multumesc pentru dislike, nu o sa-ti raspund in contrapartida. Nu-l acuz cu nedreptate. Am citit ce a postat. Nu e nici o legatura intre materialele anexate si afirmatia de masluire, care in limba romana inseamna falsificare, trisat.
Daca el considera ca Ionita a incercat sa favorizeze un anume participant la licitatie sa o spuna cu subiect si predicat. Daca insa nu e vorba decat de o deblocare a situatiei (care se indrepta spre reluarea procedurii si alti doi ani pierduti) atunci am eu dreptate 100%. Chiar aici pe forum unii au sustinut ca e o varianta suplimentarea bugetului.
De altfel domnul s-a tradat ca un angajat CNAIR nemultumit in momentul in care a facut afrmatia "dictatoarea Ionita". Ala a fost momentul in care s-a descalificat in ochii mei.
Ai dreptate cu privire la faptul ca unii care s-au abtinut sa liciteze sunt defavorizati de decizie. Si de asemenea de aici rezulta problema aplicarii arbitrare a acestei majorari pe durata procedurii (de ce aici si nu la alte licitatii). Dar in momentul in care s-a pus problema deblocarii situatiei prin majorarea sumelor alocate, aceste aspecte negative au venit atasate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cetatean

Da,de oameni ca "dictatoarea" Ionita avem nevoie. Daca ea si echipa ei si-au asumat ceva,inseamna ca au curaj. Altfel o sa comentam ca iar au lalait-o.
E clar ca ceva nu e bine,dar pentru deblocarea situatiei s-a recurs la "romaneasca"
Rabdare si popcorn.
Mie din lista aia mi au sarit in ochi 2 chestiuni,cele mai valoroase,asa cum am presupus. Realitatea din teren nu bate cu ce au scos ei la licitatie. Asta inseamna ca nu si-au facut temele cun trebuie,la SF,PT etc. Isi toarna cenusa in cap si sa speram ca pe proiectele viitoare o sa fie mai pregatiti.
Ca atare se vede ca si angajeaza mai multi oameni.

MihaiD

^ Eu am fost dintre cei care au întrebat dacă nu e posibilă asumarea unei suplimentări, cum s-a întâmplat în alte situații și cum permite legislația, dar în lumina informațiilor aduse de dorel_cu_lopata, am învățat că, în România, granița dintre ,,asumare" și chestii mai nasoale e și subțire, și interpretabilă. A modifica regulile în timpul jocului... poți să-i spui asumare, poți să-i spui și altfel.

pasadia

Pai că sa fie pregătiți în viitor nu ar trebui Ioniță sa mai modifice câte ceva prin CNAIR ăla?

Căci până una-alta Ioniță mi se pare că face exact, dar exact ce au făcut TOTI directorii CNAIR dinaintea ei - are grija să aranjeze lucrurile astfel încât să corespundă cu ce se considera că își dorește ministru.

Când avea ministru cu agenda anti-constructori români, directorul CNAIR avea grija să găsească probleme pe loturile construite de "străini".

Când avea ministru din Salaj, alt director avea grija ca licitațiile din zona respectiva sa fie lansate, evaluare și semnate cat mai repede.

Când aveam ministru nervos care caută o cale de exit din politica (adică Ioan Rus) aveam un director relaxat care avea timp sa lanseze SF-uri (dar mai puțin proiecte). Dar același director avea grija sa inaugureze un lot cu 2 zile înainte de alegerile prezidențiale.

Cineva trebuie sa înțeleagă că cu un astfel de CNAIR / CNIR nu putem progresa. Adică mă rog, or fi deblocate lucrurile acum, dar peste 4 ani ce facem? Avem nevoie de o instituție funcțională, capabilă dacă e cazul chiar să contrazică ministru.

caveman

#28478
@hefaistos Fara suparare dar tu iti dai dreptate tie insuti, te contrazici si mai faci si afirmatii nefondate la adresa altora, ignorand orice argumente. Asa ceva nu se face intr-o discutie civilizata. Problema nu e la Dorel care din punctul meu de vedere isi argumenteaza bine pozitia, e la tine. Singurul argument pe care il spui tu e: scopul scuza mijloacele. Evident este fals. Inainte sa ma acuzi si pe mine, te asigur ca nu lucrez la CNAIR.  :lol:

Daca ai pune mana pe DEX:

QuoteMĂSLUÍ, măsluiesc, vb. IV. Tranz. A face semne pe cărțile de joc pentru a le recunoaște sau a le aranja astfel încât să înșele pe ceilalți jucători și să câștige.

