Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

adiarc

nu stiu de ce o tot lungim...cand expira termenul ( parca 18 iunie ),sa-si ia sanctiunile ...si sa-si caute dreptatea in instanta daca vrea...sa lase lobby-ul asta de 2 bani prin presa prietenoasa....dar sa nu ne mai tot ascundem
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marinul

Quote from: danutzu_1069 on December 16, 2019, 06:48:10 PM
Ar fi bine ca sa ramana tot articolul... pentru posteritate... sa se amuze si ei..

"De miercuri se circulă pe mini-autostrada dintre Borş şi Biharia, dar în regim de drum naţional
16 Decembrie 2019, 15:11; Adrian Criş
Începând din această săptămână, se va putea circula pe ciotul de autostradă dintre Borş şi Biharia, în lungime de 5,35 kilometri.
Vestea deschiderii circulaţiei pe mica porţiune de autostradă a fost dată, luni, de administratorul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, de pe scena Teatrului Regina Maria din Oradea, în cadrul unui eveniment dedicat inaugurării acesteia ca scenă rotativă.

Ca drum naţional

"Dacă tot sunt aici, pot să vă informez că în aceste zile finalizăm autostrada între Borş şi Biharia şi o punem în circulaţie de drum naţional poimâine (n.r. miercuri)", a anunţat proprietarul grupului de firme Selina, din care face parte şi Trameco, asociată cu alte două societăţi, Vahostav din Slovacia şi East Water Drillings din Bucureşti, care au lucrat la şoseaua de mare viteză.

Ca urmare, chiar dacă a fost proiectată şi construită pe câte două benzi pe sens, între care au fost montate separatoare, plus câte o bandă de urgenţă pe fiecare sens, pe care ar urma să se circule, ca pe orice autostradă, cu viteză de până la 130 km/h, pe cei 5,35 kilometri se va putea merge doar cu cel mult 90 km/h.

"Noi vom fi gata să o punem în funcţiune miercuri, dar va putea fi folosită cu regim de drum naţional până anul viitor, când vom aşterne şi stratul final de uzură, atunci când vor fi gata şi vecinii maghiari cu partea lor până la Borş", a explicat Rus BIHOREANULUI.

Acesta a mai specificat că, fie şi în aceste condiţii, deschiderea şoselei va putea contribui la fluidizarea circulaţiei în Oradea, deoarece vehiculele care se vor deplasa din Borş spre Satu Mare nu vor mai fi nevoite să o ia prin oraş sau pe şoseaua de centură din Calea Borşului prin Episcopia Bihor.

De precizat că porţiunea dintre Borş şi Biharia a viitoarei Autostrăzi Transilvania va fi plătită din fonduri europene (193,968 milioane lei), chiar dacă între constructori şi CNAIR a fost semnat un contract pe finanţarea din bugetul de stat, după ce la începutul acestei luni lucrarea a fost trecută în Programul Operaţional Infrastructură Mare, finanţat de UE.

Restul, în blocaj

În ce priveşte subsecţiunea 3C2 dintre Biharia şi Chiribiş, în lungime de 28,55 kilometri, pentru care tot asocierea formată din Trameco, Vahostav şi East Water Drillings a câştigat licitaţia organizată de CNAIR încă din 2017, fără însă a primi ordinul de începere a lucrărilor, proprietarul grupului Selina a explicat BIHOREANULUI că nu va înnoi scrisoarea de garanţie, ceea ce poate însemna că nu va executa lucrarea nici măcar în cazul în care CNAIR ar decide începerea lucrărilor.

"În decembrie expiră scrisoarea de garanţie, nu mai vrem s-o înnoim. Licitaţia s-a organizat pe nişte preţuri care acum sunt mult depăşite, între timp manopera s-a scumpit cu 80% (n.r. – din cauza celebrei Ordonanţe 114/2018), iar materialele cu 35%. Nu am putea face lucrarea la preţurile de acum doi ani", a spus Rus.

Pe acest lot, valoarea lucrării ar fi fost de 326,515 milioane lei, echivalentul a 68,3 milioane euro fără TVA.

Pentru cealaltă subsecţiune din Bihor a Autostrăzii Transilvania, 3C1, dintre Chiribiş şi Suplacu de Barcău, în lungime de 26,35 km, contractul ar fi urmat să fie atribuit de CNAIR asocierii Construcţii SA din România cu Hidroelektra Mehanizacija D.D. din Croaţia, contra sumei de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro fără TVA, dar contractul nici măcar nu a fost semnat.

Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bihor, Silviu Petriţa, a declarat BIHOREANULUI că nu deţine informaţii la zi despre cele trei subsecţiuni ale autostrăzii, iar purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de la Cluj nu poate fi contactat pentru mai multe detalii."

