Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 16 Guests are viewing this topic.

anitzei

Deci rezilierea trebuie facuta pe cale judiciara, asta spune Straco.
Ok, sa zicem ca e ca ei. Dar de unde pana unde sa solicite atatia bani ca despagubiri?!
Am niste injuraturi...
Chiar e posibil ca in CNAIR/MT sa nu se stie chestia asta, daca o fi adevarata?
Atunci sa se anuleze rezilierea si sa-i vedem la treaba. Daca intr-o saptamana nu e mobilizare sa se faca reziliere cu judecatorul lu' peste prajit. Iar CNAIR sa ceara despagubiri pentru tot timpul pierdut, nervii soferilor, accidentele produse pentru ca lucrarea nu s-a terminat in termen.

bacovia

Incompetenta la nivel de arta.

Dupa ce au dospit rezilierea cu STRACO luni, poate ani, vin niste avocati cu juma' de norma si iti anuleaza decizia in 3 zile.
Cam asta e nivelu in administratia publica.

Xenos

Eu zic sa nu ne grabim. E prima instanta intr-o procedura urgenta, de vazut si ce o sa se zica in apel.

florin74

#27243
Exact... Am inteles ca au fost si  ceva probleme de competenta a instantei. http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000962610&id_inst=3
Si ca speta in general ar fi interesanta din punct de vedere juridic, (ceva de genul "landmark solution"). Adica lumea din domeniu (practicieni in insolventa, avocati etc) urmaresc cu atentie procesul si mai ales solutia care se va da.
Fiecare isi joaca cartile cum crede el ca e mai bine. Din pacate si sistemul legislativ e praf ... Chestiuni care se bat cap in cap... Incoerenta. Iar in ceea ce priveste insolventa am trecut de la un sistem ultra rigid la ceva ultra permisiv...
Asa ca nu are rost sa ne grabim si sa afirmam ca X sau Y e incompetent sau prost pregatit.

Cred ca mai repede o sa intre STRACO in faliment decat o sa avem o decizie finala aici... Dar asta e.

hvm

Stai sa inteleg. Deci instanta a decis sa suspenda anulare acontractului si se continua analiza anulari contracutlui de catre judecatorul sindic (cine o fi si aceasta)? sau decizia aceasta spune ca denuntarea contractului e nula si se merge inainte cu contractul? Iar CNAIR are varianta unui apel la CAB care sa spuna daca prima instanta a judecat corect sau nu in aceasta situatie.

Sau sa o lase moarta cu apelul si sa notifice judecatorul sindic in privinta inceperii procedurii de anulare a contractului?

Eu unul am citit de vreo 10 ori textul si n-am prea inteles ce vrea sa spuna.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NGC

#27245
Explicat repede pe scurt, TB a dispus saptamana trecuta suspendarea efectelor instiintarii de reziliere si a executarii scrisorii de garantie. CNAIR putea face recurs la CAB la aceasta decizie, si a si facut intre timp.
Pe de alta parte, adevaratul proces care priveste anularea instiintarii de reziliere este cel pomenit de mine ieri, si pus mai sus de florin74. Procesul este la TB si se poate face bineinteles apoi recurs la CAB, dar mai intai CAB trebuie acum sa decida care sectie de la TB trebuie sa judece cauza.
Daca s-ar decide ca instiintarea de reziliere este invalida, ar trebui mers pe calea judecatorului sindic.
Daca s-ar decide ca instiintarea de reziliere este valida, contractul s-ar rezilia.

survola

La noi mai este și problema duratei proceselor (și procedurilor).

oc7avian

Dacă am înțeles bine cum funcționează ordonanțele președințiale: tribunalul a suspendat decizia CNAIR până la judecata pe fond, adică discuție pe argumentele Straco și CNAIR. Nu era nevoie de părerea CNAIR. Ordonanța președințială e pentru cazuri extreme, în care o decizie după judecarea fondului s-ar putea să vină prea târziu.

Exemplu ipotetic: autorizație de defrișare a 20 de pomi. Ordonanța președințială suspendă autorizația până la analiza problemei. Nu poți lăsa să defrișeze înainte să apuci să analizezi legalitatea. Dar nu poți judeca legalitatea nici în 24h uneori.

