Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

carutasul

Păi da (bine, discuția ar fi de un alt topic), aranjamente se fac oricum și îmi e greu să văd ce s-ar putea face în acea variantă și nu se face și acum. Mi s-ar părea o variantă foarte bună. Bine, mai e și problema cu durata judecăților, văd că pe ăla care l-a pălmuit pe Macron deja l-au condamnat, la noi ar dura un an măcar :)  Și o variantă foarte bună pentru împuținarea contestațiilor ar fi să avem cât mai multe lucrări care să țină firmele ocupate :)

Ciprianul

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

tom_sawyer

^

Proprietarul firmei Selina a precizat că a predat proiectul, conform expertizei și studiului geotehnic întocmite în februarie 2021. El subliniază că proiectul a fost verificat de experți atestați conform legilor din România. "Acest proiect a fost respins de CNAIR, fără argumente contractuale sau tehnice clare, solicitând refacerea lui până la 18 iunie 2021. Din dorința de a nu bloca un proiect de infrastructură de această dimensiune, chiar dacă este în dezacord cu motivele de respingere aduse de beneficiar, am fost nevoiți să refacem Proiectul Tehnic și l-am predat spre aprobare în data de 4 iunie, 2021", a adăugat Beniamin Rus. Constructorul așteaptă acum aprobarea CNAIR, pentru a putea începe lucrările. Rus a declarat că a fost la discuții la București, pe această temă, și că autoritățile ar lua în considerare licitarea lucrărilor suplimentare din Proiectul Tehnic.

Discuțiile dintre autorități și constructor continuă, pentru a se ajunge la o soluție. Reprezentanții CNAIR ne-au transmis că până la această oră antreprenorul nu a solicitat rezilierea contractului.

ovideatza

#28008
Eu inteleg ca PT a iesit cu cantitati suplimentare fata de SF.


Adica s-a licitat pe baza de o expertiza si SF care nu sunt conforme cu necesarul real DACA se aproba PT de catre CNAIR.

Daca e asa, atunci nu vad ce aveti cu nea Beni. In PT nu poti sa pui decat aceleasi preturi unitare.

Daca are nevoie de cantitati in plus atunci se face fie aditional fie licitatie pt acele cantitati in plus, in functie de cum se incadreaza in pragurile de licitatie.

De asemenea, indexarea cu inflatia asupra preturilor unitare, daca e prevazut in contract, e ceva legal si se intampla peste tot, inclusiv la cei care nu fac tam-tam.

Eu nu cred ca avem toate informatiile pentru a-l critica pe nea Beni. Avand in vedere calitatea documentatiilor pe care s-au facut licitatiile eu tind sa banuiesc ca are si dreptate legat de diferente cantitative pe langa faptul ca ar fi sublicitat.

Daca nu sublicita aveam sansa sa isi asume momentan diferentele cantitative si sa mearga rapid mai departe, dar nu insemna ca ulterior nu isi cerea banii (claimuri). Asta cred ca se intampla la cei care au "toleranta mai mare la risc", dar Beni nu cred are puterea financiara a altor pt a merge mai departe fara a fi sigur contractual acum, nu peste 3-4 ani.

Parerea mea e ca vina e tot la CNAIR si la modul dezastruos de a organiza licitatii.

florin74

#28009
Hai ca nu ne-am nascut ieri.  :lol: Expertiza a fost comandata si platita de el. ProiEctul tehnic tot de el. Cand tu stii ca in prima faza, cea de ofertare, ai gresit grav si esti mult sub costuri, incerci sa o rezolvi ulterior in PT. (de exemplu propui solutii mai scumpe pentru problemele identificate) Problema e cu licitatia a fost pe O600 si , avand in vedere prevederile contractuale. CNAIR nu are marja de manevra foarte mare.

alecu26

Exact. S-o fi transformat antreprenorii romani in ingeri si nu stim noi. Nu un subaltern a lui Beni il cauta pe Sova cel tanar cu geanta plina prin China?

