Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Quote from: tigrel58 on January 23, 2014, 12:54:00 AM
^
Daca-s asa de multe, eu vreau roz-bomon!  :lol:
:lol:
Sunt de fapt prescurtări de la culorile cărților: FIDIC-cartea roșie, FIDIC-cartea galbenă, FIDIC-cartea argintie, etc.

hadrian

#2716
Quote from: bond on January 23, 2014, 01:56:02 AM
erau argumente la modul general. un "upgrade" de la DN la A presupune mult mai multe lucruri (inclusiv instalaţii mutate în afara zonei de siguranţă, etc), nu poţi lua platforma DN-ului şi să-i pui parapeţi şi benzi de urgenţă şi să-i zici autostradă.
dar mai important e că DN1 trebuie să rămână pentru a fi alternativă la A3 (trafic deviat în caz de lucrări, urgenţe, etc)

DN in curs de transformare in autostrada. Partea de nord a acestui traseu(cea care acum apare ca autostrada) a fost drum express pana acum 1 an.Din cate stiu,lucrarea e finantata majoritar de UE.

Archi

#2717
Bine nu putem compara un drum expres care a fost construit astfel incat sa fie posibila o transformare in autostrada (Pasaje mai lungi peste drum astefel incat sa incapa si al doilea sens, curbe largi, cat mai putine intesectii la nivel etc.). In unele cazuri este facut chiar terasamentul si pentru a doua cale de rulare dar nu este asfaltata (EX: aici in Ungaria, si centura Bacau care urmeaza sa fie pe o portiune asa).

L.E: Daca imi aduc bine aminte si actuala autostrada dintre Belgrad si Szeged a fost la inceput drum expres.

ghrt

Citisem că şi actualul DN1 dintre Ploieşti şi Câmpina a fost proiectat pentru a fi transformat în autostradă (de aceea este şi aşa de drept şi nici nu intră prin alte localităţi), drumul vechi fiind altul.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

nici un DN din Romania nu poate fi transformat in autostrada. Chiar daca prin absurd ar fi fost proiectat acum ceva timp pentru acest lucru, intre timp au aparut numeroase constructii iar localitatile s-au dezvoltat in jurul sau. Cum va ocoli autostrada-DN1 Campina, Baicoi si mai ales Banesti? prin centuri unde curbele au 90 de grade? si ce vor face cei care au treaba intr-una din localitatile din zona? vor plati taxe de acces? dar in cazul in care au scutere sau pur si simplu NU VOR sa mearga cu viteze de peste 50 km/h ? 
DN1 si  autostrada au acelasi tip de terasament? Pe la Breaza sunt cateva curbe numai bune de luat cu 150km/h

O autostrada (cost maxim 350 mil euro) care va merge in paralel cu DN1 va costa aproape la fel ca largirea DN1, demolarea podurilor si reconstruirea celor noi, montarea parapetilor, demolarea cladirilor de pe traseu, constructia KM extra  pentru centuri, pasaj peste calea ferata etc.

In plus, ce vom face cat dureaza extinderea? mergem pe 1 banda timp de 2 ani. Haideti sa fim realisti, daca aveau asemenea intentii largeau podurile de pe centura la cate 3 benzi pe sens si autostrada se termina exact in centura, nu era legata prin bretele (acum autostrada merge exact spre brazi nu spre centura).

Probabil DN1 va ramane la stadiul de DN, fara plata, si vor mai construi cateva pasaje peste el si ii vor pune parapeti.

Sau vor face autostrada pe un nou aliniament, dar o ii vor face noduri doar la Comarnic si Ploiesti
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

delacroix

Si pe autostrazi sunt curbe de 90 grade. In rest: de acord.

bogdymol

^^ Nu "gradele" sunt atat de importante la o curba, ci raza acesteia. Pot exista pe autostrada curbe la 90 de grade daca raza e corespunzatoare.

Exemplu: https://goo.gl/maps/OWawH

S-a plans cineva ca aceasta curba, la 90 de grade, ar fi o problema?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

cam greu sa faci asemenea raze intre Banesti si Cormanic, nu prea e loc pe acolo si ar merge mai mult pe sus. In plus, pentru fiecare localitate este nevoie de o jumatate de cerc, adica de minim 5 km, in total jumatate din distanta unei autostrazi.
legate de actualul DN1 exista foarte multe drumuri de acces ce nu pot fi blocate. Sa zicem prin absurd ca traficul local va fi reorganizat pe DJ-urile din zona, dar asta ar insemna constuirea de intersectii denivelate la fiecare drum de acces.

