Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

11 Members and 30 Guests are viewing this topic.

Cristian_cj

PS: Straco a mai încasat luna asta 1 milion de lei pentru alta lucrare. Aparent mai are un pic de puls.

TibiV

Dacă cineva are implantat un stimulator cardiac ("heart pacemaker"), îi va bate inima multă vreme după ce a trecut în lumea celor drepți.
Este o reacție firească a unui țesut muscular stimulat electric.

Dar tot mort este...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

important e dacă îi putem  încasa pensia :)

alecu26

^^Speranta moare ultima pe acest site. Eu zic ca firma respectiva e renascuta a mai dea niste tepe.

Banii incasati pot fi de la Domnesti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Tot văd comentarii cu banii, ce ţepe etc. Am o nelămurire, cei care aruncaţi chestiile astea, ştiţi ce spuneţi şi ce se întâmplă exact cu procedura Straco? Sau vorbiţi aşa în general, din auzite? Deoarece pot fi anumite condiţii / aranjamente, perfect legale, în care subcontractorii respectivi să îşi recupereze banii, depinde ce au semnat înainte de a lucra pe credit.

Şi da, spun asta pentru că am o oarecare experienţă privind insolvenţele şi sunt exasperat de aceste comentarii de 2 lei. Dacă nu aveţi informaţii concrete privind procedura (cel mai simplu: BPI, dar poate e cineva care reprezintă vreun alt creditor şi merge pe la termene, adunări, comitet etc) lăsaţi-o că măcăne. Păreri avem cu toţii.

Cont (aproape) inactiv.

pentium10

sunt enumerati pe 3 pagini firmele la procesul de insolventa, toate in masa credala

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000657796&id_inst=3

fondurile disponibile sunt limitate, ANAFul e primu cand se impart bani, si apoi ce ramane se imparte, cei 38 in lista, nu pot fi toti despagubiti
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ghrt

Procedurile de insolvenţă nu funcţionează aşa, şi cum am scris mai sus, subcontractorii puteau avea garanţii legale în procedură că ajung la ei suficienţi bani. Lucrez asta de atâţia ani.
Probleme mai pot să apară, gen Straco să nu încaseze indiferent de motiv (cum se scria pe aici că nu mai are oameni să întocmească deconturile) sau să fie vreun iraţional pe traseu care să spună că el nu semnează. Dar se rezolvă, nu sunt din categoria ţepelor. Ţeapă e dacă n-au semnat ce trebuie, dacă n-au hotărâre AC, dacă CNAIR nu mai plăteşte lucrările efectuate, chestii din astea. Hai să discutăm la obiect nu pe păreri generale, că devine pierdere de timp.
Cont (aproape) inactiv.

caveman

@ghrt Eu cred ca irationali si pierzatori de timp sunt cei care inca mai sunt dispusi sa ofere incredere, sa mai astepte sau sa presupuna un minim de buna-credinta din partea Straco dupa atatia ani.

Evident, hotul neprins e negustor cinstit, asta nu poate contesta nimeni, dar atunci cand nu mai ai incredere in partenerul de afaceri, ce faci? Mai stai la discutii cu el? Ii areti usa, il concediezi, reziliezi contractul, demarezi procedura de faliment daca e nevoie si recuperezi ce se mai poate. Nebunia tocmai in asta consta, ca n-au fost lichidati de mult.

Mai sunt si alte firme din domeniul constructiilor care treneaza de mult timp in insolventa sau faliment (dau un exemplu concret, Primarom din Baia Mare / Cluj, fascinant caz), dar asta nu e deloc "normalitate" decat poate in mintea unui administrator judiciar bolnav care isi castiga painea din asa ceva si e si el parte interesata in a continua nebunia.

Deci, reziliere cat mai rapida, sa-si manance singuri ciorba cei implicati si sa nu mai stam atatia ani cu proiecte blocate, ca asta trebuia terminat in 2016, acum suntem in 2021. Pierdere de vreme fiecare zi ce trece.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

Bachus01

Sa luam in calcul si faptul ca o țeapă din asta te poate baga in insolventa/faliment . Nu încaseze,  nu ai bani pt dările la stat , tva furnizori si leasinguri. Si uite asa se pun în cap unele firme.  Cine e tepar de meserie , are echipe de avocați si experienta . La masa credala doar cu firmituri te alegi . Aici este cel mai dureros . Stiu n exemple si nu doar din domeniul acesta .

ghrt

#26844
@caveman, vorbeşti ca un om care nu a fost implicat în negocieri din astea. Sunt relativ complicate, depind de mai mulţi oameni decât în mod normal. E posibil să fie cu rezultate bune (îţi reamintesc finalizarea nodului). Dar uite, ai verdicte de dat, posturi de scris. Sănătate, ce să spun.