Mi se pare cel putin ciudat ca dupa ce Bechtel a strabatut lotul ala in lung si in lat, avea probabil si un proiect facut acolo, si studii geo pe bune, dupa ce au mai fost vreo 1...2 licitatii ca le=am si pierdut numarul....acum brusc, ne trezim pe cea mai dura forma de contract ca ceva e in neregula in teren.

Oradea era chiar aproape, era chiar asa greu sa trimita un un excavator sau un buldoexcavator sa vada cum e terenul prin zona? Nu numai in faza de licitatie, dar si ulterior intre anuntarea castigatorului si semnarea contractului?

Oricum, chiar daca Bechtel a acceptat sa plece de pe A3, se pare ca ne-a legat vrajile si fara 2...3 contracte nu se finalizeaza nimic. Mai ales unde au apucat sa bage ei sapa in pamant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

:o lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro  :o ... aaa ceva ... mai mult asa.

VIDEO  Noi probleme pe Autostrada Transilvania. Contractul pentru un tronson este aproape de reziliere

Contractul pentru un alt tronson de pe Autostrada Transilvania ar putea fi reziliat din cauza unor lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro. Este vorba despre secțiunea 3C2 a Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia. CNAIR refuză plata lucrărilor, astfel că șantierul din Bihor s-ar putea închide chiar înainte de a începe. În cazul în care contractul va fi reziliat, licitația va fi reluată iar lucrările la tronson, întârziate cu încă doi ani.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/noi-probleme-pe-autostrada-transilvania-contractul-pentru-un-tronson-este-aproape-de-reziliere-1563693

cristi5

Totusi, cine a declarat conforma oferta Selina? Atat de conforma incat a castigat licitatia. Atat de solida incat a supravietuit contestatiilor si judecarii lor in instanta... Si acum ne trezim ca e bulshit oferta? Nu e cam tarziu?

Cetatean

O întrebare. Pe lotul asta de trebuie sa îl facă Selina,au lucrat americanii ceva?
Întreb asta,pentru ca în cazul în care Cnair au plătit ca berbecii lucrări și apoi au scos la licitație un rest de executat...nu mare sa va fie uimirea ca s-a plătit mai mult decât ce au găsit ăștia pe teren. Nici nu au fost băieți deștepți sa facă naibii niște măsurători...
O mare greșeală a multor constructori,dacă nu toți,este ca în faza de licitație tratează partea de cantități la toate specialitățile,oarecum cu dosul.
Nu zice nimeni sa mergi la detaliu,dar știu multe cazuri în care s-au trezit aia ca hopa,trebuie sa aducem bani de acasă.

RaduG



Interviu cu Liviu Butnariu, primarul orașului Râșnov, despre Autostrada Ploiești-Brașov
Liviu Butnariu, primarul orașului Râșnov: "Sper să se realizeze și să ne bucurăm cât mai repede de Autostrăzii Ploiești-Brașov".
     
Liviu Butnariu, primarul orașului Râșnov, a subliniat că discuțiile existente reprezintă un pas înainte deosebit de important la nivel instituțional în realizarea Autostrăzii Ploiești-Brașov dorită de foarte mulți români.

"Indiscutabil, vorbim de un important pas înainte. Vorbim de trei trasee, unul vechi și alte două noi propuse. Unul dintre aceste trasee l-am propus și noi acum un an de zile. Sper să se realizeze și să ne bucurăm cât mai repede de Autostrada Ploiești-Brașov", a mai precizat Liviu Butnariu, primarul orașului Râșnov.

ijwtsh

Am fost azi de la Cluj pana la Mihaiesti. In Nadaselu era liniste totala, pe langa Mihaiesti mai lucrau camioane, dar nu cum am fost obisnuiti pana acum. Nu s-au intors de-acasa toti muncitorii oare?

ciprebbe

Cum crezi ca pot lucra dupa cateva zile de ploaie?
Azi e forfota mai mare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alex8

Selina a speculat contractul. Nu este un contract doar de execuție, prin urmare sunt curios care au fost motivele din solicitarea de modificare a proiectului tehnic. Am putea cere motivarea pentru solicitările de modificare a proiectului tehnic?


NicolaeG

La minutul 1.20 vad geocelule? Nu e prea scump? Nu este foarte abrupt taluzul. Întreb doar.