Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

cris_ct

La Boita acel bazin ramane langa aliniament, aici pare ca este chiar "in drum".




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

,,16 kilometri din Autostrada Transilvania, pe care șefii de la Drumuri i-ar fi vrut gata anul acesta, sunt tot mai aproape de a rămâne fără constructor. Este vorba despre lotul Chețani-Câmpia Turzii."


marinul

Hai sa venim si cu vesti mai bune. Selina continua lucrarile de organizare sa zicem asa. Nu e ceva wow, dar e bine ca au inceput

Incep cu zona pasajului de lakm 56+ 960 :)

spre Biharia
(GPS)


Cu putin zoom se vede capatul ciotului




o gramada de tarusi, o sa va plictisiti de ei
(GPS)



(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Langa pasajul DN19E era un buldoescavator, nu apare in poze dar a lucrat putin

(GPS)


DN19E si tarusi colorati care marcheaza ceva. oare ce? am vazut in 3 culori verde, albastru si rosu/roz



Organizarea de langa Salard

(GPS)







Nu stiu ele ce urmeaza



Pasajul peste DC25, s-a mai curatat putin zona

(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

#26869
Urmatorul overpass spre Fegernic

(GPS)



(GPS)



(GPS)


Zona pasajului DC42

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Foreza intre dealuri, spre DN1P

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Cam atat, am mai ajuns pana la intersectia cu DN1P, nicio miscare. Probabil tarusii care apar in poze se pun de unde ia foreza probe. Am ajuns la concluzia asta, deoarece dincolo de foreza, spre Chiribis nu am mai vazut nimic marcat.

Va urma!


SorinMS

Ieri era mișcare pe lotul Strabag, în capătul dinspre Tg. Mureș, lucrează cred la relocarea unei conducte de gaze.

alexmocian

Doar as vrea sa adaug ca scrapers cum spune si @paulmare sunt masini in general folosite in minerit pentru decopertat deposite aflate la suprafata ex. carbune, bauxita, fosfati, etc; de mare capacitate si nu de carat distante mari cum sunt aici km intregi. Si ca sa fie si mai concludent sunt foarte scumpe si greu de intretinut. Nu au multe aplicatii nici in minerit dar pe suprafete de ex 3x4km pot sa decoperteze cantitati uriase de material. Nu am vazut sa fie folosite in autostrazi sau drumuri in general. O alta idee ar fi urmatoarea, cu pretul unui scraper cumperi 16 basculante care transporta si mai repede si mai mult. Mai mult de atat tot trebuie sa ai buldozere si excavatoare ca nu poti sapa santuri cu ele, sau nivela uniform patul unui drum in cazul nostru.
Cheers

RaduG

#26873
Mai sunt ceva noutăți despre suprapunerea dintre nodul Zimbor și castrul roman Optatiana?

La un moment dat, se ceruse de către arheologi mutarea cu 200m a nodului: https://ziarulnatiunea.ro/2019/08/18/castrul-roman-optatiana-jud-salaj-schimba-traseul-autostrazii-transilvania/

LE: Oficial se numește ,,Castrul roman de la Sutoru" iar pagina lui din RAN (repertoriul arheologic național) este: http://ran.cimec.ro/sel.asp?codran=%09143183.01

Interesant despre el, aici erau staționate trupele maure ,,Numerus Maurorum Optatianensium", în cadrul cercetărilor arheologice s-au găsit țigle cu sigla NMO care întăresc atestarea documentară din ,,Tabula Peutingeriana" - o hartă a drumurilor din Imperiul Roman.
Castrul Optatiana apare pe harta romană, la centrul nordului hărții, lângă Napoca: https://web.archive.org/web/20150124092537/http://soltdm.com/sources/mss/tp/tp7.htm

Stau și mă gândesc ce frumos ar fi un circuit turistic al castrelor romane de la granița de nord a imperiului. Ar trebui toate mapate, cu drumul de legătură cu tot, și făcută o strategie turistică regională care să implice toți factorii de decizie - ministerul turismului, culturii, consilii județene, autorități locale. Ar avea toată lumea de câștigat.

C0ndu

Tot ce este fortificaţie romană în România (castru, castellum, quadriburgium, burgus, turn) este deja cartat în Atlasul Digital al României la nivel de detaliu (planuri georeferenţiate, vectorizate, în unele cazuri inclusiv modele 3D: Drobeta, Buciumi, Bologa), ca parte a repertoriului naţional topografic de fortificaţii din România din Neolitic şi până la finele celui de-al doilea război mondial.
https://www.facebook.com/watch/?v=1623340011032137
https://www.romaniadigitala.ro/romania-digitala/screenshots/reconstituiri-3d-road-2012/

RaduG

#26875
Foarte tare.
Problema la Optatiana este că nici măcar arheologii nu au terminat de descoperit tot castrul, fiind la -2m sub aluviuni, și se pare că este (conform izvoarelor istorice) mult mai extins decât cele 3 ziduri descoperite până acum.
Oricum, sper ca înainte de începerea lucrărilor să se facă o scanare completă a subsolului și să se identifice eventualele ziduri, nu descărcări din acelea arheologice de tip autostradă din 100 în 100 de metri, sau la cât s-or face.
Nu mă înțelegeți greșit, nu mă apuc acum în preajma începerii lucrărilor să caut nod în papură nodului Zimbor, dar arheologii au cerut de 2-3 ani mutarea acestuia cu 200m, cât de greu/costisitor poate fi?
Și pe urmă, dacă nu se mută, iar la începerea excavațiilor dau muncitorii peste niște ziduri antice, ce se întâmplă? Una peste alta castrul este pe lista monumentelor istorice, și nici măcar o autostradă, care este obiectiv strategic național, nu poate distruge un monument istoric sau o parte nedescoperită încă a lui.

ciprebbe

Pozitia API din aprilie 2020 referitoare la lotul din autostrada A3 Campia Turzii - Chetani ramane neschimbata si azi, 1 martie 2021. Asteptam rezultatul ruptului pisicii anuntat de conducerea MT si a CNAIR. De asemenea, pentru evitarea unor asemenea situatii in viitor, sunt necesare modificari in cel mai scurt timp la nivelul legislatiei achizitiilor publice.  Solicitam rezilierea imediata a contractului si relicitarea urgenta a lucrarilor ramase de executat.

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1849643388542993
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

realfanady

Corect. Chiar am avut discutia asta cu un prieten in acest weekend, legat de legislatie. Am povestit despre lotul Poarta Salajului Nusfalau, care include si tunelul Meses, de ofertanti, etc. Nu intelegem, de ce sunt lasati niste firme (Aktor si Pizzarotti), sa mai liciteze dupa experienta negativa de pe A10.

voicul

Pentru ca exista legislatie (pe care CNAIR o fenteaza la greu) si lucrurile nu se fac dupa impresii si pareri.

Ce vina are Pizza ca CNAIR - partener serios - a predat amplasamentul in 2020? Da 4 ani de la inceputul lucrarii?
Deci cum penalizezi Pizza, ca CNAIR nu misca?

Din ce stiu eu si Aktor este in termenul legal.

Deci pe ce baza legala ii excluzi de la licitatii?

cristi5

#26879
E vorba de firme aflate in insolventa care castiga licitatii. Gradul de supravietuire la insolventa in Romania e 5%

Avem noroc ca la pasajul Domnesti a preluat alta firma partea Straco. La Chetani nu are cine sa preia.