Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Bulwyn

Nu era suspendat licitatia pt suplacu-chiribis?

razvan96

Nu s-au depus ofertele, abia s-a de-suspendat licitatia si asteptam noul termen oficial de depunere, cel actual fiind acordat automat.

rota

"⚠️ Un obstacol important în calea realizării lucrărilor la Autostrada Transilvania, tronsonul Sălaj, a fost depășit astăzi, prin aprobarea în ședința de Guvern a Hotărârii privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrărilor de utilitate publică de interes național "Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău", din cadrul obiectivului de invetiții de interes national Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, pe raza localităților Sânpaul, din județul Cluj și Zimbor, Sânmihaiu Almașului, Românași, Treznea și Zalău, din județul Sălaj." sursa

vladb

#26898
^Sunt aproape convins ca nu sunt toate... Nu cred ca e expropriat nimic dupa Zalau si pana la Nusfalau: Mesesenii de Jos, Crasna, Boghis, Nusfalau...

LE: E clar un comunicat specific statului...Daca il citesti cu atentie, aproape ca au dreptate...Extraordinar cat de imbarligata e topica...

ovicor

Vladb, zice clar in comunicat: Toate imobilele proprietate privata din raza localitatilor enumerate. Nimic la vest de Zalau!

gothicus

#26900
 Si totusi Citu  vorbeste despre intreg coridorul de expropriere de pe sectiunea 3B  - Mihaiesti - Suplacu de Barcau, probabil vor urma si celelalte pana la Suplacu, cuprinse in bugetul din 2021.
https://www.dcbusiness.ro/centura-de-sud-a-bucurestiului-noi-informatii-privind-stadiul-proiectului_626291.html
Siebenburgen, schones Land!

Bulwyn

Februarie a trecut, dar unde e decizia oficiala ca se termina cu straco? Cat mai trebuie asteptat?

ivladbogdan

Unde te grabesti asa?
Reziliaza prin iunie, evalueaza lucrarile pana prin octombrie, anunta licitatia prin decembrie, prin ianuarie-februarie se lanseaza licitatia care va dura fara niciun fel de probleme cel putin 1 an, prin februarie 2023 intra cineva in teren, iar prin 2025-2026 circulam. :)
O sa fie gata pana prin judetul Salaj pe undeva autostrada pana atunci. Cu o gaura, evident. Noua oricum ne plac gaurile. La A1 acolo cu tunelurile, pe A10 lotul Aktor. Aici de ce nu am avea in continuare gaura?

adiarc

in orice caz anul asta sanse zero sa vedem lucrari..ar fii excelent anul viitor,dar daca dureaza tot un +1 an licitatia...nici atunci
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

Păcat că (pe cât se pare, indiferent de partidele de la putere) nu reușim să scăpăm de vechea meteahnă a declarațiilor politicianiste: ,,vom face, tovarăși!"
O reziliere nu se poate face doar la voința cuiva, fie ministru, director general CNAIR sau a altcuiva (decât a președintelui, dacă îl cheamă Putin  :) ). Rezilierea se face în baza unor legi sau a unor prevederi din contract. Nu trebuie să afirmi că în luna cutare se va rezolva într-un fel sau altul decât atunci când poți să-i spui constructorului ,,dacă până la data de ... nu faci ceva, atunci vom rezilia contractul în baza punctului x alineatul y din contract". Orice altă încercare duce la blocaje pe termen lung și la despăgubiri serioase pentru constructor. Când a apărut afirmația că în februarie se va rezolva într-un fel sau altul, mă așteptam să aibă un argument serios, dar pe cât se pare a jucat la cacealma și nu a avut nici un as în mânecă.

Kimi

Am o presimtire ca, momentan, nu se poate rezilia legal. Cel putin nu fara un "cuc".

Eu, daca as fi jurnalist, nu l-as mai intreba pe ministru a n-a oara "ce facem cu straco?", l-as intreba daca exista blocaje birocratice pe lot (vezi A10), daca se poate rezilia contractul legal in stilul cucului si daca straco mai are lucrari nerecunoscute pentru care tine in sah cnair-ul.

Sa nu uitam de groapa aceea de gunoi de la Hadareni pe care nu a intrat marcu, posibil sa se repete povestea de pe A10 cu stalpii LEA.

Daca Straco e inca in termenul legal si are pretentii de plata, atunci Cnair probabil ca are mainile legate si asteapta falimentul care nu mai vine.

