Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Hercule35


alexV

La semnarea contractului, in 2020, au fost cu mare tam tam ministru Bode, premierul Orban, pupitrul ministerial, corturi, harti de fundal.
Sa vedem presa vremii:

Beniamin Rus,  4 iunie 2020 cateva saptamani inainte de semnare : ,,Ne pregătim. Până atunci, facem măsurători, vedem ce s-a mai întâmplat pe tronson, suntem cu experții pe lucrare și dacă expertiza arată altceva, trebuie s-o prezentăm la CNAIR și să stabilim împreună termenii contractului, printr-un act adițional la contract"

Beniamin Rus, 12 iunie 2020 la semnarea contractului: "Expertiza făcută în 2016 a fost valabilă timp de până la nouă luni. Şi dacă am fi semnat contractul atunci, tot ar fi trebuit modificate sumele"

Beniamin Rus, 12 iunie 2020 la semnarea contractului: "Nu vrem mila guvernelor, vrem şanse cel puţin egale cu firmele de afară. Ne încăpăţânăm să nu credem în tot ce se spune despre oamenii de afaceri străini şi despre noi, cei ai locului: noi, hoţi şi săraci, ei bogaţi şi cinstiţi!"

Deci dansul stia bine ca banii nu ajung, dupa ce s-a luptat in instanta cu Strabag. Sigur stia ca contractul e pe O600 cu toate riscurile la el. Adica nu are de unde scoate bani in plus de la beneficiar, chiar daca expertizele spun ca este degradare. Doar actualizarea sumelor cu inflatia, dar nu altceva.

Pentru amuzament sa dam si declaratiile bostanilor:

Bode, ministru: "Anul 2020 este anul autostrăzii Transilvania. În acest an autostrada Transilvania a prins viață"

Louie Orban: "Platon avea o vorbă: Mi-e drag Aristotel, dar mai drag mi-e adevărul. Îmi sunt dragi constructorii români, dar mai dragă mi-e construcţia de autostrăzi. Există doar constructori serioşi şi constructori neserioşi, fie că sunt români sau din altă ţară"

Semnele erau acolo in ziua semnarii. Patronul stie ca nu-i ajung banii, si stie ca nu poate avea alte pretentii contractuale. Totusi a semnat. De ce? De-as fi conspirationist, as suspecta presiune electorala de la cei de fata.

florin74

Poate ne raspunde Bode... Ca tot e in campanie pe santiere, se pare ca totul e perfect la MAI si se plictiseste.

Poate il intreaba un ziarist  (specie rara in ultima vreme) ce i-a promis lui Beni numai sa semneze contractul si sa aiba cu ce se lauda.

Cetatean

Indexare de preturi primește aproape toată lumea,dacă se apelează la firmele care fac claimuri.
M as arunca sa zic ca în cazul de fata mai mult ca în alte cazuri,și au luat-o cantitativ. Banii,rulajul se fac din cantități și după ce au masurat conform spuselor lu nea beny "vom masura" au constatat ca socoteala de acasă,nici pe departe cu aia din târg.
Cred ca le-a dat cu minus grav. Ei se bazau pe ceva stocuri și lucrari existente nu?
După cum ii știm pe cei din Cnair,consultanta,drdp...sa nu va fie mirarea mare ca una s-a plătit și cu mult mai puțin era in  teren.
Ar trebui sa iasă oficial sa zică,boss,m-ați tras în piept. Una era pe hartii și asta e realitatea. Pot sa va fac,dar mai trebuie bani.
La toate astea de luat în calcul prețul cimentului,fierului și în general orice alta resursa al căror preturi creste de la o zi la alta.

vladioan_bv

daca Cuc a putut rupe contractul cu Comsa, de ce nu se poate repeta faza si cu lotul straco? pana la urma tot se pierd bani prin instante, pentru relicitari.. iar straco oricum nu va construi lotul

Duta C

@florin74....de acord cu tine

eloy

ma scuzati, dar eu nu pricep de fel polemica asta cu preturile mai mari. riscurile astea sunt asumate in contract, punct. Daca ar fi pe dos, sa fi scazut preturile, si CNAIR sa vie la domnu' Beni si sa zica, vreau inapoi 20mil de euro ca e mai ieftin asfaltul, domnu' Beni ar zice, da, sigur, tovarasu' guvern, poftiti aici juma de profit, ca asa e corect?

ludus

Nu am intrat de ceva vreme pe forum. Ce se mai știe de Chețani-Câmpia Turzii? Sunt șanse să vedem un nou constructor în acest an?
T. Luduș

ovicor

Justitia... ma indoiesc ca e oarba, dar sigur e lenta.

