Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures


raresu

Multumim tare mult, @Adisan!!
O incantare de survol - te ia cu ameteala, la propriu!
Dealul mare de la Nadaselu chiar langa organizarea de santier o sa o ia la vale. Pare ca un intrerupt momentan sapatura in culoar si au trecut la forat piloti.
Ii tin serios din ritm: vremea, vreo 3 santiere arheologice, si liniile locale de electrica.
Sunt curios la ce procent fizic ajung in decembrie.

marinul


hvm

^
Daca era ceva prin teren sigur se posta pe aici. Ma gandeam poate are cineva informatii actualizate din culise ca si-a revenit Beni. Altfel e cu ghinion. Oricum ar fi problema majora acum peste tot cred ca se reduce la scumpirea materialelor de constructie cu peste 40%, si probabil si-a dat seama ca o sa cam lucreze pe degeaba sau pe gaura, ca estimare pe care a facut-o a facut-o la preturile de atunci si acum inca se preconizeaza scumpire. Asta e problema peste cam tot, la toate santierele, dar nu stiu cum o sa scoata el camasa. Sper ca are ceva marja si nu se baza de la inceput pe claim-uri pentru a scoate profit ca atunci se duce in groapa rau si solutia e rezilierea

Ideal ar fi ca aceasta reziliere sa se faca dupa o modificare a legislatiei in care cel care a fost pe locul doi sa fie intrebat daca isi mentine oferta cu un termen de gandire de 1 luna si in cazul in care accepta sa se semneze contractul cu acea firma. Eu consider ca ar trebui sa avem o schimbare de legislatie in aceasta privinta.... ca sa nu fie nevoie de o noua licitatie... Ar ajuta enorm in scurtarea termenelor pe loturile cu problema....

Oricum ar fi, in situatia data, nu vad bine pe Selina.... Trebuie sa se apuce de lucru si sa traga tare sa mai castige ceva contracte din care sa recupereze pierderile, sau certificat negativ si o ia de la capat in cativa ani daca se mai poate. 

Presupun ca reactualizare de costuri nu se poate (ca altfel nu era blocaj), asa ca tare ma tem ca o sa se rezilieze, si cred ca acum si-a dat toata lumea seama ca nu e chiar asa simplu cu rezilierea. A se vedea Straco unde am intrebat cam cat ar dura o contestatie si toata lumea mi-a spus ca sunt nebun. Cum/ce/cand/pentru ce, ca e clar ca n-au facut nimic. si uite ca s-a contestat si nu pentru Straco ci pentru girantii lui..... E clar ca acolo nu se mai facea nimic. Si tot eu ma gandesc ca in cazul in care se executa scrisoarea de garantie, pierderea pentru unicredit o sa fie mai mare decat daca isi dadeau acordul sa se faca autostrada si se plateau direct subcontractorii (eventual la pretul din contractul cu CNAIR sau sa se ocupe sucontractorii de documentatia de recalculare a costurilor) decat asa cu plata garantiei....

Din pacate toate aceste jocuri de culise ii afecteaza pe soferi.... Din fericire s-ar putea sa nu ma afecteze si pe mine fiindca nu estimez sa am drum prin zona in urmatorii 3-4 ani, si speram sa fie gata pana cand o sa ajung pe acolo.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ddfab

^^^^ deci au ajuns la 9 foreze pe sectorul in lucru. spor!!!

alecu26

2 alunecari maricele. (una chiar monstruoasa, alta pana in axul autostrazii) Pe cate era pariul?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduG

Diversă geologia, am văzut și niște alunecări, va fi un lot interesant de urmărit. Mulțumesc pentru filmări Adisan.

alecu26

Da, acele 3...4 culori de materiale in acelasi debleu sunt cele care sperie cel mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

^^^ 5 bucati mai mari de 20 de metri cred.

paulmare

Adisan multumim
asa sunt toate dealurile transilvane care fac trecerea de la podis catre un masiv muntos, o sa rezolve ei problemele astea, nu sunt impregillo sa faca hartii ca au pus piatra pe care nu au pus-o de exemplu, si sa traga spre reziliere dupa ce li s-a platit lucrarea mai putin 1 milion sau cat nu a incasat impregillo

alecu26

vreo 2...sau chiar 3 deja avem (aia de la bazinul de apa, inca nu e sigur ca se incadreaza).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

^
Eu am numarat vreo 6 poate 7 locuri in care aproape sigur sunt alunecari deja. Si cu siguranta o sa se miste pamantul cand incep sa sape, avand in vedere cum arata terenul. Dar cred ca si ei stiu asta si o sa lucreze in consecinta. Chiar daca eu m-a refeream ca e vorba de alunecari dupa ce au terminat de lucrat fiindca au facut treaba de mantuiala cum a fost pe ST1,2,3 Dealul Liliecilor, Aciliu and altele unde a alunecat dupa ce s-au facut lucrarile.

Dar n-am clarificat ca e vorba dupa efectuarea lucrarilor asa ca astept sa vad cand apare a 5-cea alunecare (indiferent daca in timp ce sapa sau dupa ce au terminat lucrarea) si o sa platesc banii in contul API.

Insa eu raman la convingerea ca dupa ce au consolidat si rezolvat problemele nu o sa aiba mai mult de 5 alunecari mai mari de 20m pe traseu unde sa trebuiasca sa refaca pentru ca nu au inclus in proiect lucrari care sa le previna dupa terminarea lucrarilor.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

+1

Mi se pare ca discutia de la data pariului a fost clara: alunecari dupa darea in folosinta (evident, cu darea in folosinta in termen).

Ce se intampla in timpul lucrarilor "nu se pune". E treaba constructorului sa stabilizeze terenul, sa nu vina peste autostrada dupa ce s-a deschis traficului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Nu sunt constructor, dar o alunecare in timpul constructiei nu mi se pare o problema.
Desigur poate cauza unele intarzieri sau costuri mai mari, dar e ca si cum ai repara masini si sa te astepti dupa 8 ore sa ai hainele extra mega curate.
Mai ales ca se stie calitatea dealurilor din Transilvania.
Doar eu vad asa lucrurile?