Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 50 Guests are viewing this topic.

MihaiD

^^^^ am presupus că, la nivel de decizie cel puțin, e o altă CNAIR acum decât cea din 2019 :)
^ așa cum am prezentat eu mecanismul, dacă e posibil dpdv legal, și cred că e, se practică de exemplu pe la companiile autorităților locale, lucrează 90% prestatorii și sunt plătiți la prețuri de azi. Dacă nu, nu.

carutasul

toate formulele de "salvare" se opresc la diferența între costuri și prețul contractat. Totuși aici s-a spus (dacă nu greșesc chiar Horațiu) că Marcu ar fi dispusi să facă partea lor -toată - deci cumva undeva e o neconcordanță, pentru că nu aș crede că Straco a oferit mai mult decât e în contract, deci cumva Marcu își propune să facă profit la acel preț. Evident că dacă era un profit garantat se găsea o soluție, poate chiar mai simplă, cu un subcontractor deja mobilizat în zonă, ori cesiune (cel mai simplu), ori subcontracte punctuale ca acum... Ce să zic, eu m-am cam obișnuit cu talentul patronilor români de a se autoamăgi și a construi scenarii fanteziste în care ies cu bine la final, deși în realitate nu au șanse (presupun că și Straco mai speră) . Nu l-am uitat pe Iordache, care în vremea când economia se prăbușea incă spera să salveze BlueAir... Aici trebuie cumva analizat la rece dacă există o șansă reală iar dacă nu... asta e, ne vedem peste un an cu alt constructor.

caveman

Nu vad cum ar putea fi in interesul Straco sa cesioneze catre alta companie (se face doar cu acordul partilor) atat timp cat mai exista posibilitatea ca lucrarea sa fie facuta pe un profit, chiar si minim, prin actualizare de costuri sau alta metoda. Alte companii nu vor accepta sa lucreze pe pierdere cum a licitat Straco acum X ani, deci e un blocaj clar pe partea asta pentru ca si Straco ar putea beneficia de conditii mai favorabile acum, daca pentru altii ar fi posibil, deci cesionarea n-are sens.

De asemenea nu cred ca artificii bine intentionate si bine-venite, care pot ajuta intr-o oarecare masura, gen plata directa a subcontractorilor, vor putea duce la finalizare si o eventuala deschidere in 2021/2022. Chiar daca unii subcontractori ar putea scoate un profit din partea lor de lucrare, asta nu se aplica tuturor si nu rezolva problema initiala cauzata de diferenta mare dintre cost vs pret contractat de Straco care e principalul blocaj.

Din cate am inteles au fost luate masuri sa nu se mai repete genul asta de problema cu sub-licitare pe proiecte in viitor. Cat traim invatam. Ce e de facut acum?

Parerea mea e ca situatia poate fi deblocata de:

1. Straco printr-o minune devine serios si credibil, lucreaza chiar daca nu castiga mai nimic sau pierde bani. Slabe sanse - cine mai are incredere in ei sa redevina solventi? Poate are loc un miracol...

2. Creditorii Straco pot transforma procedura de insolventa care dureaza deja de vreo 5 ani in faliment. Au tot asteptat in speranta ca-si mai recupereaza din prejudiciu si probabil vor mai astepta pentru ca n-au nimic de recuperat (patronii n-or fi prosti sa se lase expusi si probabil nici la primul faliment). Daca Straco da semne ca revine fara sa plateasca creditorii, acestia pot da de pamant cu ei, deci va fi foarte dificil sa le faca pe amandoua chiar si cu miracol.

3. CNAIR/MT ca beneficiar pot pune mai multi bani pe masa, pot sa rezilieze contractul sau sa ajute la scaderea costurilor prin solutii ca mutarea groapei de imprumut mai aproape. Solutii de scadere a costurilor nu cred ca mai sunt pentru ca s-or fi taiat deja toate colturile posibile iar fonduri europene sunt vreo 75-85% din finantare, deci pica din start orice solutie care implica pierderea acestora cum e finalizarea in regie proprie. Nu stiu daca si cat sunt dispusi sa acopere din diferenta necesara din buzunarul propriu. Cu rezilierea au tot amenintat dar imi par impotenti, ba chiar cretini pentru ca in loc sa rezilieze cu Straco in ultimii ani au reziliat pe alt lot care era gata 99%.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

RaduI

Quote
Noul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a declarat ca in institutia pe care o conduce nu exista un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brasov.