Nici sefilor straco sa nu le plangem de mila. Sa nu uitam ca nu s-a implementat plata directa catre subcontractori.
Din cauza eventualului santaj al lor noi soferii avem de suferit. Daca vezi ca nu mai ai nicio sansa sa te ridici, du-te la culcare. Nu ma pune pe mine sa mai merg inca 5 ani pe DN ca ai tu ceva cu Cnair.

hefaistos

1. Imi pare rau pentru Marcu si Baxcom, inteleg ca nu au recuperat prea mult din banii promisi in 2020. Dar nici nu cred ca vor mai vedea ceva.
2. Cineva trebuie sa rupa pisica. Indivizii sunt in insolventa de aproape 6 ani. Trebuie ca cineva dintre creditori sa deschida procedura falimentului. Nu stiu daca CNAIR nu are posibilitatea sa faca asta. Sau Marcu/Baxcom (desi aparent nu e in interesul lor pentru ca atata tim cat Straco mai e vie, exista speranta, dupa faliment toti vor lua praful de pe toba).
3. Daca in continuare creditorii Straco vor sta ca popandaii in asteptarea unui miracol care sa le salveze banii CNAIR ar trebui sa actioneze pentru fortarea rezilierii contractului in baza neindeplinirii obligatiilor.

Ca un optimist ce ma aflu speram la o intelegere multi-parti in care Straco sa fie preluata de cineva interesat de portofoliul de lucrari. Eventual chiar de subcontractorii de anul trecut, care ar fi platit astfel intrarea in "liga mare" a constructorilor de infrastructura. Se pare ca m-am inselat. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ciprebbe

In groapa aia de gunoi a intrat si curatat Marcu. Nu a putut avansa si acolo pentru ca Straco nu a putut sa aduca cateva "roabe" de bolovani.....
Se poate rezilia legal. Lalaiala din partea statului trebuie sa inceteze.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

naivu

@hefaistos, si eu si tu si probabil majoritatea celor de pe forum am sperat ca se va gasi o intelegere pt continuarea santierului Straco, mai ales dupa ce s-a reusit darea in circulatie a nodului de la Chetani! Daca nici actuala conducere MT/CNAIR si sprijinul politic din spatele lor nu a reusit sa deznoade situatia ... Nu e cazul ca si luna martie sa fie o luna in care nu s-a intamplat nimic pe Chetani-CTurzii, iar daca rezilierea este singurul lucru posibil, atunci reziliere sa fie! Eu unul le multumesc ca au incercat!

GAC

Povestea Straco nu o vad terminata cu happy end.
In insolventa, creditorii Straco "se bat" pe niste numere care reprezinta creante in bilanturile lor. Faliment inseamna realizarea ca respectivele numere nu au acoperire in realitate. Asadar, cine "rupe pisica" va transforma creantele in "schelete bilantiere" (ceea ce duce la deprecieri de creante, pierderi si adio bonus de Paste, vacanta si Craciun, ba chiar si amanarea unei posibile promovari).
Pana acum interesul a fost sa se mentina speranta ca lucrurile vor evolua in directia buna. Alternativa la aceasta speranta este certitudinea pierderii. O companie care nu opereaza este prin excelenta pe pierdere (amortizari, dobanzi, penalitati, deprecieri). Problema este agravata si de pretul mic al licitatiei, de unde continuarea activitatii naste "speranta" unui profit foarte mic, daca nu chiar inexistent. Asadar, daca se decide falimentul, creditorii vor iesi sigur in paguba, in special cei fara garantii, cum ar fi Marcu (care vor pierde tot); dar chiar si cei cu garantii pe utilaje nu vor iesi prea bine, deoarece acele utilaje au valoare doar in masura in care sunt folosite eficient in scopul "constructiv". Un creditor (banca) care se trezeste cu niste utilaje grele peste noapte in contul datoriilor nu va sti sa le foloseasca si cel mai probabil va ajunge sa le vanda fortuit pe un pret mic... si asta daca managerii de "active" sunt suficienti de articulat mental sa realizeze ca utilajele se degradeaza mult mai repede decat imobilele, de unde si nevoie de a le valorifica repede, caci altfel pretul obtinut va fi si mai mic, spre fier vechi, daca se vor sinchisi mult.
In aceasta poveste interesele nu sunt "aliniate", iar miza mica in ipoteza "restructurarii de succes" nu este in masura sa le alinieze.