Cont (aproape) inactiv.

ivladbogdan

Orice om cat de putin realist iti va spune ca un lot cu o intarziere de 7 ani sau cati dracu sunt, ca le-am si pierdut numarul, trebuie reziliat si relicitat cu un constructor capabil. La modul realist, in momentul asta in Romania sunt maximum 4, dintre care unul e chiar in zona, stie ce face, face calitate si face relativ repede.
Am fost unul dintre cei care sperau ca in cele din urma va fi bine si se va intampla ceva, insa deja este evident ca pur si simplu nu se poate.
Pe mine, om simplu care plateste taxe, prea putin ma intereseaza de cine, cum si unde e implicat in negocieri. Eu stiu una si buna. Ma sui la Ungheni, tusesc de doua ori, sunt la Chetani, unde ma dau jos, merg cu 50 dupa camion pana la Campia, apoi tusesc de inca 5 ori si sunt la Gilau. Intelegi ideea?

alecu26

@ghrt cat e de normal ca fostul director economic sa fie administrator judiciar? Curat murdar.
Toti plângem de milă lui Straco ( sau cel putin tu o faci), dar altor zeci de firme trase în faliment dupa el? Firme care la randul lor se baga in faliment ca nu pot sa isi plateasca dările la stat. Un faliment ( de fapt insolventa) are un efect de tăvălit de 3...4 ori suma datorată strict de firmă respectiva.

Sau alt exemplu...ti se pare normal ca Euroconstruct e i  faliment dar patronul bine mersi e unul din  principalii creditori?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

@alecu26
Păi eu nu îi plâng de milă lui Straco, confunzi greşit. Ci văd aici pe forum nişte afirmaţii pe care le bănuiesc ca fiind fără acoperire, şi care denotă necunoaşterea totală a procedurii. Inclusiv ce afirmi chiar tu e greşit: când se optează pentru o reorganizare, e important să existe o bună cooperare între administratorul judiciar, societate şi creditori. Legătura dintre AJ şi societate e foarte importantă, deoarece dacă nu se înţeleg vor ajunge să se lupte unul cu altul pe banii creditorilor. Iar dacă nu se găseşte un AJ care să aibă o relaţie ok, şansele de succes devin minime. În medie, cam 20% din reorganizări reuşesc. Aşa cum voi aţi văzut destule şantiere şi eu am văzut destule proceduri de insolvenţă. Aşa că dacă fostul director economic e acceptat de creditorii principali şi are o reputaţie ok s-a mai văzut. Habar n-am cine e oricum.

Legea nu permite rezilierea pentru deschiderea insolvenţei, doar pentru deschiderea falimentului, aşa că orice discuţie se subsumează simplu întrebării, de ce nu reziliază CNAIR? Răspunsul cel mai probabil (dincolo de frică de asumare, jemanfişism şi incompetenţă) este că în lipsa acordului debitoarei se ajunge la un litigiu de câţiva ani, plus relicitare etc. Deci oricum vorbim de o durată mare. Nu mai vorbesc de eventuale conexiuni politice, că habar n-am. Cât despre cei 7 ani, recent pe A10 am văzut cum după nşpe ani problema de fapt era la CNAIR, sau am înţeles greşit?

Poate dacă se vor scrie mai puţine păreri şi mai multe informaţii pertinente vom ajunge să ne înţelegem ceva mai bine. Repet, urmăresc această discuţie şi practic tot ce s-a scris referitor insolvenţă şi subcontractori e greşit. Nu mă refer că îşi mai văd sau nu banii, ci că aveau posibilitatea reală, probabil au şi uzat de ea, habar n-am dar au şi ei consultanţă, sper, la banii implicaţi, de a fi siguri de încasarea lor la un moment dat (perioada din păcate poate fi cam lungă).
Cont (aproape) inactiv.

tudor

^
"Legea nu permite rezilierea pentru deschiderea insolvenţei, doar pentru deschiderea falimentului"
Nu-s nici ingirer construcor nici practician in insolventa.  Dar sunt convins ca legea ( contractul ) permite reziloerea pentru reindeplinirea clauzelor contractuale.
Doua saptmamani preaviz pentru lipsa mobilizari ( sau cum scrie in contract) si pa! Timpul unor acorduri a trecut. Un nou acord inseamna noi  creditori si o gaura si mai mare de acoperit.

ghrt

E bine că ne-ai spus "convingerile" dumitale, dar corespund ele cu contractul dintre părţi? Şi oare situaţia de fapt permite aşa ceva? Etc. Over and out, cum zicea în scârbă cineva.
Cont (aproape) inactiv.