Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.


alexV


Cristian 74

Excelentă filmare, ca de obicei, Radu. Mulțumim! Ideea de a pune picture in picture filmarea din 25 ianuarie e foarte bună, vedem progresul cu ochii liberi.

EugenRo

#27333


CARIOCA DE WEEKEND

Cum imi imaginez conectarea A3 la infrastructura orasului si a zonei metropolitane Brasov, in contextul intersectiei cu A13, a conexiunii cu noul Aeroport precum si cu alte drumuri existente ori propuse.

Legenda:

1 - artera legatura directa din giratoriu nou, din centura Sacele in centura Brasov => conexiune rapida DN1A-VO1K-A3/ A13
2 - artera legatura directa VO1K-Giratoriu McDonalds. Aceasta artera ar scurta iesirea directa catre centura, ar intersecta o viitoare prelungire a strazii Minerva-extinsa ulterior ca centura interioara secundara a Brasovului si se opreste intr-o intersectie giratorie unde intalneste centura noua si pe cea veche. Accesul pe centura veche este actualmente blocat pe sensul dinspre Sacele catre Triaj (se poate intra pe acest segment numai daca vii dinspre 103A  -supid!) =>avantaj: mai mult acces rapid catre VOK1
3 - conexiune rapida sens de legatura cu centura Sacele. Nu este nevoie de un nod complex datorita giratoriului cu DJ103A
4 - ramificatie noua pe sensul DJ103C catre actualul capat giratoriu de vest al VO1K. O subtraversare cu unire in zona traversarii actuale, in contextul extinderii la sud a centurii VO1K catre Ghimbav. Nodul actual cu DN1 nu se modifica
5 - conexiune noua din giratoriu capat vechi catre prelungire noua centura, respectiv catre DN73 si drum legatura Poiana Brasov. Configuratia accesului din DN73 nu se schimba, doar se prelungeste cu un pasaj suprateran capatul vechi al centurii catre un drum nou de acces catre Poiana Brasov, pe langa cariera Bartolomeu
6 - giratoriu conexiune drum nou intre VO1K si DN 1E (Poiana Brasov). Acest drum nou se strecoara in cateva serpentine relativ usoare pe langa cariera Bartolomeu si intersecteaza drumul de Poiana la o altitudine inca redusa. =>acces Poiana Brasov direct din A3, VO1K, cu evitarea centrului Brasovului
7 - intersectie conexiune capat vechi al VO1K cu prelungirea noua. Sensul catre A3 urca pe sub pasajul prelungirii noi al VO1K
8 - intersectie giratorie cu 73B, cu legatura din descarcare A3 catre Ghimbav Sud si centura VO1K
9 - nod Ghimbav direct intre VO1K si A3
10-reconfigurare centura Cristian (ramane doar intrare si iesire catre A3 dinspre Cristian. (In planurile initial se discuta de un seminod pe sensul spre Bucuresti, care nu se mai justifica in conextul nodului cu VO1K)
11-nod A3 x DN1 cu 2 giratorii (conformatie determinata de calea ferata Brasov Sibiu). Aici exista un mic pericol de conflict intre descarcarea A3 in DN1 vs urcarea pe A3 dinspre VO1K
12-pasaj subteran pe sub CF a Str. Aeroportului continuata cu Str. Garii si (eventual) largirea pana la o intersectie giratorie cu DN1 in Ghimbav. =>marirea accesibilitatii catre aeroport
13-nod trefla A3 x drum rapid de legatura catre aeroport dinspre A3/ A13
14-drum acces catre A3 care, impreuna cu A3, va avea si rol de centura pentru Codlea
15-intersectie rapida A3 x A13
16-intersectie trefla A3 x DN13
17-ramificatie CF Bartolomeu-Aeroport Brasov (care se poate continua pana la intersectia cu CF M300)
18-regularizare rau Barsa
19-conexiune giratorie drum rapid A3/ A13 cu aeroportul (cu scurt pasaj pe sub CF catre aeroport)
20-prelungire strada Minerva si legatura cu giratoriu de la Jumbo/ Selgros

ciachi

Frumoasa abordare ca sa nu zic ideala......numai ca din pacate vor fi doar carioci 3...4 ani de acum incolo...desi lotul (executat de) Alpinside putea fi continuat si maine pana la intersectia cu A13.......terenul este drept ca in palma pana la intersectia cu DJ 112A..........dar ma rog stiu altii cei mai bine de facut..

pasadia

Imi pare rau sa spun, dar exista in desen un proiect care sper sa dispara (desi e unul dintre cele lasate mostenire de Scripcaru) - anume legatura spre drumul de poiana, segmentul 5-6.

In plus ideea de a face centura pe la sud de Ghimbav mi se pare complet inutila. Ar trebui legat punctul 4 de puntul 19, direct, o continuare naturala a centurii Brasov pe la nord de Ghimbav si Codlea. In acest fel dispar complet nodurile 8 si 9 (complet inutile), si cred ca putem renunta si la nodul 11 aducand totodata putin mai la sud nodul 13 (si creand din el o legatura spre Gara Codlea, spre partea vestica a Codlei).
Zona 1-2-3 as desena-o altfel (de fapt o desenasem altfel inca de acum 5 ani, doar ca ar trebui sa gasesc acele desene). Insa da, in mare masura cam aia e solutia pe sudul orasului.

GAC

Felicitari pentru harta. O abordare Logica si Coerenta +1;
Si la mai mare...

