Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Attreyu

O ocoleste, ma rog, o va ocoli, cand si daca se va face, dar "coada" pana la Bucuresti tot nu isi are sensul, cand pentru eliminarea ambuteiajelor sunt suficiente doar centurile ocolitoare.

Nu stiu cat va creste traficul, daca nici azi nu e cine stie trafic de tranzit, si nu stim precis cat la suta din ei ocolesc (transportatorii), ca sa ajunga la Brasov si mai departe in nord sau nordvest.

Iar daca unicul beneficiu, sau marele beneficiu, sau cum vrei, este siguranta conferita de autostrada, indiferent de cat de mult costa, pe logica asta ar trebui sa construim zeci de mii de km de autostrazi, de sa nici nu mai existe drumurile nationale.

Personal as prefera o strategie mai tintita, bazata pe SF serioase, la sange, nu pe teorii macro de genul "autostrazile sunt bune prin ele insele", cu care ni se prezinta de zeci de ani toti politicienii, iar miliardele alea de euro sa fie investite acolo unde e nevoie adevarat, cum ar fi ALTE autostrazi :)

In fine, nu mi-am dorit sa fur topicul, ma retrag de pe subiect, e superfluu oarecum.

voicul

^Bun deci nu prea esti la curent cu situatia reala de pe traseu. E ok, se mai intampla.

Nu facem A3, facem niste centuri de 1 + 1 si economisim 80% din costuri de la A3.
Deci avem bani.
Ce propui sa facem in loc?
Poate zici A4 > A3 si atunci "end of all discussions".  :lol:

Adica daca A3 nu e bun ca nu are trafic, avem bani si Romania are nevoie de A ... ce propui sa facem in schimb?

csebi24

Da exact asta ar trebui sa facem, sa construim zeci de mii de kilometrii de autostrazi, ar trebui intre toate orasele mari sa fie legatura pe Autostrada Iasi,Timisoara,Cluj,Oradea,Brasov,Sibiu,Craiova,Costanta,Bucuresti,Arad etc. Din oricare ai vrea sa mergi in oricare ai vrea sa ajungi  sa o poti face pe autostrada. Nu renunti la DN-uri, DN au rolul lor pentru traficul local ca si omu de la sat cu tractoru trebuie sa poata circula pe undeva.

Cred ca tu subestimezi mult valoarea acestei autostrazi si da probabil ar fi mai utila alta, dar si acolo trebuie si daca tot trebuie si o putem face, hai sa o facem.

altr

Cine spune ca problema pe DN1 ar putea fi rezolvat prin niste centuri de 1+1, traieste intr-o alta realitate si/sau niciodata n-a fost blocat in trafic la Azuga/Busteni.

Bachus01

De câte ori am trecut pe VP , noaptea sau ziua , vara sau iarna , sezon sau extrasezon niciodata nu a fost liber drumul . Absolut niciodata . Afirmația "nu merita autostrada" e putin cam deplasată.  Dacă tot esti din zona Clujului,  prin reducere la absurd închidem 24h A3 de la Turda la Gilau si vorbim dupa daca este nevoie sau nu de autostradă.  Suntem la coada Europei in materie de drumuri și infrastructură și găsim mereu cate un gică contra . Din fata calculatorului si cateva drumuri pe an tragem usor concluzii . Nu e chiar asa , am ajuns sa imi planific drumurile dupa intervalele orare sa evit aglomerația si sa merg pe fel si fel de drumuri secundare.

naivu

@attreyu, chiar tu explici ca Madridul a fost rezolvat de "inele de centura in regim de autostrada"; si VP are nevoie de "centura in regim de autostrada"! A3-montan va actiona in directia reducerii ambuteiajelor din statiunile de pe ValeaPrahovei prin:
- atragerea traficului de tranzit de pe DN1
- atragerea traficului turistic pt o statiune din statiunile intermediare
- atragerea turistilor catre alte statiuni din jud Brasov/Covasna care devin mult mai rapid accesibile datorita noii autostrazi
Chiar daca nu va rezolva ambuteiajele din statiunile de pe VP le va reduce semnificativ, iar pt traficul de tranzit si statiunile de dincolo de VP ar fi aur curat!

