Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ luna viitoare zice Cutter ca se va lua o decizie cu Selina, sa vedem care o sa fie, se subintelege ca Beni a continuat cu avioanele in noul proiect tehnic care e la evaluare conform "expertizei din teren"

Kimi

QuoteMinistrul a precizat că pentru continuarea acestei autostrăzi până la locul în care se va face joncţiunea cu viitoare Autostradă a Moldovei, A8, se lucrează la studiul de fezabilitate cu acelaşi constructor.

"Vreau să anunţ că pentru continuarea acestei autostrăzi practic suntem într-un punct din care continuăm spre Moldova, spre Iaşi, spre A 8, şi avem proiectul – vechiul proiect al Autostrăzii Transilvania – care se desparte aici. În momentul de faţă avem în realizare studiul de fezabilitate între Târgu Mureş, între intersecţia acestor două căi majore, şi Miercurea Nirajului şi am reuşit, şi săptămâna viitoare se va semna un act adiţional ca aceeaşi companie, să realizeze documentaţia şi pentru sectorul de 3 kilometri care lipsea. Pentru că de acolo unde se termină această autostradă până la începutul proiectului de care vorbeam, era o lipsă, rămăsese în aer, până la Acăţari, aproximativ. Va fi prins în acelaşi proiect unul dintre capetele celei autostrăzi, A8, şi va fi inclus în PNRR. Mai trebuie să obţinem acordul de mediu, studiul de fezabilitate este într-o fază foarte avansată, iar la nivelul anului viitor vom scoate la licitaţie şi execuţia acestui tronson. Capătul transilvan al A8, simultan cu capătul dintre Neamţ, din Moldova", a precizat Cătălin Drulă.


https://www.punctul.ro/lotul-targu-mures-ungheni-din-autostrada-transilvania-va-fi-finalizat-anul-acesta-planurile-pentru-continuarea-cu-a8/


Totusi nu inteleg de ce evita sa pronunte numele firmelor si prefera sa foloseasca expresii precum "acelasi constructor", "constructor roman" sau "firma greceasca". In cazul asta presupun ca e vorba de spaniolii care fac SFul pe A8.

caveman

In general in media si discutii publice se evita numele firmelor din orice domeniu pentru a nu face reclama pozitiva sau negativa. De asemenea in situatii cu incarcatura emotionala mare gen un discurs in fata unui grup, care va fi difuzat de presa sau va ramane pe internet pentru totdeauna, e posibil sa faci greseli cum a facut prim-ministrul Orban cand a criticat Strabag in loc de Straco pentru nerealizarea lotului Chetani-Campia Turzii. :) Deci eu nu vad nici o problema cu modul in care ministrul Drula evita sa numeasca direct firme.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

SorinMS

Fără să fac nici un fel de reclamă, pe lotul Tg. Mureș - Ungheni, la intrarea dinspre Tg. Mureș (Metro), ieri, sâmbătă și astăzi, duminica Rusaliilor la orele 11 dimineața, echipele constructorului Strabag erau în teren, lucrând la devierea unor utilități. +1

pentium10

au calendar strans acolo din cauza Azomures, etapa poate fi si programata in weekend/seara cand si Azomuresul se acomodeaza, foarte bine ca se lucreaza la devieri
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Seraphymus

Nu e foarte încrezător ministrul în discursul lui, când vine vorba de A3 poarta - biharia... oricum personal mi se psre că licitația suplac - chiribis e întinsă mult prea mult, adică...cu ajutorul Celui de sus ajungem la semanare în toamna.. un an de zile pierdut...

Hercule

@pentium10:
Lucrarea din zona giratoriului nu are legatura cu Azomures. Singura tangenta cu combinatul a fost la relocarea stalpilor electrici cand s-au scos rand pe rand liniile electrice, dar fara afectarea Azomures.
Nu inteleg ce vrei sa spui prin "Azomures se acomodeaza in week-end/seara". Nu exista asa ceva.
Deșteaptă-te române!

ciprebbe



Multumim marinul pt update. Inclin tot mai mult sa cred ca nu vom vedea in curand utilaje pe aici.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Alexander

Cred ca pentru cineva ca UMB era o joaca lotul asta.

gicu

În continuare lucrările făcute de Bechtel sunt peste ce se face acum. Ca organizare au început cu structurile, care sunt puncte critice. Podețele sunt podețe din beton (min. 8:50), nu tuburi de tabla. Se vede că nu au avut costuri de tăiat.

Singurul lucru prin care se vede conceptul mai vechi este pila dintre sensurile de circulație (min. 4:15).

vladioan_bv

^^^ autostrada cu maci sezonul 2 - a3

avumit

Pacat ca nu s-a terminat cu ei. Aveam autostrada beton. Nu intram in insolventa ca alte tari, era facuta. Asa s-au fus banii si anii pe prostii!

alecu26

Nu doar pentru UMB, ci si pt Strabag. Care era pe locul 2, si zvonurile zic ca puteau face acel lot in banii licitati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

API pe Facebook - share, va rog

Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din #AutostradaTransilvania: terasamente degradate pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc ca într-un film post-apocaliptic: [...].

Nu e ficțiune, ci realitate cruntă: lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliere cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam și... iar reziliere în 2016 pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic.

Apoi în august 2017 se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul în iulie 2020 cu românii de la Trameco/Selina: 6 luni proiectare, 18 luni execuție, 326 milioane RON plus TVA.

Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ! Actualul constructor spune că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract).

Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017.

Acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis care poate fi adiționată legal la contract sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație.

Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări care vor crește și mai mult prețul final!

Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să tranșeze situația în cel mai scurt timp ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!

RaduG

Mulțumesc API pentru efort!

Și coloana sonoră e tristă, la fel ca imaginile. Distribuit.