Calin88

#27337
Quote from: pasadia on April 10, 2021, 06:35:15 PM
Ar trebui legat punctul 4 de puntul 19, direct, o continuare naturala a centurii Brasov pe la nord de Ghimbav si Codlea.
De acord, dar eu as merge si mai departe si le-as aduce un pic mai la E cu un nod pe centura si, apoi sa continue prin zona viitorului spital metropolitan si cu un nod denivelat pe DN1 intre Arabesque si Losan, unde inca nu sunt constructii chiar la drum, undeva in zona str Bucegi sau chiar giratoriului de la Hornbach.
Astfel vei avea centura la N de Ghimbav si rezolvi si accesul catre spitalul metropolitan atat din centura cat si dinspre oras. De asemenea, drumul respectiv ar deveni legatura rapida intre Brasov si aeroport.

De asemenea, as modifica si partea de E a centurii Brasov. Momentan centura are 2 curbe la 90 de grade peste Timis in 1 km, fara vreun rost anume (din punct de vedere al traficului, probabil motivele au fost birocratice - trebuia sa fie in Brasov). Centura Brasov ar ramane constant la E de raul Timis (asta ar necesita exproprierea Hanului Domnesc si a catorva hale). Drumul de legatura cu centura Sacele ar fi tot in aceeasi zona 3, dar ar deveni un nod mai complex, cu 4 directii (centura actuala spre N, spre centura Sacele la E, spre oras prin drumul 2 la V si centura noua la S). Astfel poti ajunge de la Sacele direct in zona Carrefour si siguranta pe VO1K ar fi imbunatatita (fara curbele tampite de 90 de grade cu limitare la 30 km/h. Portiunea nou construita ar putea fi chiar la un standard mai apropriat de DX, cu viteza imbunatatita (desi restul centurii nu prea poate fi upgradata usor).
Actuala centura (portiunea la V de Timis) si ocolitoarea de shopping sa devina drumuri urbane pentru o viitoare dezvoltare in zona (unde ar putea primaria Brasov sa creeze infrastructura inaintea constructiilor, sau macar sa o proiecteze)

rt25

#27338
uitandu-ma la harta asta, legatura 1-3 pare atat de logica si simplu de facut incat nu imi dau seama cum de nu e deja in proiect asa ceva (imi pare rau ca scriu pe topicul de autostrazi).

Practic, TOT traficul de marfa merge pe centura Sacele si apoi pe centura Brasov si are un mega ocol. Iar terenul acolo... este drept ca-n palma. Minimul de efort cu maximul de efect ...(DN1 pe Valea Prahovei este restrictionat 7-23 pentru tiruri in caz ca ati uitat).

In rest, eu sunt de parere ca VO1K trebuie neaparat legata de A3/A13 intr-un fel, adica, la 4 trebuie neaparat facut un soi de iesire rapida catre DN1 si apoi unire cu Aeroport. Restul sunt optionale.

EugenRo

Initial, am fost tentat sa fac legatura dintre pct.4 si pct 19 (la nord de Ghimbav), dar m-am razgandit la gandul ca tot traficul de marfa de pe centura se va amesteca cu traficul de aeroport (autobuze, trafic local).

Pentru nod la punctul 9 sunt dispus sa renunt la nodul 11 si eu  :D :D sau macar sa lasam doar jumatatea lui vestica (urcare/ coborare sens Fagaras-Rasnov).

JohannDB

      @rt25....."""(DN1 pe Valea Prahovei este restrictionat 7-23 pentru tiruri in caz ca ati uitat).
"""

                    GREȘEȘTI... Este restricționat între ..... 06:00 și 22:00.............
                                           DAR, "Marele Circ" urmează de acum , cu închiderea de la AZUGA cu transferul "traficului greu" de pe DN1 pe DN1A permanent........ Eu, "mă  las de meserie", la HALIMAIUL ce urmează (până la sfârșitul anului) - conform celor "contractate" pe zona AZUGA !!...............

Hoinar

Din pacate este doar pe hartie restrictionat pana la ora 22, in realitate de la ora 20 incepe se fie plin de TIR-uri pe DN1.

Xenos

Chiar și pe la 19.30! Eram convins că restricția e doar până la 8, la 9 sigur e plin de tiruri prin Poiana Țapului, de exemplu.

hvm

11 ar fi doar pentru cei din codlea care pleaca spre bucuresti. Nu ii vad rostul fiindca au posibilitatea sa urce prin 13 via 14, iar mai jos avem 9 pentru cei care vor sa intre in oras dinspre sus, iar pe nord aveam iar 13 care are descarcare putin mai spre oras in 12. Eventual in locul lui e mai buna o legatura 19 - 4 cu nod trefla in 4 (ar trebui sa fie o intersectie denivelata (est vest subteran, sens giratoriu la nivel si suprateran nord-sud) ca sa nu fie trefla unde s-ar cam ciocni o gramada de directii.... 
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

marinul

Cateva noutati de pe lotul Biharia-Chiribis. Ritmul este acelasi

Se aproprie de Chiribis cu drumul tehnologic, au inceput decopertariile pt acest drum din DC115 spre DN19E. Sunt doar cateva sute de m

(GPS)


(GPS)


Spre loc. Tria au marcat unde urmeaza sa fie relocat dc-ul,

(GPS)


Intre DN1P si loc Fergernic (km 44) au drumul tehnologic cel putin decopertat

Din DJ 767A spre DC42

(GPS)


Tot aici si-au ascuns niste utilaje

(GPS)


Si niste materiale

(GPS)


KM44

(GPS)


(GPS)


Cateva sute m spre Salard se termina decopertarea, privind inapoi in dreapta observ un mic cimitir

(GPS)


si un nou depozit langa DC22

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

In concluzie Selina pare un jucator scos la incalzire ce asteapta sa fie bagat in teren