RaduC

S-a demonstrat ca infrastructura noua - in acest caz autostrada - reprezinta o atractie pentru soferi si chiar daca acum volumul de trafic pe DN existent pare sa nu justifice nevoia unei autostrazi, dupa momentul darii in trafic, o autostrada isi atrage traficul, tocmai pentru ca reprezinta, printre altele, o invitație la călătorie.

De aceea, in opinia mea, discuția despre lipsa traficului pe viitoarea A3 este redundantă.

O analiza interesanta despre sistemul de autostrazi constuit de Irlanda gasiti in topicul dedicat, aici

altr

Se stie ceva despre spatiile de servicii pe A3, Campia Turzii - Gilau, sau nimic? Niciodata nu vor fi construiti? Este vorba despre 2-3 parcari pe ambele sensuri...

TVlad

#26753
Daca tot sint unii care spun ca traficul pe Valea Prahovei nu prea justifica autostrada, intreb si eu: traficul intre Cluj si Zalau o justifica? Pina una alta acolo se lucreaza iar noi, 'miticii', stam ca fraierii blocati in trafic. Nu e vorba ca nu ar fi util si tronsonul acela dar ar fi trebuit prioritizat altfel.
Acum astept minusurile  :lol:

radustj

^
Voi, "miticii", aveti acces la 3 autostrazi. Daca eu din Cluj-Napoca vreau sa merg la Constanta trebuie sa fac o jumatate de zi cu masina, in schimb voi ajungeti in vreo 2-3 ore. Mai bine calatoresc cu avionul.

dorum

Daca faci juma de zi e wow, ok, cool :)
Io fac o zi lunga si nu ma plang, daca vreau sa ajung la Mamaia :)

Calin88

#26756
Quote from: Attreyu on February 10, 2021, 07:11:03 PM
Daca autostrada viitoare ar avea 6 benzi pe sens, toate 6 ar fi la fel de blocate la intrare in statiuni. Da, coada n-ar mai fi pe 5 km, ar fi pe 500 de metri, dar e o chestiune de fizica elementara ca nu poti forta dopul cu un debit mai mare/gura mai larga.
Nu ar fi blocate benzile pe autostrada, pentru ca autostrada nu trece prin oras. Da, pe strazile din statiune va fi in continuare blocaj dar mult mai rar. Poate si pe drumul de legatura la autostrada. Dar cred ca vor fi extrem de rare momentele in care in mega metropola Busteni o sa intre atatea masini in acelasi timp incat sa fie blocate strazile din oras, drumul de legatura si bretelele de acces. Si chiar daca s-ar intampla si asta, coada ar fi pe banda de urgenta/banda 1, cum se intampla peste tot in lume la nodurile aglomerate. Nu se va bloca toata autostrada decat, poate, in cazuri speciale.
Deci chiar si in aceste rare momente in care, cumva, in Busteni ar intra simultan atatea masini cate sunt locuinte in localitate, traficul de tranzit tot ar putea sa treaca mai departe, chiar si cu viteza mai redusa. Si cifrele tale sunt chiar invers. Cu exceptia Brasovului, nu cred ca este localitate care sa genereze, individual, mai mult de 10% din trafic. Deci 90% din masinile care trec la orice moment prin Busteni sunt trafic de tranzit, care nu au nici o treaba cu Busteniul. 

Cat despre siguranta si transportul de marfa nu cred ca ai umblat pe DN1 sau DN1A foarte des. Pe DN1A Cheia, sirul de 20 de serpentine (sau cate o fi) din scurt e foarte greu de atacat cu camioanele. Iarna de iarna exista macar o zi in care traficul se blocheaza din cauza ninsorilor si traseului abrupt. Ca sa nu mai zicem de starea drumului, efectiv e depasit din toate punctele de vedere, are zone cu terasamentul care o ia la vale, are treceri de nivel peste calea ferata. Chiar si pe Predeal, noaptea, tiristii care coboara ii asteapta pe cei care urca pentru ca pe unele serpentine efectiv nu au loc in paralel. Doar centuri pentru statiunile de pe VP nu ar rezolva problema serpentinelor si 1+1 probabil ar fi la limita superioara de trafic inca de la inaugurare. Ori un drum nu il faci doar ca sa satisfaci nevoile de acum, trebuie sa ai si viitorul in minte.