Termenul "dictatura" e iarasi bine folosit de Dorel: dictaturile sunt eficiente pt a debloca situatii si a lua decizii rapide dar sunt foarte coruptibile si predispuse la a lua decizii proaste.

In fine, poate CNAIR/MT au fost bine intentionati dar e posibil sa fi facut mai mult rau decat bine. Asta e genul de problema care dpmdv trebuie clarificata de instantele de judecata.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

Ionut


dorel_cu_lopata

#28480
Nu intru in polemica si nu am vreo legatura cu rezilierea contractelor sau alte lucruri mai mult sau mai putin murdare. V-am prezentat niste extrase din documente si trageti singuri concluziile pe care le vreti. Nu incerc sa va conving in nici o directie.
Iar folosirea expresiei "dictatoarea Ionita porunceste" nu vrea sa transmita decat ca directoarea a luat fraiele in mana si a incercat sa rezolve treaba "poruncind" sa se faca reevaluarea si sa fie o abordare clara, lucru vazut de unii din directii ca "poruncit" de un "dictator". Nu a fost o acuza la adresa ei. Am pus acum si ghilimele in primul mesaj de azi.
QuoteDispun totodata prin prezenta Nota ca Directiile de specialitate care detin informatii relevante cu privire la aceasta speta, si anume: Directia Economica si Financiara, Directia Implementare Proiecte si Departamentul Obtinere Finantari, sa puna la dispozitia Comisiei de evaluare, in termen de 2 zile, un raspuns consolidat si asumat de aceste 3 Directii, din care sa reiasa in mod clar si fara echivoc posibilitatea sau imposibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare pentru indeplinirea contractului de achizitie publica, astfel incat sa existe o abordare unitara la nivelul Comisiei de evaluare privind posibilitatea disponibilizarii de fonduri suplimentare".
Singura dezamagire e ca a facut asta doar in 21.07.2021 dupa inceputul scandalului cauzat de articolul gafa din economica, desi raportul l-a primit in 16.07.2021. Credeti ca aceste comisii isi desfasoara activitatea fara ca cei din conducere sa stie ce si cum? Doar ca uneori "inchid ochii" la diverse lucruri pe care le fac diverse comisii si directii de specialitate.

dr4qul4

partial iti dau dreptate (e nevoie de decizii clare astfel incat sa se actioneze unitar si asta pe termen lung), insa eu consider ca a actionat rapid pentru un birocrat!
16.07.2021 este Vineri si la stat Vinerea se lucreaza de obicei (teoretic cu publicul, practic ..) doar pana la ora 12. De multe ori directorii doar trec sa-si bea cafeaua..
Apoi, 17, 18 weekend si 19 luni, cand toti au pornirea mai grea.
Practic, daca decizia venea pe 20.07 se misca super rapid. Orice decizie, in orice institutie a statului, care vine in mai putin de 1 saptamana de la primirea raportului, se poate considera ca fiind rapida.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

hvm

Sunt total deacord cu Ionut aici.

Daca nu se face nimic sa se rezolve blocajele si sa se liciteze si sa se asigure constructorul nu sunteti numumiti, daca se face ceva, de ce s-a facut asa ca noi o voiam resetata. Eu ma bucur ca s-a facut. Vreau sa circul pe autostrada daca se poate cand merg spre vest nu pe DN Campulung - Bistrita - Dej - Salaj - Oradea.

De ce anume o vreti resetata? Credeti ca o licitatie noua o sa fie la aceeasi valoare estimata (asta actualizata acum) si o sa se mearga mai departe? Eu nu cred eu cred ca o sa fi ela cel putin 150milioane inplus ca sa vina cineva interesat sa o faca, si nu asta e problema ci nesiguranta a ceea ce e in teren. Asa ca nu va faceti iluzii, la o noua licitatie o sa depuna oferte cam aceleasi firme pe care le avem acum, si mie imi e ca o sa se prezinte si Aktor cu contestatiile de rigoare (ca documentatia n-are cum sa fie brici - nu cred ca stie nimeni exact ce e in teren fata de ce a fost in acte).

