Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Adica acele caverne sunt la suprafata sau la adancime? Fiindca daca sunt sa suprafata <50m, trebuie studii geo serioase pentru a se realiza licitatia si ajunge la un proiect matur care sa poata fi dus la bun sfarsit, si riscul la constructor ar fi enorm...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ijwtsh

Off-topic, dar mi se pare amuzant cum mentionezi pe surse de caverne si pe tine te cheama caveman :lol:.

ciprianb

off-topic: exploatarea petrolului si gazelor nu are cum sa lase "caverne" in subteran pentru ca fluidele exista in porii rocilor (goluri foarte mici cu dimensiuni de ordinul sutimi si zecimi de mm). La carbuni si minereuri putem vorbi de caverne.

paulmare

^ intre 200 si 300 de metri sunt forajele la suplacu

caveman

Deci mie mi s-a spus ca nu se extrage doar petrol pur acolo, e un soi de petrol cu namol, mai mult namol, iar dupa extractie trebuie pus ceva in loc si aici au facut compromisul pentru reducerea costurilor - au pus doar apa care s-a infiltrat in panza freatica sau ceva de gen.

Imi pare rau ca nu va pot spune mai multe dar risc sa dezvalui sursa, chiar si din cate am spus pana acum cineva din Petrom ar putea deduce un numar de persoane care stiau. Ideea e ca inginerii care lucreaza acolo nu sunt prosti sau rau intentionati si au semnalat la centru diverse probleme, dar li s-a spus "descurcati-va cu ce aveti".
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

Oneinthecrowd

Saramura injectata in sol poate dizolva anumite tipuri de roca rezultand astfel caverne. Colegii din zona Craiovei poate isi mai amintesc de craterul ala imens aparut prin anii 70, cred ca la Schela Ghercesti. A aparut datorita exploatarii petroliere.

ciprianb

Poate ca subiectul ar trebui mutat in topicul de energie/petrol si gaze sau creat alt topic separat. in majoritatea cazurilor din pamant nu se extrage petrol pur ci o combinatie de petrol, apa sarata si uneori impuritati solide. Procentul de impuritati solide este foarte mic intrucat acestea pot crea probleme atat in strat cat si in echipamentele din sonda si suprafata. in schimb uneori procentul de apa poate ajunge la valori foarte mari.
O alta discutie este cea despre caracteristicile petrolului (densitate, viscozitate) si modul de exploatare. Petrolul de la Suplac este foarte vascos si este printre putinele zacaminte din lume exploatate printr-o metoda speciala: combustie subterata (in-situ combustion  in engleza, sper sa mearga link-urile https://glossary.oilfield.slb.com/en/terms/i/in_situ_combustion  https://petrowiki.org/PEH:In-Situ_Combustion#Field_Experience)

hvm

^
Foarte interesant. Nu stiam aceste informatii.

Remenind on topic, afirmatia mea era in legatura cu faptul ca sondele mai sunt sau nu active. In consecinta se pare ca nu sunt..... Dar cineva care o sa treaca prin zona si o sa filmeze ne poate spune mai tarziu.

Oricum ar fi, incep sa inteleg de ce dureaza asa de mult cu aceasta licitatie. sper totusi ca se face ceva in directia documentarii "riscului" astfel incat cei care vin sa liciteze sa o poata face cat de cat in cunostinta de cauza. Om trai si om vedea....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ciprebbe

#27758
@hvm- poti sa incepi sa strangi banii, amr9  amr 4
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

AMR4... Parca asta e pariul.. 5 alunecari > 20 m.

vancouver

Dat fiind cele scrise pe threadul de discutii generale autostrazi, rezulta ca lumea din Brasov, dar si altii, cer insistent A3 Brasov-Ploiesti. Ce se mai intampla aici, pare lasata de izbeliste, desi e una din cele mai importante autostrazi, fiind pe o zona cu mega ambuteiaje pe drumul actual?

In sinteza scrie:
     Stadiul proiectului: După cea de-a 4-a tentativă eșuată de PPP la începutul anului 2020, CNAIR a lansat pe 1.09.2020 licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate, realizarea proiectului tehnic, a documentației pentru obținerea autorizației de construire și asistență tehnică în vederea obținerii finanțării externe și a pregătirii licitației pentru execuția lucrărilor. Termenul pentru depunerea ofertelor este 20.10.2020.

Deci termen depunere oferte SF+PT a fost in oct. 2020. Au trecut 8 luni... ce se asteapta aici ?  ?  ?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

^

"Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov»"

Contractul a fost atribuit in Februarie 2021 catre CONSITRANS. Doar ei au depus oferta.

vancouver

#27762
Ok, imi scapase treaba asta. Poate are cineva timp sa modifice in sinteza?

Si se nasc urmatoarele intrebari:

1. A inceput Consitrans sa lucreze? Au ordin de incepere?
2. Urmeaza sa propuna variantele de traseu sau e deja traseul stabilit?
3. Va exista o reala dezbatere cu societatea civila sau bataia de joc continua, si doar formal o sa putem sa ne dam cu parerea, dar nu o sa sa tina seama de asa ceva?
4. Exista o persoana sef de proiect la Cositrans, careia ne putem adresa din cand in cand cu intrebari?
5. Exista cineva la minister sa urmareasca special acest proiect vital? Poate sa ne tina la curent cu info pe vreun canal media?
6. Putem prioritiza proiectarea pe acele zone pe care traseul este cvasi-clar. De exemplu Rasnov-Predeal nu cred ca e prea mult de discutat, nu au existat zeci de variante. Daca traseul e clar acolo, putem sa vorbim cu CNAIR si Consitrans, sa se sara acolo peste etape si sa se treaca direct la geologie si proiectare. Mai ales ca vom avea tunel mare si o sa dureze, deci n-ar fi rau sa avem acolo licitatia lansata inaintea restului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

@Ciprebbe:

Credeam ca alunecarile sunt dupa ce au lucrat: gen Alba Nord, Oejda, Lilieci nu inainte. Asa cu siguranta o sa aiba alunecari care o sa fie identificate si rezolvate din proiect. Eu ma gandeam ca e vorba de cele pentru care solutia nu a fost buna sau bine implementata de la inceput si a rezultat o alunecare pe zona construita de UMB. Oricum ar fi, acu daca n-am specificat clar atunci ramane asa ca intredevar asa cum am discutat noi atunci pare ca e orice alunecare (deci e practic la noroc) si deja parca am vazut mai mult de 1 pe tot traseul inca neatacat..

Daca discutia e legat de cavernele de la Suplacu, ala e alt lot, nu intra in pariu :D

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NGC

@vancouver:

1. Ordinul de incepere a fost dat in 11.03.2021.

Quote from: TibiV on March 11, 2021, 01:37:53 PM
Quote
Joi, 11.03.2021, CNAIR a dat Ordinul de Începere pentru serviciile necesare completării/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarării Proiectului Tehnic, pentru Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov.

2. Vezi direct in caietul de sarcini pe care il gasesti timp de 7 zile aici.

3. - 4. Habar n-am, dar as merge pe varianta de raspuns "NU".