Cred ca si autorul articolului a fumat ceva ierburi....
Sa fi din zona si sa nu ai habar de localitatile din zona si de drumurile care le leaga....
:lol:

articolul nu l-am mai gasit in ebihoreanul, noroc cu danutzu_1069 ca l-a postat

deci la sfarsitul lui 2019 declara ca "între timp manopera s-a scumpit cu 80% (n.r. – din cauza celebrei Ordonanţe 114/2018), iar materialele cu 35%." iar cateva luni mai tarziu uita de scumpiri si semneaza contractul, pe urma dupa cateva luni isi da seama ca defapt nu poti construi in 2021 la preturile din 2017.

@adiarc e greu de reziliat cu Straco, astia o s-o lungeasca mult si bine prin tribunale

Ciprianul

Telenovela ,,Biharia - Chiribiș,,  nu se va sfarși așa ușor.
La cum il știu eu pe nea Beny nu va renunța așa cu una cu două.
Va aștepta să vadă ce se intamplă cu celălalt lot (Chiribiș - Suplac). De acolo speră el să iși scoată ,,parleala,,
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

tudor

^^^^^
Eu cred ca relocarea aia mai atipica are de-a face cu padurea de stalpi si fire electrice care trec unele peste altele.



Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

#27979
Quote from: marinul on June 11, 2021, 02:08:08 PM
Daca primesc certificat negativ, pot fi descalificati de la alte licitatii unde au depus deja oferte?

Legea 98 / 2016 zice ca fi pot exclusi "in orice moment" daca se afla in anumite situatii de excludere.

Quote
Articolul 169

Autoritatea contractantă exclude un operator economic în orice moment al procedurii de atribuire în care ia la cunoștință că operatorul economic se află, având în vedere acțiunile sau inacțiunile săvârșite înainte sau în cursul procedurii, în una dintre situațiile prevăzute la art. 164, 165 și 167, de natură să atragă excluderea din procedura de atribuire.

Documentul constatator se incadreaza la art. 167 alin. (1) lit. g).

Quote
Articolul 167

(1) Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situații:

[...]

g) operatorul economic și-a încălcat în mod grav sau repetat obligațiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziții publice, al unui contract de achiziții sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, iar aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancțiuni comparabile;

Pe de alta parte insa, operatorul economic poate sa nu fie exclus din procedura de atribuire daca furnizeaza dovezi care sa arate ca masurile luate de acesta sunt suficiente pentru a-si demonstra in concret credibilitatea (art. 171 alin. (1) - (3) din Legea 98 / 2016).

Ciprianul

#27980
@NGC de asta va profita Beny sa nu primeasca certificat negativ. Va sustine ca nu tine direct de el variatia preturilor materialelor.
Stiu din surse sigure ca sunt pregatiti sa mearga si pe calea justitiei in caz ca situatia nu va fi cum vrea Selina.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

voicul

Si Straco s-a dus fix la judecator, dar asta nu inseamna ca va castiga.

Are sanse de castig Selinva?
E clar ca mai dureaza cel putin vreo 6 -12 luni ca sa stim doar ce urmeaza sa faca: adica daca ramane Selina sau nu.

MihaiD

,,Beny" nu ar fi primul care să solicite mai mulți bani argumentând prin creșterea prețului materialelor. Dar, spre știința mea, ar fi primul căruia i s-ar accepta. Nu știu cazuri în care să i se fi acceptat cuiva, dacă știe cineva, pls link. Vorbesc strict de motivul ăsta, nu de altele (expertize cerute de Beneficiar care arată altceva în teren etc.)

Ciprianul

@voicul nu are sanse de castig Selina daca cei care vor judeca vor privi obiectiv treaba.....dar cum e vb de Romania.....
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

NGC

@Ciprianul: Decizia de emitere a unui document constatator negativ apartine doar autoritatii contractante, in sensul ca ofertantul nu are ceva de spus acolo.
Ofertantul are insa posibilitatea sa se adreseze apoi justitiei pentru anularea acelui document constatator (si eventual suspendarea efectelor pe care le produce pana se judeca pe fond anularea).

alex8

Pentru orice contract mai mare de 2 ani, exista obligația în legislație sa ai prevazuta o formula de indexare a costurilor.
Dacă nu ai termen maxim de remediere a tuturor problemelor din proiectul tehnic, atunci executantul poate sa o tina mult și bine în desenarea navetei spațiale.

pentium10

Daca tot am fost azi pe Transilvania Ring pentru RoDrift etapa 1 cu aparatul foto, am facut cateva cadre cu structura de pe lotul A3 Ungheni - Targu Mures - drum de legatura, structura de relocare a drumului catre Cerghid/Tarnaveni.









si ca bonus, antrenamente RoDrift pe Transilvania Ring, concursul e maine, si e acces liber

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

florin74

Problema lui nea Beni nu este cu cresterea preturilor. Problema reala e a ca a busit oferta financiara in 2018, si diferenta pana la realitate e asa de mare ca vrajeala cu cresterea pretului la fier nu tine.

ijwtsh

AC pentru Nusfalau - Suplac apare candva? Bine, nu ca ar avea ce sa faca prea mult cu el deocamdata, ca n-au adus prea multe utilaje.

naivu

#27989
"a busit oferta financiara in 2018"  = errare humanum est
a semnat contractul in 2020 + tot ce face d atunci = perseverare diabolicum