Deci, prin absurd, dacă se aștepta procesul normal și Straco câștiga anularea rezilierii, ne-am fi trezit în situația Salini de pe A1.

ciprebbe

Cand e termen pentru procesul cu falimentul Straco?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

miszlik

Salut,se stie ceva,Nurol cand intra in teren?

pelan87

@ciprebbe
Urmatorul termen este pe 21.05.2021.

La precedentul termen, din 12 martie, s-a acordat amanare pentru continuarea demersurilor în procedură şi stingerea creantelor curente.

Link-ul catre dosarul pentru falimentul Straco este:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000657796&id_inst=3

c.catalin

Azi în jurul orei 15:00 zona organizării de șantier a celor de la Straco erau prezente 3 utilaje. (Nu știu dacă au legătură cu ei).

Pe lotul celor de la UMB în jurul orei 18:00 încă era mișcare. Față de acum 4 săptămâni când am trecut în zona, progresul e wow. Tot lot ul e plin de camioane.


GAC

Temerea mea este ca in cazul Straco se va cere expertiza, ca sa se traga de timp. Scopul este ca garantia bancara sa expire. Banca deja stie ca nu-si va recupera creditele acordate Straco. In acest context, cauta sa mai reduca paguba. Daca sirul proceselor continua si garantia expira, banca nu va avea nicio obligatie sa reinnoiasca garantia unui debitor falit.
Asadar, pentru moment, banca (care controleaza Straco) va juca acum cartea "Straco poate face proiectul", ca la refuzul prelungirii garantiei, sa joace cartea "clientul este falit". Banca nu este obligata sa prelungeasca o arantie expirata, mai ales daca clientul prezinta o situatie financiara dezastruoasa.
In caz ca se va face expertiza financiar-contabila, cel mai probabil, avocatii Straco (sau mai bine zis ai bancii) vor incropi o lista de obiective a caror rezolvare este anevoioasa si implica multe documente, care vor fi predate expertilor cu taraita (ca sa aiba cand sa expire garantia bancara).
Nu m-ar mira daca intre timp, Straco (marioneta bancii) sa fi incheiat deja cu furnizorii o serie de contracte cadru, in care sa spuna deva de genu "va recunoastem datoriile, ne obligam sa va platim restantele actuale dupa data x si pentru intarziere, va dam ROBOR + 2% ca penalitate pentru neplata din ultimul an, in timp ce voi va obligati sa ne sustineti la tribunal incat sa putem demonstra ca am fi putut termina lucrarile la A3 ... bla bla bla, pentru continuarea lucrarilor am agreat urmatoarea lista de preturi pentru produse/servicii aferente lucrarilor la A3, livrarile se vor face conform comenzilor, cu plata la 90 de zile". In acelasi timp, ca dovada a implementarii planului de restructurare, Banca sa fi incheiat cu Straco o linie de finantare working capital (revolving) pentru a plati furnizorii respectivi. Astfel  Straco poate demonstra ca era pregatita sa "lucreze", ba mai mult, prin plata acelei penalizari conform contractelor cadru cu furnizorii, Straco poate demonstra ca avea buna vointa si banca, la randul ei a deblocat fluxul platilor... Astfel, banca pune in joc niste sume infime, cateva procente aplicate la datoriile furnizorilor si poate castiga valoarea garantiei, care poate scapa neexecutata, si care va expira pana sa se poata demonstra ca toata manevra a fost o cacealma, la rezilierea "reloaded", dupa ce, in ciuda planurilor facute cu banca si furnizorii, pe teren nu s-a miscat un deget.

danutzu_1069

In care lege scrie ca, in cazul unui contract inca valabil, banca nu e obligata sa prelungeasca SGB, pe motiv ca beneficiatul este in insolventa?
Contractul este valabil, nereziliat, pana la ultima bataie de ciocanel al judecatorului, in ultima instanta de judecata.
Deci, chestia cu trasul de timp nu tine!

RaduG

Poată să facă STRACO câte hârtii vrea, faptul că a părăsit șantierul, și mai ales faptul că timp de ani buni nu a avut un progres semnificativ, vor cântări mult mai mult în deciziile justiției.
Eu personal mă bucur că s-a rupt pisica în acest caz, și chiar dacă vor mai trece niște luni (să sperăm că nu se transformă în ani) până la re-licitare, măcar acest lot are o șansă să fie realizat într-un orizont de timp rezonabil. Cu progresul lui Straco din ultimii ani, matematic, acest lot se termina undeva în 2027.