GAC

Povestea cu "cresterea preturilor" la lotul lui nea Beni este cusuta cu ata alba.
Orice companie de constructii are ceea ce se numesc analisti financiari care au principala atributie sa intocmeasca un fisier excel cu mii (zeci de mii) de formule in vederea reprezentarii corecte a proiectului din punct de vedere financiar. Acest fisier foloseste o serei de input-uri si genereaza profitul antreprenorului. Input-urile sunt editabile, astfel incat se pot genera o infinitate de scenarii cu o infinitate de rezultate (profit). Elementele de natura input-urilor sunt preturile materialelor de constructii (furnizate de echipele de purchasing / contractare), cantitatile necesare (generate de echipele de proiectare), etc.
Nu am cea mai mica indoiala ca nea Beni stia care este profitul pe care il va obtine la data semnarii contractului. Daca in ziua semnarii, modelul excel ar fi generat un rezultat negativ, cu siguranta ca nu ar fi semnat.
De asemenea, avand in vedere ca acest contract s-a semnat intr-o perioada mai atipica, mai apatica din punct de vedere economic, se putea intelege ca un reviriment economic va aduce dupa sine o crestere a preturilor. Asadar, in aceste conditii, sunt convins ca si un analist financiar mediocru ar fi trebuit sa stie ca trebuie sa faca hedging pe preturile materiilor prime.
Invocarea cresterii preturilor la materiale mi se pare mai degraba un pretext.

florin74

#28000
Problema lui este ca oferta financiara facuta de el este busita. Adica romaneste a gresit si valoarea ofertata atunci e mult sub real. Si-a dat seama ulterior, si acum cauta modalitati de a iesi cu basmaua curata (adica o reziliere amiabila a contractului, fara certificat negativ). Plus ca a pus botul la promisiunile lui Bode, ca se rezolva ulterior diferenta. Ghinion, acum observa ca nu are cum sa se rezolve legal.

Restul sunt povesti si basme, care cauta sa acopere motivul real: eroare SELINA la ofertarea financiara.

vancouver

#28001
Poate ar avea sens o modificare legislativa, in sensul in care atunci cand castigatorul licitatiei se retrage (amiabil sau cu reziliere, egal) si s-a executat sa zicem sub 10% din contract, atunci autoritatea sa poata intreba firma de pe locul 2 daca e dispusa sa preia. Si daca refuza, inclusiv locul 3 sa poate fi intrebat.

In acest caz la fiecare licitatie nu trebuie declarat doar castigatorul, ci si ocupantii locurilor 2 si 3. In caz ca cinvea contesta locul 2 sau 3, asta sa nu impiedice insa semnarea contractului cu locul 1 si derularea acestuia.

Astfel s-ar fi putut salva contracte precum Maltauro Nadaselu-Mihailesti, poate si centura Tg. Mures, aici clar cu nea' Beni, A7 centura Bacau dupa plecarea Eko Insaat, si probabil multe alte lucrari mai mici pe la primarii, unde primul constructor abandoneaza.

Daca primul contractor a apucat sa faca ceva (dar cum ziceam, max. 10%), cel care preia sa aibe in sarcina si intocmirea unei situatii de lucrari la preluare, fiind platit pentru asta la ora, dar in limita a sa zicem 0,1% din valoarea contractului. De asemenea, daca primul a executat lucrari neconforme, al doilea sa le refaca, sa intocmeasca un deviz separat pentru asta, iar suma aceasta sa se impute celui care a plecat (daca pleaca precum Selina, inainte sa execute ceva, mai bine, ca nu are ce neconformitati sa aibe - deci incurajati cei care se impotmolesc sa zica imediat ca nu pot face, nu sa se apuce aiurea de treaba si sa o taraganeze).

Treaba asta ar putea fi si o motivatie pentru locul 2 si 3 sa stea ceva mai cuminti in banca lor cu contestatiile, mai ales daca primul are un pret extrem de mic, atunci ei avand inca o sansa sa primeasca totusi lucrarea.

Suna fezabil?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

Nu e fezabil pentru ca in dulcele stil romanesc s-ar profita de aceasta prevedere si ar face intelegeri intre ei constructorii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

păi oricum trebuie să îi iei garanția de bună execuție și eventual și alte penalități, deci nu cred că ar merge să facă așa de multe înțelegeri, pentru că, presupunând că ai două firme, poți să dai un preț mic ca să ieși pe locul unu, dar atunci pentru locul doi ar trebui să dai un preț care să asigure și profit și să compenseze garanțiile, deci tot concurezi pentru locul doi cu ceilalți. Deci nu știu ce mari manevre ai putea face și pe care nu le poți face și acum...

Europiu

... Aranjamente care se fac și prin alte părți. Cunoscătorii de germană pot da o căutare pe google de genul "Porr Strabag Preisabsprachen" și vor găsi destul "material"
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).