Traseul cel mai logic al unei noi autostrazi ar urma Raul Prahova dar, cel mai probabil nu va exista o asemenea bucata prea curand, ci va trebui sa ne multumim cu ce avem.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

#2723
Niste planuri. Pacat ca reporterul nu e in stare sa faca niste poze cap-coada si clare... :ohno:



sursa: ObservatorulPH.ro





https://www.youtube.com/v/BixUizw06Vs

Prima dezbatere pe tema autostrăzii Comarnic - Braşov va începe luni, când vor fi prezentate integral noile planuri în baza cărora a fost câştigată licitaţia.

sursa: ObservatorulPH.ro

Poate luni primim informatii mai bune...
"La Predeal este iesirea mai mica." :doh:
Suna interesant acel tunel de 3,1 km la Busteni... o sa arate demential autostrada. Poate primim totusi informatii complete si clare cu planurile.

pasadia

Quote from: bogdymol on January 24, 2014, 12:57:29 PM
^^ Nu "gradele" sunt atat de importante la o curba, ci raza acesteia. Pot exista pe autostrada curbe la 90 de grade daca raza e corespunzatoare.

Exemplu: https://goo.gl/maps/OWawH

S-a plans cineva ca aceasta curba, la 90 de grade, ar fi o problema?

Nu m-am plans de ea, dar m-a lasat gura casca: https://www.google.com/maps?saddr=E71&daddr=E71&hl=ro&sll=44.250241,15.613117&sspn=0.04193,0.09819&geocode=FeczowIdBlvuAA%3BFVIgowIdmi7uAA&oq=Zad&mra=dme&mrsp=0&sz=14&t=m&z=14

pasadia

#2725
Apropo despre discutia legata de transformarea DN1 in autostrada, ieri am avut ocazia sa vad intr-un birou o harta a Ploiesti-ului recent editata pe care apare si un traseu al A3:





Dupa cum se vede, traseul e distinct si presupune 2 traversari peste actuala centura Ploiesti - Vest. Ba acest traseu imi explica si o dilema mai veche legata de felul in care s-a construit in zona http://goo.gl/maps/7AMkR

frunzaverde

#2726
Quote from: ghrt on January 23, 2014, 06:18:11 PM
Citisem că şi actualul DN1 dintre Ploieşti şi Câmpina a fost proiectat pentru a fi transformat în autostradă (de aceea este şi aşa de drept şi nici nu intră prin alte localităţi), drumul vechi fiind altul.

Complet adevarat - dar nu intre Ploiesti si Campina, ci intre Ploiesti si Comarnic (intersectia cu DJ101R), vezi aici: http://www.iptana.ro/romania/download/PARTEA%20II_Drumuri.pdf, p. 84-86, drumul curent fiind calea din stanga a unei viitoare autostrazi.

Zona unde drumul se ingusteaza de la 2 benzi pe sens la 1 banda (lata) pe sens (adica de la 16m la 12m) a fost locul unde autostrada viitoare urma sa-si schimbe profilul de la autostrada de ses la autostrada de munte (urmanda sa-si piarda benzile de urgenta). Doar ca vorbim de 1965, si standardele de-atunci - cand IPTANA a spus cuvantul autostrada, nimeni nu-l spusese.

Standardele la care a fost gandita autostrada de-atunci erau mult inferioare celor de azi (inferioare si Bucuresti - Pitesti-ului original), plus ca s-a construit o gramada, asa ca e imposibila vreo conversie in autostrada a DN1. Chiar daca asa a fost gandit drumul.

Drumul vechi arata asa : http://www.lib.utexas.edu/maps/ams/western_europe/txu-oclc-6472044-nl35-7.jpg (harta din 1959, contine inclusiv numerotatia veche a DN-ului). Practic, Ploiesti - Banesti avea aceiasi ruta (s-au facut doar corectii pentru un drum mai drept si mai nivelat), la Banesti drumul vechi traversa satul, apoi trecea Doftana pe podul folosit azi de drumul comunal DC4A. Apoi drumul continua pe traseul DC4A pana in Campina, apoi pe actuala strada Balcescu, Bd. Carol, cobora pe serpentinele Campinitei (azi ii spune drumului DJ101R), avea o portiune paralela cu DN1 (azi drum de servitute), traversa Prahova pe un pod imediat la sudul podului actual de pe DJ101R, traversa CF la nivel (acum DJ-ul trece CF-ul pe pod), apoi urma traseul DJ101R prin Breaza (pe partea opusa Prahovei fata de actualul DN1), intrand in Comarnic imediat la sudul podului actual de pe DJ101R (se vad urme ale acestui al doilea pod). Podurile actuale au fost construite pentru a elimina doua treceri de nivel, odata cu DN1, in 1965-6.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marisRO

Am solicitat informatii despre stadiul procedurilor pentru A3 Campia Turzi - Tg. Mures



... dar mai avem de asteptat pentru raspuns. Sa speram ca poate din cauza ca pregatsec documentele pentru licitatie. :)

disney

^^^
E al treilea raspuns CNADNR datat 31 Ianuarie 2014 in care se spune exact acelasi lucru ca vor raspunde in 30 de zile.  ???

alin_simeriaveche

baieti imi cer scuze daca s-a mai postat dar as vrea sa va rog daca se poate sa postati (daca exista) harta cu autostrada turda-targu mures. sunt in ogra si as vrea sa fac prospectiuni in jurul comunei ogra. va multumesc