Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mascarpone

@enderwiggin
Sper sa nu fie off topic dar imaginile prietenului tau au facut inconjurul lumii pe /r/europe

interesantul

O data la 2 sapt muncitorii merg acasa, la famili..
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

enderwiggin

@Mascarpone
Cu atât mai bine, poate the powers that be înțeleg că există interes pentru astfel de urme, iar locul lor nu este sub un CIC.
În următoarele săptămâni, voi avea ,,plăcerea" unui drum București-Cluj-Sutoru-Petrinzel și sper să pot face și eu fotografii.

vasile.silion

Apropo de drumurile romane, foarte aproape de Zimbor (castrul Optatiana), la Moigrad se găsește mult mai vestitul castru Porolissum, aflat chiar pe limes, unde se poate vizita o porțiune de câteva sute de metri din drumul roman, acoperit cu dale de piatră în care sunt foarte vizibile urmele lăsate de carele romane, niște adâncituri longitudinale. E impresionant să vezi așa ceva după 2000 de ani...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

avumit

Carul.. ca si carul... dar de o "casa de schimb valutar"? E un sit ignorat. Altii (croatii, ungurii, cehii) il faceau mult mai popular. * moderator: scuze! Nu m-am putut abtine.


ivladbogdan

Foarte fain, +1.
Sper sa prinda (si cat mai repede) tot ei si lotul de la Chetani.

Kimi

Sa remarcam ca asa lucreaza Strabag intr-o zi de sambata.

Raducu Popa

#27443
Drumul roman la Sutoru Salaj

ovicor

 Chapeau, Radu! "+1" fara numar. Numai carele romane pe acele pietre nu credeam sa aud. Esti artist!

interesantul

super filmare.
Dar oare mai era ceva finisaj pe drum. Mie mi se pare infernal pentru a marsalui pe el, si nu stiu daca o caruta ajungea intrega de la Porolissum la Napoca...

E o descoperire frumoasa!
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

rocklee

Poate au decopertat ...asfaltul....si a ramas doar balatul stabilizat .... :lol:

interesantul

Între timp, am sunat un prieten arheolog de la UBB, specialist în epoca  romană.0
I-am prezentat aceeași dilema, și mi-a spus că ceea ce vedem e fundatia drumului, drumul fiind pavat cu un set de dale dreptunghiulare.

Ele au dispărut mai repede fiind utilizate la constructii.. - asta presupun eu.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...


hefaistos

Incredibil!
Deci acum 2000 de ani rezolvasera problema stabilitatii fundatiei drumurilor si a drenajului. Ma rog, pentru "tonajul" vehiculelor din perioada respectiva dar...
Pe asta nu o stiam. Imi imaginam ca era pur si simplu o structura din balast la nivel de drum forestier.

Asta imi da de gandit la modul filozofic. Deci e posibil ca ceea ce planificam si construim acum in materie de drumuri sa existe si peste 500 de ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.