Mie mi se pare ca voi sunteti nemultumiti ca se gaseste o varianta de a face ceva. Presupun ca voiati sa o luam de la capat cu licitatia asta pentru a 4-a oara(parca) sau cum?

iar cand spuneti de ce n-a reactionat a doua zi ci a 4-a ma apuca rasul. Pai la CNAIR orice decizie sub 1 luna (nu o saptamana) poate fi considerata foarte rapida, asta putem sa o numim: cu viteza luminii (avand in vedere ca a fost data in 3 zile lucratoare)

Va dati seama ca daca se anuleaza licitatia asta acum si o luam de la capat e posibil sa ajungem in 2024 fara constructor si sa stam sa ne plangem ca n-avem autostrazi si ca nimieni nu face nimic sa schimbe asta si sa ajute in reducerea termenelor de licitare?

Asta e dovada clara ca cineva e intotdeauna nemultumit. Pai ce voiati sa faca? Sa spuna: "da. hai sa anulam licitatia, asteptam sa se judece cele 2 constatii la anularea licitatiei: 3-5-7 luni, apoi hai sa facem o noua licitatie cu depunere oferte 3 luni, analiza vreo 12, contestatii vreo 12-24-36 de luni, semnat contract apoi PT inca vreo 12-18 luni, apoi executie inca vreo 24 de luni (cu un constructor serios) sau vreo 60 de luni cu un constructor neserios.

Pai voi ce vreti sa facem? Licitatii sau autostrazi? Eu unul vreau autostrazi realizate nu in licitatie pentru zeci de ani. .

Voi chiar considerati ca daca se vine cu o licitatie noua la suma pusa in discutie acum o sa fie altii care liciteaza? poate chiar sub suma? UItati ca nici unul n-a vrut sa liciteze sub suma asta acu 3 ani cand pretul materialelor a fost de cel putin doua ori mai mic, iar acu voi sperati ca cineva o sa vina sa liciteze pe aceeasi suma? Daca se face licitatie noua o sa tb sa fie pe cel putin 100milioane in plus valoarea estimata, daca nu 150, asa ca lasati-o asa. Hai sa lasam lumea sa mearga inainte cu licitatia si poate avem noroc si chiar o sa avem constructor si o sa mearga inaite. Trebuie sa gasim solutii (chiar si romanesti la limita) sa facem autostrazi nu sa ne plangem ca nu face nimeni nimic sa reduca termenele.... Ambii constructori vor sa meraga inainte pe suma asta, au depus contestatii sa nu se anuleze, asa ca hai sa ii dam inainte...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ddfab

^ mai zic si eu ceva, doar asa, de reamintire... avem justitie la lotul straco de pe A3, CraPi 4, PiSi 4, parca si la celelalte PiSi, pe A0 nord...vom vedea cand se vor demara lucrarile pe aici...

hvm

Cand am vazut dimineatza mesajele m-a apucat damblaua amintindu-mi ce stres am avut pe Tisita - Bucuresti pe DN2 si ce relax m-am intors pe A3, iesit la Gherghita si ocolit pana la Mizil si apoi mai departe la Buzau am intrat inapoi pe DN2. Pana la Buzau m-am simtit ca in vacanta la munte, de cum am intrat pe DN2 a inceput stres cu unul venit din spate cu vreo 160 si blitat de la 2km parca aveam stroboscop in masina. M-a enervat asa tare ca nici n-am vrut sa ma misc de pe banda normala sa ma dau pe acostament. normal ca m-a depasit pe linie continua si apoi din spatele lui altul a inceput sa ma bliteze si el, asa ca i-am aprins si eu ceata pe spate si in 10 secunde m-a depasit si el pe linie continua....

Pe cei 40 km pana la nodul spre Gherghita a fost o placere sa merg. Fara stres, pilot automat pe 135 si mers lejer apoi.

Sunt deacord sa ne incadram in lege si sa nu o incalcam, dar eu zic ca ar trebui sa folosim portitele pe care le permite legea sa reducem timpul pana la declararea castigatorului si lansarea in executie, nu sa ne folosim de portitele pe care le ofera legea pentru a taragana cat se poate de mult.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici