Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

hvm

Adica Straco nu poate contesta acum? Eu nu vad de ce nu ar contesta la plesneala daca se gaseste o firma de avocatura care sa fie dispusa sa lucreze la procent in caz de success. Sper totusi sa nu se gaseasca, si sunt curios cum o sa se descurce Marco/Baxcom sa depuna garantia acum ca ai deja o gaura destul de mare si garantia asta ocupa si mai mult aici. Intrebare totusi: e posibil ca CNAIR sa ia din garantie si sa plateasca subcontractorii?

cat despre relicitari avem si alte cazuri exact pe autostrada asta: Suplacu - Chiribis, am avut la fel biharia - chiribis care tot asa a durat o eternitate, Margina cu toata petrecerea de acolo.,

Am o intrebare totusi, daca prin absurt se contesta, se poate face licitatie in paralel si adjudeca? fiindca e probabil clar pentru toata lumea ca Straco nu va putea sa intre in teren sa lucreze nici daca chiar castiga licitatia.

E bine totusi ca avem un deznodamant, dar sper ca asta nu inseamna ca si Marco da faliment... sau intra in insolventa.

Eu cred ca mai bine discutau cei de la Unicredit (ca Straco nu avea nici un interes, ei asteptau falimentul) cu Marcotim/Baxcom sa realizeze o documentatie pentru recalcularea costurilor si sa o obtina si sa continue lucrarea cu aprobarea platii directe catre subcontractori iar profitul sa intre la unicred. Eu nu cred ca n-ar fi fost rost de profit cu recalcularea costurilor.  si cred ca toata lumea ar fi fost pe plus, iar toata munca sa o faca Marco/Baxcom... Asa acum sigur intra in faliment Straco, si nu o sa mai obtina nimic de la ei....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

#26986
Sa conteste ca sa ce?

Eu primele informatii citite despre lot, deci de acum cativa ani, au fost ca la 40% ... nu prea iese profit, ci chiar pierdere.

Deci sa conteste cum ca ei "vor sa piarda si mai multi bani", cand deciziile de fapt sunt luate de firma de insolventa (pusa ca sa mai recupereze orice ban posibil) sau de ce sa conteste?

Xenos

@hvm: nu se contestă ca la atribuire, ar fi un litigiu privind executarea contractului administrativ (contestarea rezilierii) dar care dupa parerea mea nu impiedica catusi de putin relicitarea, apoi, pe bune, ce ar putea invoca?

hvm

Asa cum am spus (sa conteste la plesneala) habar n-am. era o intrebare pur teoretica daca au dreptul de a contesta.  pe care se pare ca il au din ce inteleg. Dar atat timp cat nu conteaza, nu vad problema, desi dincolo pe la A1 a fost problema si s-a blocat licitatia....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

zuma80

#26989
Quote from: Kimi on March 11, 2021, 05:09:35 PM
^ fiecare lucrare are un project manager. Pe A3 e un manager, la Mogosoaia e altul. De el depinde "viteza" lucrarilor, nu neaparat de compania mama.

Da, dar fiecare luna inseamna bani paltiti, pentru personal dar si pentru utilajele care stau blocate. Eficienta se masoara in orele de functionare a utilajelor nu in orele de stationare.
Daca esti mare ai un management care nu permite astfel de santiere, indiferent de termene contractuale.

L.E. Ce sa conteste STRACO, pentru ei e cel mai bun lucru, fac si petrecere in seara asta.
Pentru A6!

TeoH9

Pot contesta Notificarea rezilierii emise de CNAIR, sa sustina ca in ultimele 5 luni in care au inregistrat progres de doar 1% au fost luni de iarna, temperaturi scazute, sarbatori etc., si fix, dar fix cand voiau sa reintre pe teren sa inceapa lucrarile si sa respecte contractul, aceasta institutie de rea credinta: CNAIR, i-a instiintat ca vor rezilia contractul.  :D Domnule judecator, aici STRACO este victima nevinovata, doreste sa lucreze dar nu este lasata  :(( va rugam sa anulati instiintarea si lasati-ne sa lucram. :((

