Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 38 Guests are viewing this topic.

JohannDB

     Citându-l pe colegul @rt25, cu ""Singurele schimbari intre Ploiesti si Comarnic"", aș aduce ca idee, exemplul polonezilor, în zona vestică a lor, unde un drum național, sub trafic, a fost făcut autostradă, parte din din ce rețin, S3 (am pe undeva niște poze de acolo, de prin 2016-17, zona Radwanice-Polkowice-Lubin, aici, Lubin cu niște giratorii demne de caznele iadului pentru noi), exemplu conform căruia și la noi, ca idee de principiu, de la Ploiești la Comarnic s-ar putea up-grada la nivel de, chiar, autostradă; aici ne-ar trebui lărgirea zonei mediane dintre sensuri și adăugarea a două benzi de urgență pe laterale (sau fără, ca A11 germană, unde jumate din ea nu are "urgență", chiar după ringul berlinez spre Szczcecin), supratraversarea CF Buda-Slănic PH, nod la Băicoi/Florești, nod la Câmpina/Breaza.......  Parcă, de nu mă înșeală memoria, pe undeva pe aici, ideea a mai fost expusă și-n anii ce s-au pierdut, se putea face ceva-ceva...  Planurile actuale-s altele.

danutzu_1069

Problema nu este simpla, sa transformi un DN in A... Si nici rentabila.. Trebuie sa "desfaci" tot pana la stratul de baza si sa refaci fundatia plus straturile urmatoare...  Asta inseamna si deranj enorm in trafic.... Plus ca trebuie sa ocolesti ceva localitati si pasaje / noduri in punctele pe care le știm cu totii.
Deci, NU HOTARIT!
In cel mai bun caz se poate upgrada la DX.. cu lățime parte carosabila+acostament si pasaje denivelate unde este cazul.
Este OK cum este acum dar.... parca sunt benzile prea inguste.... si creeaza stress...

rt25

#26492
^
exista o problema in upgrade. Localitatea Banesti.

In rest, denivelarile ar trebui facute oricum. Cele 4 intersectii sunt criminale la propriu. Unii merg cu viteza de autostrada si altii vor sa faca stanga.


Si amarata aia de cale ferata ar putea fi facuta pe viaduct si ar fi cel mai ieftin (adica nu are sens sa ridici 4 benzi jumate). Saptamana trecuta am prins bariera acolo. O minunatie sa franezi de la 130 la bariera si asteptand vitezomanii care te flashuiesc din spate...

Pe centura Ploiesti, desteptii din CNAIR au facut un giratoriu in plus fata de cele 2 deja existente si au frecat de tot traficul acolo...(https://goo.gl/maps/ARiyhLTaSA3CUXXg9)  Bineinteles, acolo trebuie "la loc comanda" si cei care vor sa faca stanga dinspre Ploiesti pe centura pot merge pana la pasaj (https://goo.gl/maps/VEJGjzD1gmPKqiQ18).

Ce vreau sa spun e ca, drumul e ok asa cum e acum pe 2 benzi, nu imi cade rangul daca circul pe DN1 cu intersectii denivelate si nu merg pe A3 intre Ploiesti si Comarnic. Pierderea de timp e nesemnificativa.

rocklee

tot ce propuneti aici intre Ploiesti si Comarnic ...este un fel de carpeala nationala ....

daca se face SF ...si sunt ban europeni ...de ce sa nu se faca ...ma asteptam de la un dintre voi sa ....sa ganditi in perspectiva ...nu sa tot ...carpit la centura PLOIESTI ...si DN1 ...CARE DE PE ACUM SUNT DESTUL DE AGLOMERATE ....

Fred

Quote from: rt25 on January 20, 2021, 11:14:49 AM
Singurele schimbari intre Ploiesti si Comarnic sunt denivelarea a 4 intersectii  + 1 trecere la nivel cu CF + 3 giratorii pe centura Ploiesti si poti spune ca e DX :D
S-a largit la 2 benzi bucata aia lipsa de la Cornu de Jos? Aici: https://www.google.com/maps/@45.1415907,25.7041873,3a,75y,296.6h,73.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgTWH4DjNzTEVfsg0SYGPAw!2e0!7i13312!8i6656 . Nu am fost de cativa ani pe-acolo, pe Maps apare inca ingustata.

interesantul

Am facut un drum scurt la Ludus astazi, din Campia Turzii.

La supratraversarea A3 de la Luna erau niste tipi, cred ca de la drumuri, ce spalau balizele. Balizele de la Hădăreni că sunt , ca nu sunt tot cacaoa aceea este!

La Straco masini in curte, lumini aprinse in birouuri si GATA!

In rest e curat afara, ca e alb de la zapada!
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Cristi N

#26496
Ingustarea inca rezista la fel ca viaductul asta de cale ferata care supratraverseaza DN1: GMaps.

danutzu_1069

@rt25, CF de Slanic nu poti sa il treci peste DN si nici pe sub DN....   din cauza de panta mica necesara adica trebuie sa inceapa dee departe sa urce CF. Din aceasta cauza se prefera ca CF sa fie supra/subtraversata de alte cai de comunicatie.....