TVlad

Confirm, am nimerit saptamina trecuta intr-o coloana de tiruri pe DN1A, pe serpentinele de la Cheia si a fost prapad. Cu 10km/h am mers iar in sens contrar veneau alte coloane de tiruri, ziceai ca esti pe Valea Oltului. Neasteptat de mare traficul de marfuri.

vladioan_bv

#26758
Quote from: dr4qul4 on February 10, 2021, 03:42:13 PM
Nu va elimina aglomeratia pentru cei care merg in zona Bran?
Dar Duminica pentru toti cei care pleaca spre Bucuresti? 
Poate la dus catre Sinaia si Busteni castigul va fi mai mic, dar la intoarcere va fi vizibila diferenta.
Si Predealul va avea de castigat pentru ca se elimina dopul de la Paraul Rece.


Un argument destul de bun. toti se gandesc la drumul dus catre statiuni. nimeni nu s a gandit la cel de intoarcere.
Un alt argument bun e cel in care s a spus ca turistii daca vor sa ajunga in statiunea x  nu vor mai fi nevoiti sa treaca prin toate localitatile de dinainte. (de ex poiana brasov. si aici e evident ca drumul din oras spre poiana o sa fie tot aglomerat.  sau poate si mai aglomerat. dar e evident ca vei face mai putin timp pe drum fie ca vii din bucuresti / ploiesti..
problema mai grava e  alegerea traseului. si durata de implementare. tare pesimit sunt ca nu o voi prinde gata construita de la bucuresti la brasov. (Am 27 de ani)

raresu

^^^Exista mult mai multe ratiuni pentru care autostrada Buc-Bv ar fi trebuit sa aiba prioritate si sa se fi facut deja pana acum.
As plasa-o in top 3 ca importanta la nivel national. Ar fi trebuit poate terminata inainte sau concomitent cu Buc - CT.
Cred ca MZA-ul saptamanal, daca pot sa zic asa e imediat dupa Buc-Pit; si asta fara sa iau in considerare traficul alternativ prin Cheia /Sacele si chiar si cei care merg din Buc in zona Rucar-Bran prin Pitesti!!

In primul rand are rol strategic militar. Orasul Brasov are aproape 300 k populatie si zona e una dintre cele mai dens populate. Sa nu uitam ca Brasovul e nod pentru 7 Dn-uri. Autostrazile se construiesc in functie de geografia tarii respective, in functie de poli de dezvoltare (densitatea populatiei) si fluxurile de marfa si persoane pe care acestia le genereaza; si nu in ultimul rand de vecinatati, in sens regional - reteaua si fluxurile de transport ale tarilor vecine.
Traficul de marfa va creste constant; economia e mult mai deschisa / permeabila ca fluxuri; consumul si nivelu de trai au crescut, exportam mai mult precum si importam pe masura; e-commerce-ul, comertul modern (mari retaileri), piese de schimb pentru toate masinile, toate sunt acum mai aproape de noi si stau in depozite la 1-2 zile distanta de livrare; industria de curierat cred ca s-a triplat in ultimii 10 ani ca volume.

Revenind la subiect, daca toata Romania ar fi fost o mare campie fiti siguri ca Brasovul ar fi fost demult capitala tarii si ar fi fost orasul cu cea mai mare sansa de dezvoltare pentru ca ar fi fost cel mai ieftin de produs si distribuit pe intreg teritoriul tarii. In realitate datorita Carpatilor si a pozitiei Bucurestilor dezvoltarea productie / logistica s-a cantonat la Ploiesti / vezi cazul comunei Aricesti-Rahtivani.

In fine, cred ca Brasovul are in continuare sansa lui de dezvoltare si daca aceasta autostrada se va face cat de curand, da, va atrage trafic, si Brasovul poate fi pt multi investitori unicul centru de distributie la nivel national. Valea Prahovei va ramane cea mai densa zona turistica din Romania si va "umple paharul" weekend de weekend. E un pic tricky si cu siguranta pe aceasta ruta parerea unui turist cu auto mic va fi mereu diferita de parerea unui sofer de tir. Insa autostrada va fi o binecuvantare pentru toti