News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

mvmocanu

Au trecut cu decopertarea de Mihaiesti și au ajuns aproape de Topa. Dar ce mi s-a părut interesant e ca la Zimbor au început sa decoperteze la nord de DN1G spre Zalau.

GAC

In ceea ce priveste Straco, inteleg ca situatia sta in felul urmator:
La final de 2019 in milioane RON, confrom site ministerul finantelor:
- datorii 210;
- cifra de afaceri 59;
- pierderi 26;
- active imobilizate 45;
- capitaluri -92;
- total activ 117;
Aceasta situatie financiara miroase a faliment.
Daca cel mai mare creditor este Unicredit (o banca) este firesc ca nu vor faliment, deoarece in caz de faliment nu se vor alege cu "cash" ci cu utilaje si stocuri, iar bancile nu stiu ce sa faca cu utilajele si stocurile. Bancile sunt chiar foarte "nepricepute" in a administra active ne-monetare (active cu forma fizica), mai ales daca acestea au si indice de perisabilitae ridicat.
Atunci cand capitalul propriu este negativ (equity) inseamna ca actionarii nu mai detin "nimic"; de asemenea valoarea negativa de 92 milioane RON in capital este pierderea in contul creditorilor. Deci din cei 210 milioane, creditorii nu au cum sa obtina mai mult de 118 milioane (no matter what). De asemenea, din cei 118 milioane, doar 15 milioane sunt cash. Restul sunt active imobilizate si circulante. Deci, daca creditorii vor cash, vor trebui sa vanda utilajele si stocurile, cel mai probabil la discount. Deci in cel mai fericit caz vor obtine 80-90 milioane din cele 118 maxim obtenabile.
Vrand nevrand, indiferent de circumstante, creditorii vor inregistra pierderi semnificative (in acelasi timp, actionarii nu vor mai avea nimic). Ca aceasta companie sa "mearga mai departe" trebuie ca managementul sa faca in asa fel incat sa genereze un profit de 92 de milioane RON, incat sa poata satisface datoriile (fara ca sa genereze 1 RON pentru actionari). Avand in vedere valoarea contractului de pe A3, cu mult sub estimarea CNAIR, obtinerea unui asemenea profit este foarte improbabila.

Singura solutie viabila este urmatoarea:
O companie serioasa din domeniul constructiilor (sau fond de investitii) se duce la masa negocierilor cu creditorii principali (Unicredit, precum si altii mai mari, incat sa obtina vreo 60% din valoarea datoriilor Straco) si le ofera 35-40% din valoarea datoriilor, in cash si repede. Astfel, respectiva companie va avea majoritate in comitetul creditorilor. Cu aceasta majoritate, va vota o restructurare a companiei, care sa cuprinda, un "haircut" al datoriilor ramase, precum si o recapitalizare, prin conversie de datorii in actiuni. Astfel, noua companie (Straco restructurat) va avea noi actionari majoritari si valori diminuate ale datoriilor. Cel mai probabil noii actionari vor face si un aport cash pentru working capital, dar asta doar dupa ce vor avea controlul deplin asupra companiei si un nivel foarte scazut al datoriilor.

Desigur, chiar daca maine ar aparea "cavalerul alb" (sau mai bine zis negru), creditorii principali ar incasa o mare pierdere, s-ar face restructurarea companiei (pasii descrisi mai sus) ar dura cel putin un an pana am vedea ceva activitate pe santier (si asta este o estimare optimist-naiva).

Imi pare rau de opinia rezervata, dar va spun asta din perspectiva de finantist cu certificare internationala. Mai mult, va spun ca am lucrat la un caz tras la indigo.

florin74

^ 35-40% din valoarea datoriilor, in cash si repede.

Nici in cele mai frumoase vise nu se ofera atat, daca creditorii care au garantii asupra patrimoniului (Unicredit in principal) si bugetari ( ANAF ) reusesc sa obtina un 25% e sarbatoare, de creditorii chirografi nici nu vorbesc... 5% e fantezie...

Solutia e un haircut semnificativ al datoriilor, prin transformarea lor in actiuni, dar fara o majorare de capital social semnificativa haircut-ul nu are succes. Si sincer nu vad ca solutia asta sa se materializeze, sa bage bani intr-o firma de constructii cu contracte la limita profitabilitatii in cazul cel mai fericit.

