Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 26 Guests are viewing this topic.

hvm

Daca cumva anuleaza licitatiile o sa fie inca cel putin 2-3 ani de intarziere. Parerea mea.... Mai bine se gaseste o varianta cu indexarea preturilor..... sunt deacord sa se accepte plati mai mari si sa avem autostrada in cativa ani, decat sa se reia licitatia si sa se plateasca si mai mult (ca e absolut imposibil sa se plateasca mai putin cu o licitatie noua..... )
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mike_us

Cred ca marea majoritate a romanilor nu ar fi de acord ca nu e graba cu construcția de autostrăzi. UMB poate sa mai angajeze si deja o face plus ca arata o mobilizare foarte buna peste tot. Măcar pe loturile unde avem constructori capabil autorizațiile de orice fel sunt foarte importante.

vladioan_bv

#28217
^^pai si care e problema daca vor fi inca 2-3 ani de intarziere?

anul trecut graba a fost doar de:
-  a scoate la licitatie tot ce se putea inainte de alegeri;
- de a inaugura tot ce se putea fix cu o zi inainte poate chiar si in ziua alegerilor daca se putea, doar doar se mai castiga un vot doua, atat.

Daca am adauga cei 2-3 de ani de relicitare, ghici ce? pica fix inainte de o noua runda de alegeri. Si ce fel de alegeri?! Tot tacamul... locale, parlamentare si prezidentiale in acelasi an (2024) iar o sa vezi un turneu prin tara, de data asta il vad cap de afis pe barna in locul iohannis portdrapel usr  laudandu-se cu mai marile realizari ale partidului sau ale coalitiei, daca mai rezista pana atunci.
daca nu, o sa fie bine si  pt nea beni nu v a avea cine sa l bage inseama daca a miscat o lopata de pamant pe lotul lui. daca o sa se reia licitatiile, o sa vina la pachet si rezilierea cu selina.. ca sa scape toti basma curata.   
stiu ca poate sunt pesimistul de serviciu.. dar.. singurul lucru pozitiv e ca avem umb in zona.

Liviu M


hvm

^
Pana la cobra mai este mult pe A3. Deocamdata suntem la Dealurile de Vest...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GAC

Eu m-am tot gandit la aceasta situatie si solutia este destul de simpla:
Se semneaza cu nea Beni un aditional cu valoarea maxima admisa de lege (15% daca nu ma inseama memoria), adica inca vreo 50 de milioane. In contrapartida se va specifica ca executantul va incepe lucrul in teren in cateva zile, va executa conform planului, nu va avea alte claim-uri si in caz ca vor aparea probleme suplimentare se va agrea o solutie constructiva (pe banii executantului, mai ales ca acum se stie cum e terenul). De asemenea, orice problema ar aparea intr-un punct X, nu va determina intarzieri pentru restul lotului. Nu in ultimul rand, daca se observa lipsa mobiliazarii, si in urma unei notificari, problema nu se va remedia intr-un termen scurt, atunci reziliere + penalitate zdravana, fara interventia vreunei instante (amendamentul sa prevada clar ca instanta sa respinga dosarul in caz de reziliere); pe langa aceastea in acest amendament sa se specifice ca relicitarea poate incepe imediat, inainte de vreo pronuntare (in infima probabilitate ca vreo instanta vrea sa judece).
Avand in vedere ca pe LD2 platim peste 200 de milioane "ca sa nu faca", daca ajungem sa dam 50 de milioane ca sa faca odata autostrada "fara alte mofturi viitoare" se poate numi o mare performanta. Banuiala mea este ca nea Beni stie foarte bine ca respectivele consolidari nu fac 120 milioane, dar blufeaza cu o cifra mare, ca in urma negocierilor sa se aleaga cu inca 50 de milioane siguri dintr-un foc.

hvm

^
Daca se rezolva problema recalcularilor si indexarii, s-ar putea sa cada la pace cu doar 15% in plus si sa traga tare sa termine ca s anu scada preturile. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Problema e ca 15% e valoarea maxima. Ce te faci dacă apar ulterior claim-uri reale?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alin2pas

Reziliere și asta e. Pe viitor alte firme vor licita doar în baza unor calcule realiste și nu doar la cacialma. Ei vor sta pe tușă.

alecu26

#28224
@GAC nu poti semna asemenea contracte. Au fix zero valoare. Au mai semnat inainte CNAIR contracte in care se spunea ca Contractorul nu are voie sa faca claimuri. Si in general contractile semnate de CNAIR sunt printre cele mai dure din Europa...dar uite ca treaba tot nu se face. Asa ca....

Solutia cu toate aceste firme mici si mijlocii din Italia si Spania (mai nou Turcia) care tot apar si licteaza la preturi de dumping si dupa aia abandoneaza e sa le penalizezi pe cateva de sa le sara fulgii si sa ajunga in faliment. Dar pe baza juridice corecte. Si atunci nu va mai veni nimeni sa speculeze la licitatii.

Constructorii se muleaza in majoritatea lor perfect pe profilul clientului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

Oare in ce an vom merge pe autostrada de la București la Bors ....pe A3... O:-) 8)

paullie

douasunu douasunu ca sa parafrazez o mare "clasicista" inca-n viata la BNR bine mersi  :lol:

vladioan_bv

ca un pesimist de serviciu te intreb ^^ @rocklee, prindem astfel de moment in viata noastra?.. si eu am aproape 30 de ani :(

naivu

^^^Cu ceva noroc ar putea fi doar 2030 dacă te mulțumești cu A1-A10-A3 sau cu A3-A13-A10-A3  :)

hefaistos

Varianta a doua NU. CoBra nu va fi gata în următorii 9 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.