Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pentium10

Cateva poze aeriene cu nodurile Iernut si Chetani

Nodul Iernut + suptratraversare DN14A





Podul de la Gheja + Nodul Chetani



Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

JohannDB

..... Zbor "de linie" de pe Târgu Mureș ??

voicul


TeoH9

Mie imi da cu virgula. 46 de luni revizuire SF si elaborare PT, iar doamna Ionita spune ca nu vor fi lucrari in urmatorii 3 ani. Pai bineinteles ca nu, cu tot cu licitatie si contestatii nu vom vedea lucrari in urmatorii 5 ani MINIM.

naivu

#26419
Cu o evolutie favorabila, la final de 2023, A3 TgMures-Bors va fi gata mai putin sectiunea Nusfalau-Zalau-PSalajului (si va ramane asa pt niste ani de zile). Oare nu ar fi bine ca sa inceapa din timp o reabilitare/modernizare a DN1H Nusfalau-Zalau si DN1F Zalau-PSalajului, care sa preia conexiunea dintre sectiunile de A3 pana va fi gata tunelul Meses?

pasadia

Cele 2 tronsoane menționate de tine sunt ok pentru statul lor de DN-uri și arată cu mult peste DN68A care oricum duce acum mai mult trafic decât vor duce ele.

Însă:
- Zalaul e un mare dop și ai nevoie de restul centurii Zalău (proiectul ăla gândit cu multe serpentine și a cărui construcție va dura ceva timp).

- pe DN1H, Șimleul Silvaniei poate constitui și el un dop semnificativ însă mă aștept că o parte însemnată din trafic să se împartă și pe DJ191C, centura Zalău(Aghireș) - Crasna - Nușfalău.

- pe DN1F, la trecerea Mesesului, ar trebui reparate din timp toate alunecările de teren.

Cristian 74

DN1H și DN1F sunt într-o stare bună. DN1F a fost reabilitat de Itinera în 1996 și de atunci a fost bine întreținut, inclusiv cu o turnare a stratului de uzură anul trecut. DN1H a fost reabilitat de UMB în 2011, dar pe dealul Vârșolț sunt alunecări de teren, care erau și înainte de reabilitare, de vreun an au reapărut și se studiază variante de rezolvare. Într-adevăr, un dop ar fi la Zalău. Șoseaua de centură a fost împărțită în 2, iar prima parte a fost construită de Strabag acum vreo 10 ani. De atunci, s-a tot încercat atribuirea restului de 5,5 km, dar MAPN avea un poligon de trageri în cale și din cauza lui am tot așteptat... Ba îl cedează, ba nu îl mai cedează, ba nu le place terenul pe care îl primesc în schimb... Whatever, telenovelă românească. Ideea e că s-a atribuit în cele din urmă contractul firmei chineze Sinohydro, care, teoretic, trebuie să înceapă în teren din primăvară. Ar însemna că centura e gata până când termină UMB de la Zimbor la Poarta Sălajului. Dar, să vedem dacă nu vor fi probleme...

kumar

^^ Simleul se poate evita mergand pe la Varsolt - Crasna - Nusfalau. Putini vor alege ruta aceasta, dar este si ea o varianta.

DJ191C Creaca - Zalau - Aghires - Mesesenii de Jos - Crasna - Nusfalau se afla acuma in reabilitare. Pe tronsonul Crasna - Nusfalau mai trebuie sa se astearna uzura pe o portiune si facute marcajale si e cam gata. Deocamdata se lucreaza intre Mesesenii de Jos si Crasna.

pasadia

#26423
Știu că e ușor off-topic, dar pentru că zona aceasta ( A3 - tunelul Mese / centura Zalău) devine de interes în următorii ani, întreb pe cei din zona ce e cu defrișările acestea ce apar in imaginile din satelit. Pare a fi amprenta unui drum nou construit.

kumar

^ Rețea de drumuri forestiere modernizată și extinsă

         Marți, 3 noiembrie 2020, a fost efectuată procedura de recepție la obiectivul de investiții "Modernizarea și extinderea rețelei de drumuri forestiere din Municipiul Zalău", proiect finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, în valoare de 7.956.455,53 lei.

         În cadrul acestui proiect au fost executate lucrări pe o lungime totală de 15.370 metri, din care pe 13.420 m. lucrări de modernizare a drumurilor existente și pe 1.950 m. lucrări de extindere. Principalele lucrări constau în amenajarea drumurilor rutiere și execuție dispozitive de scurgere a apelor, podețe, platforme încrucișate, platforme de depozitare, borne kilometrice și hectometrice și indicatoare pentru orientarea și reglementarea circulației.

         Tronsoanele pe care au fost efectuate lucrări de modernizare și extindere sunt:

Drum auto forestier Meseș (Cabana Pionierilor) – 5.820 metri
Drum auto forestier "Meseș II" – 4.200 metri (din care 1.400 m. drum nou)
Drum auto forestier Aghireș Cățelușa – 5.350 metri (din care 550 m. drum nou).
         Executantul lucrării este SC Athos Com SRL.

Primaria Zalau

vancouver

^^^ hai ca incepe sa nu va mai dea cu virgula. Cand va spuneam prin 2014-2015 ca nu se poate autostrada montana in mai putin de 10-15 ani vi se parea ca aberez.

Am ajuns in 2021 si cei 10-15 ani n-au inceput inca. Si in sfarsit inetelegem ca mai trebuie minim 5 ani numai pentru proiectare ca lumea. Deci in cel mai fericit caz 2035 autostrada gata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

Nu inteleg de ce nu se pot incepe lucrari DELOC pe PL-BV.  Inteleg ca trebuie refacute multe, dar intrucat e un update la SF, de ce nu se poate face de exemplu de la PL pana la Comarnic unde e 90% campie plata? 

dumbravaandrei

Si prin toata campia aia, tu pe unde ai propune sa fie lucrari? Ca inca nu ai traseu stabilit pe acolo ca nu stii decat capatul dinspre Ploiesti, in rest e totul dunga dreapta trasa cu carioca...

Xed

Si in completarea lui @dumbravaandrei, s-a mai discutat in trecut de tronsonul cuprins intre Ploiesti si Comarnic care nu ar aduce niciun beneficiu in prima faza, aglomeratiei de pe DN1 care incepe din Comarnic. Autostrada s-a opri in acelasi drum ultra aglomerat de 1+1.

Trebuie atacate pe rand sectoarele montane care ajuta la degrevarea circulatiei din statiuni dar si pentru acest lucru iti trebuie acel SF bine facut pentru care eu trag speranta ca se va demara intocmirea si finalizarea lui in anii ce urmeaza.

vancouver

Pentru Ploiesti - Comarnic nu exista NICI UN SF. Cel pe baza caruia s-a facut Rasnov - Cristian si respectiv se deruleaza licitatia pentru centura Comarnic este un SF numai pentru Comarnic - Brasov.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.