Posibilitatea de contestare exista, motive din partea lor se gasesc, asa ca mare mi-ar fi mirarea daca nu vor contesta. Acum daca vor avea castig de cauza ramane de vazut. Sa nu supravalutam capacitatile administrative ale CNAIR, stim cu totii cat sunt de varza. Speranta ramane in Ministrul Drulă, are cunostintele necesare si intentii bune, si ma indoiesc ca ar fi aprobat o reziliere daca n-ar fi fost macar 90% sigur ca rezilierea e legala.

altr

@lighthotspot
Hai sa nu exageram. Exista si Astaldi, UMB, Strabag, dar si Trameco/Selina ar putea construi acest tronson in scurt timp. Astaldi a construit chiar lotul vecin (Iernut-Chetani).
Numai sa speram ca nu va veni un constructor gen Aktor.

@voicul
Lotul Ungheni-Tg.Mures trece practic prin curtea lui Geiger Tg. Mures dar n-au licitat nici acolo. Cred ca mini-lotul de 3.6km ajungea pentru ei. :D

@zuma80
Stadiul pasajului este cca 30%, iar au termen aprilie 2022. Deci probabil ca vor finaliza.

@TeoH9
Straco n-avea nici un angajat care sa ceara un update de preturi de la CNAIR.

hefaistos

Straco nici nu are interesul sa conteste rezilierea, cred ca au aprins lumanari in fiecare seara sa rezilieze CNAIR unilateral.
Stracu nu a fost capabila sa continue acest santier, dar din pozitia ei singura varianta posibila este sa pozeze in victima si sa incerce sa obtina despagubiri in instanta. Si chiar daca nu au mari sanse, ii pot amagi pe creditori ca pana la sfarsitul procesului sa nu ceara falimentul.
Pe principiul poate, poate pica ceva.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Kimi

Chiar daca straco da in judecata cnair si castiga, banii probabil ca ajung la creditori si nu acopera datoriile. Deci firma de avocatura probabil ca ar fi in situatia marcu si baxcom. Iar straco probabil ca nu mai are nici bani de taxi pana la tribunal. Deci nu vad sa se bage nimeni.

Chiar si asa, straco e decedat. Niciun proces nu poate acoperi datoriile a.i. sa ajunga pe zero. RIP.

Cnair se poate apuca deja de relicitare, nu trebuie sa mai astepte cele 14 zile dupa notificare.

pentium10

Ar fi frumos ca Straco sa confirme spre Cnair mai repede decat cele 14 zile. Am castiga totusi cateva zile.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

realfanady

#26995
1) termenul: poate gresesc, dar Straco trebuia sa finalizeze pana in iunie (e clar ca nu puteau), dar pur teoretic inca erau in termen
2) graficul de executie a lucrarii: ar trebui sa existe un grafic de executie lucrari aprobat de CNAIR, care sa arate clar, ca in data de .... ar trebui sa fie la x% din lucrare (probabil ei sunt mult in urma)
3) relicitarea: prima data trebuie sa faca o evaluare/expertiza a lucrarilor executate, doar dupa aia se poate relicita. O astfel de expertiza dureaza 2-4 luni. Teoretic se poate relicita si daca va fi un proces intre Straco si CNAIR pentru ca nu se pune problema ca Straco sa reintre in contract, eventual se pune problema sa primeasca despagubiri (caz Bechtel). Insa in contractul de executie trebuie sa fie o clauza, care specifica clar partea de reziliere, si conditiile acesteia.

survola

Acestea ar fi termenele:
,,lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40% [...]
Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție".

StefanCelMare

După ani și ani, vorba cântecului, putem spera la o finalizare pe lotul Straco (fără Straco, evident).
O să risc un pronostic: toamna/iarna 2022.
Deși mai este mult până departe, măcar se vede o lumină la capătul tunelului.

Earthchild

Îmi aduc aminte că Astaldi a finalizat lotul reziliat al lui Romstrade într-un singur an, pornind tot așa, de la un stadiu de construire de 30-40%. Dar pentru asta trebuie să se și ajungă la desemnarea unui nou constructor, care a trenat atunci cel puțin un an!

elphax

sigur va dura , adica nu o sa intre nimeni in teren pana in 2022. dar macar sa termine in decembrie 2022.