AndreiB

Indiferent daca se construieste A3 sau nu, trecerea de cale ferata de pe DN1 trebuie sa dispara. Nu mi se pare un proiect incredibil de complex.

rt25

#26499
@rocklee ai dreptate si asa e. Spuneam doar ca avem multe alte urgente decat portiunea asta de drum. Tot pe A3 avem un tronson lipsa (un adevarat triunghi al Bermudelor pentru ca nu e nici A3 nici A13 si nu e nici proiectat pe nicaeri din ce vad) legat de conexiunea cu A13, cu aeroportul Brasov si cu viitorul nod intermodal de la Feldioara: Cristian - Codlea pe care am putea sa il facem in locul lunei dublari a unui drum pe 2 benzi pe sens perfect drept. Tot cu bani UE si cu mai mari beneficii legate de conexiunile intermodale si de trafic.

Legat de cele 4 intersectii si CF, acolo denivelarile trebuie facute oricum: pentru oamenii din Baicoi si Slanic si Banesti si Campina. Cred ca si pe astea le-ar finanta UE. Nu ne e rusine sa circulam pe DN1  (intre Ploiesti si Comarnic) in conditii umane si nu pe A3. Daca cu aceeasi bani in loc de A3 fac 5 denivelari si tronsonul Cristian - Codlea eu cred ca iesim pe plus economic si dpdv al sigurantei traficului.

Faptul ca nu au putut sa exproprieze cat pentru 1 banda timp de atati ani la Cornu de Jos e o rusine nationala (partea buna e ca niciodata nu au fost probleme acolo de trafic).

Ideea mea initiala si scopul mesajelor era ca nu as lega SF-ul Comarnic-Rasnov de adaugarea Ploiesti-Comarnic daca acest lucru ne aduce alte intarzieri si blocaje, tinand cont ca deja se circula foarte bine pe acel tronson. Pe centura Ploiestiului probleme erau in cele 2 giratorii si apoi printr-o sclipire de "geniu" cineva s-a gandit sa mai faca unul...

JohannDB

       @danutzu_1069, la ceea ce spui cu hotărâre, """ Asta inseamna si deranj enorm in trafic.... Plus ca trebuie sa ocolesti ceva localitati si pasaje / noduri in punctele pe care le știm cu totii.
Deci, NU HOTARIT!
""", (deși dau în OF TOP) mă întreb cum au judecat-o polonezii și cum de la ei a meritat, cu tot deranjul de trafic, cu tot cu ocolirea unor sate (și la ei) ?? Și ține cont că pe zonele alea de șantier, treceam cu tonaje și lățimi, "de mai mare dragul".... dar, (DAR) zona menționată, de mine la ei, în al treilea an de treceri prin zonă se redusese la minimum; adică luase ființă autostrada și mai rămăseseră scurte porțiuni.....

AndreiB

Multe parti din DN1 Ploiesti-Comarnic au fost gandite ca autostrada de fapt cand au fost construite (la standardul IPTANA de atunci). Dar intre timp s-au construit accese directe pentru proprietati adiacente (care nu trebuiau permise niciodata), diverse constructii mult prea aproape de axul drumului facand nodurile dificile (e.g. Ploiesti) si extinse sate liniare (e.g. Nistoresti, Banesti) dealungul soselei.

Desi este probabil DN-ul cel mai calitativ din Romania, cred ca sansa transformarii lui in ceva mai mult a disparut de mult. Dar cu cateva imbunatatiri punctuale la noduri si cu drumuri separate de acces cred ca poate servi traficului de tranzit inca multa vreme.

Am observat ca la dezvoltarile noi industriale (e.g. Forja Neptun din Baicoi) nu prea se mai permite accesul direct din DN1 - sper ca si-au invatat si CNADR lectia.

JohannDB

   OFffff..TOP.... DN1 pe secțiunea Ploiești - Bănești, în forma actuală (2+2) este din perioada 1995-1997; la acea vreme "băteam" Bucureștiul de două/trei ori pe săptămână; am prins din plin șantierul.....

Calin88

Apropo de Banesti, acolo trebuie neaparat centura daca se va face autostrada doar Comarnic-Brasov in prima faza. Si cred ca centura ar trece prin/pe langa albia Prahovei, deci procedurile de mediu s-ar putea sa dureze.
Ar fi bine sa se ia o decizie pentru Ploiesti-Comarnic (ori autostrada gata odata cu Comarnic-Brasov, ori imbunatatiri la DN1 in prima faza), pentru ca solutia aleasa sa fie gata odata cu autostrada de la Comarnic in sus.

naivu

Oare nu iese mai ieftin dacă se demolează toate constructiile de pe DN1 din Bănești?  :excited:
Și un pasaj peste DN1 pt str Drumu Mare?