Deci faliment... Asta e viata.

adiarc

^ prea complicat...si au trecut ani in care se putea intampla asta...e evident ca nu vrea nimeni

rezilierea urgenta,evaluarea lucrărilor ramase de facut,conservare,relicitare rapid.....nu mai trebuie pierdute nici macar un minut cu "negocieri"...au trecut ani in care se putea intampla astam...aceasta lipsa de oo si lipsa de acțiune e cea mai daunatoare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paulmare

^ activele care se puteau transfera, se "dau in plata" inainte de insolventa la cerere, apoi se trage de timp cat se poate cu termene si un administrator judiciar - la noi legea nici macar nu interzice sa iti deschizi sau sa scoti de la naftalina alta afacere cu exact acelasi obiect de activititate ca si firma la care ti-ai cerut insolventa, la noi toti patronii cu insolvente rasunatoare sunt in general bogati, nu ii vezi ca pe Irinel
aici trebuiau notificati ca sunt in intarziere sau cautat alt articol care sa permita beneficiarului sa rezilieze contractul fara sa traga administratorul sindic de timp prin instante cu termene expertize etc - el are un comision probabil din fiecare banutz care intra in contul lui straco, si pa
si terminat poate de drdp subcontractand la cine a aratat ca poate sa lucreze

hefaistos

Din pacate Straco nu prea are nimic de oferit unui eventual cumparator:
Datorii (chiar si la 25% din valoare tot inseamna 50 mil lei)
Imobilizarile corporale probbil uzate fizic
Personalul specializat a plecat probabil de mult
Contractele existente au fost apreciate pe aici ca fiind contractate la preturi extrem de mici deci sunt paguboase.
Portofoliul de lucrari care ar permite intrarea in "clubul celor mari" la contractele de lucrari publice

Eu mizam ca ultimul punct va fi tentant pentru unii constructori care s-au saturat de statulul de subcontractor insa nu stiam  ca datoriile sunt asa de mari (si probabil au crescut in 2020).
Faliment... Din pacate dupa cum spunea GAC falimentul nu convine principalului creditor, banca, eu zic si din motive mai putin oneste: nimanui nu-i convine sa raporteze credite rele de atatea milioane de euro. Asa sunt la categoria "poate vine o minune si salveaza situatia".   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

Daca era sa ii cumpere cineva pt ... ii cumpara in primele trei luni dupa insolventa cand acumulasera mai putine datorii, dobanzi, penalitati si i-ar fi costat mai putin. Am sperat ca MT+CNAIR+sustinerea parlamentara pot face o minune, nu au putut (a zis Catalin Drula public ca nu se poate), vreau rezilierea contractului pana la sfarsitul lunii si viata merge inainte, problemele Straco nu pot fi la infinit problemele tuturor.

JohannDB

                  Din pacate Straco nu prea are nimic de oferit unui eventual cumparator:  Total afon la problemele de contabilitate și finanțe, provocate de "n" lucruri bazate pe "n" specialiști - nespecialiști (de s-a ajuns la momentul acesta)...... Pe undeva o introducere într-un text de lege, pentru o enunțarare a unei "urgențe strategice" cu o clasificare necesară de încadrare în urgență, să se ajungă la o modalitate de încredințare directă, oarecare, sub o formă cât-de-cât, nu se poate ajunge ?? Situația-i similară și la cei 9.300m de A1 de la Holdea la Margina..... A se vedea rezolvarea situației de pe A1 Sibiu-Orăștie de la km 272-273, cu demolarea și reconstrucția autostrăzii "electorale"........
                 Nu de alta , dar unii ies la pensie și nici cei, ceva mai tineri, nu vor apuca fericirea unui rulaj continuu, cap coadă pe sector neîntrerupt !!

raulbogdan23

Quote from: mvmocanu on March 06, 2021, 01:38:25 PM
Au trecut cu decopertarea de Mihaiesti și au ajuns aproape de Topa. Dar ce mi s-a părut interesant e ca la Zimbor au început sa decoperteze la nord de DN1G spre Zalau.

Confirm si eu lucrarile din nodul Zimbor.

Pe Nadasel - Mihaiesti era un furnicar ca in filmarea de zilele trecute.

Intre Mihaiesti si Zimbor se poate vedea din DN o urma de drum tehnologic.

Teo

M-am bucurat sa vad lucrari intre Nadaselu si Sutor din partea UMB, chiar si sambata la 4 dupa-masa.

Multe utilaje noi. Lucrarile erau la drum de acces si decopertari.

raulbogdan23

De o saptamana apar aproape zilnic cateva furnicute (din cele noi luate de la Mercedes) la reprezentanta din Cluj, cel mai probabil revizie/intretinere.

ciprebbe

#26936
Sa va pregatiti pusculitele si sa sustineti API in ce vrea sa implementeze pe cateva santiere, inclusiv aici la UMB.
Luni venim cu detalii, majoritatea o sa va bucurati iar la final va fi ceva frumos (speram sa ne iese).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

raresu

Meteo - web Cam?! sa monitorizam "temperatura" in punctele cheie pe santiere :) :D O:-)

RaduC


NicolaeG