Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

9 Members and 27 Guests are viewing this topic.

RaduG

Grinzile de ridicare se folosesc de obicei pentru echipamente tehnologice mai sofisticate, vehicule, etc, mă gândesc că probabil aici proiectantul grinzilor nu a vrut să armeze suplimentar punctele de ancorare și a decis ancorarea în 4 puncte în loc de două.

Bachus01

Daca se aplica ordonanta cu companiile non Ue raman fix 5 candidați  8)

razvan96

Din punctul de vedere al CE, nu prea e ok sa excluzi in timpul licitatiei iar asta poate cauza contestatii la CJUE, ceea ce ar bloca pur si simplu achizitiile o perioada lunga de timp, acolo nu se judeca in 2 luni ca la CAB. Am mari indoieli ca MT va risca asa ceva, mi se pare o nebunie. Deci cel mai probabil nu va fi cazul iar daca acea ipotetica ordonanta (pentru ca deocamdata e doar un memorandum ce nu produce efecte) se va aplica atunci va fi valabila doar pentru licitatii ulterioare.

florin74

Se va aplica procedurilor în derulare. Și nu neapărat tarilor non UE. În principal sunt tarile care nu au un acord privind accesul la achizițiile publice, tratament egal, etc. Posibil ca tarile care sunt în proces de aderare sa nu fie afectate de aceasta OUG. Și turcii de vreo 20 de ani sunt în negocieri... Depinde dacă e închis capitolul privind achizițiile publice...

paulmare

^Pentium10 proiectantul alege numărul punctelor de ridicare, aici sunt 4, cele 4 chingi sunt puse pentru ca grinda de beton sa fie comprimată in timpul ridicării, că sunt 2 macarale, nu contează pentru traversa de ridicare (doar că are 2 ochiuri pentru 2 cârlige), și la grinzile lungi ridicate de deme cu o singura macara ați mai văzut traversa de ridicat

Gdereck

#26810
Nu înțeleg de ce acest tronson Nusfalau - Poarta Sălajului nu a fost împărțit în 2-3 tronsoane mai mici.Mai ales pt tunelul Meses. Parca s-a mai făcut greșeala aceasta și când au câștigat Spaniolii de la Corsan și nu au făcut nimic. Au trecut 5 ani degeaba. Oricum, dacă nu vor câștiga Strabag sau Astaldi, nici nu ne dam seama cum mai trec 5-10 ani fără să se facă nimic. Doar amânări rezilieri, licitații și contestații peste contestații.

Xander

#26811
Impartirea in 3 nu cred ca ar fi avut sens din punct de vedere al conectarii cu infrasfructura actuala. 2 sectiuni ar fi fost suficiente in opinia mea:
1 - Poarta Salajului - Aghires/Fetindia ( Nodul cu centura Zalaului si 191C)
2 - Aghires/Fetindia - Nusfalau
Astfel se putea folosi sectiunea 2 pana la finalizarea tunelului, cu conditia finalizarii nodului.
Dar ... daca prindem un constructor serios, ar putea sa faca deschiderea partiala, fara impartirea in 2. Sa fim optimisti.

realfanady

#26812
^Avand in vedere, ca la Zalau va fi un nod rutier, era logic, si mai intelept ceea ce spui, cu 2 tronsoane. Nusfalau- Zalau si Zalau- Poarta Salajului. Dar ... nu noi luam deciziile  :) Ar fi indicat un nod, sau macar seminod si la Romanasi, pt. evacuare, daca in tunel se intampla un accident/se blocheaza drumul. Dar ... again ... nu-i dupa noi. Referitor la castigatori, si eu cred la fel: Strabag sau Astaldi (cu speranta ca va fi Strabag), nu de alta dar austriecii par mai ok, calitativ mi se par mai buni, iar experienta la tunele poate este un pic mai mare.

ijwtsh

Rog un moderator sa stearga daca e prea off-topic: am fost astazi pe A3 din Gilau pana la Targu Mures si inapoi, pentru ca n-am fost inca pe lotul deschis de la Chetani, voiam sa vad si in ce stadiu sunt lucrarile Campia - Chetani (pustietate totala), si am o nedumerire: pe unele rosturi de dilatatie mi se pare ca efectiv se sparge cauciucul, parca e impuns, asa se aude, de fiecare data tresar si strang din...  :lol: E normal asa ceva? Nu stiu cum se face in alte tari, dar am fost pe A1 si pe A10 si acolo mi se par mai ok, nu simti ca isi dau rotile duhul.

TeoH9

^Normal că nu este normal, dar față de alte autostrăzi din țară (București-Pitești de exemplu care e plină de gropi/denivelări și e veșnic inundată), A3 este la un nivel calitativ superior.

naivu

^^^^Se poate sa se fi gandit sa foloseasca ceea ce excaveaza din tunelul Meses ca material de umplutura pt restul lotului; a dat @horatiu.cosma candva o explicatie similara de ce portiunea Tigveni-Valeni (de pe valea Topologului) a fost inclusa in PiSi3 (care devine > 37km) si nu in PiSi4 (care ramane < 10km).

ciprebbe

^  +1, iar asa cu un lot mare si precalificare nu iti vin toate firmele de apartament (remember A10)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

marinul

Sambata am vazut din dn mobilizarea UMB ului. Toate masinile erau parcate dar fata de filmare au mai aparut  2 "parcari". La iesire din Nadeselu spre Zimbor si langa Sardu iar la viitorul nod de langa Zimbor erau cateva utilaje lasate pe camp. In Bihor nu se vede miscare mai departe de Salard spre Chiribis, in rest m-a prins noaptea. Fara poze de data asta 

alecu26

Acea grinda metalica e necesara pt ca tipul asta de grinzi este foarte foarte suplu in sectiune transversal. (mai ales fata de axa vertical, grinda este foarte supla, si un effort orizontal de compresiune suplimentar (rezultat din descopunerea fortelor din lungul chingilor de ridicare) poate duce la o flambare a grinzii si sa o faci ca o banana.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

^ Adica probleme ar putea aparea la rotirea sincrona a celor doua macarale, care in mod sigur nu este  sincrona....