Problema noastra in Romania este ca nu am facut cum trebuie ani si ani si ani de-a randul acesti pasi preliminari. Eu nu gasesc in momentul in care intru in minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brasov, nu gasesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brasov, nu exista si el nu exista nici in 2015, nu exista nici in 2010. Ce exista e un studiu de fezabilitate, care eu as spune ca e mai degraba la nivel de studiu de prefezabilitate, niste schite, facut in 2005

Sursa https://m.ziare.com/stiri/drula-despre-autostrada-comarnic-bra-ov-nu-am-gasit-un-proiect-tehnic-1653414

Cristian_cj

Realitatea este ca nu știm toate piesele puzzle-ului, vorbim de un antreprenor general care avea oricum grave grave probleme și totuși a reușit sa avanseze cu Șantierul, fără angajați și resurse. In plus, faptul ca tocmai au încasat 20 de mil de pe alt șantier ma face sa cred ca subcontractorii au niște promisiuni ferme iar Combinația e mai mare decât o vedem noi: cine știe ce și cum s-au înțeles, sa vireze bani din alte creanțe pe care le aveau de recuperat din alta parte. Haideți sa fim cu picioarele pe pământ, cine îți lucrează de zeci de milioane fără niște garanții ferme? Și in cunoștința de cauza a situației ? In plus, nu am urmărit subiectul istoric, dar Straco de ce a intrat in insolventa inițial ? Nu au rămas cumva cu sume de încasat din alte părți (private/publice) ? Oricum, faptul ca in Decembrie 2020 au încasat 25 mil lei ma face sa cred ca nu sunt chiar morți. In 2019 au avut CA 59 mil...adică doar cca. Dublu fata de dec. 2020. Nu am văzut ce au mai facturat in cursul anului asta, dar aceste informații nu ma duc deloc cu gândul la o firma care pune lacătul. Asta ma face sa cred ca dacă CNAIR sta pe capul lor avem șanse sa finalizam in 2021.

alexV

E un zvon ca UMB va incepe in ianuarie cu utilajele pe Nadaselu - Mihaiesti. Decopertari si alte activitati incipiente.  Dupa jumatea lunii.

mvmocanu

O sa va țin la curent in caz ca apar utilajele in teren

altr

^^^
Au avut un progres de ~1% fiecare luna, chiar si cu "presiunea" din partea domnului Bode. Eu nu prea cred in miracole.

^^
Asa sa fie! :)

kumar

^^^ Mulțumim de știrea foarte buna AlexV

paulmare

cu straco, e de vina legislatia noastra facuta de "alesi", ciolanul e la firma de insolventa, nicaieri in lume nu o lalai 5 ani si faci combinatii cu mutat de active etc deschis de alte firme cu acelasi obiect de activitate
Totusi marcu a lucrat mult, bucovinenii cu structurile s-au tirat mai repede cand au avut facturile neplatite - cine stie poate e ceva intelegere, dar imparteala ciolanului e la administratorul sindic care are putere sa faca ce vrea

mike_us

Cred ca 2020 a fost unul din cei mai buni ani pentru autostrada Transilvania:
- deschis traficul pe 3 tronsoane de aproximativ 30 de km.
- început lucrări pe un mini lot de 4.5 care progresează foarte bine.
- si cel mai important semnat contracte pentru 5 tronsoane de 85 km!

Ce putem sa visam sa facă noul ministru pina la sfârșitul lui 2021? Credeți ca suna prea optimist (urmăresc forumul doar de jumătate de an)
- început lucrările pe teren la toți cei 85 km.
- terminat mini lotul Târgu Mureș - Ungheni.
- găsit o soluție pentru Chețani - Câmpia Turzii.

Ionut

#26411
1. Nu pe 85km. Dar vor începe pe Biharia-Chiribis și Nadaselu-Poarta Sălajului macar în județul Cluj unde sunt exproprieri făcute (parca nu toate dar vor avea front de lucru). Ah si pe Suplacu-Nușfalău.

2. Da, lejer.

3. Soluție adică o continuare a contractului? Nu sunt convins. Sanse sunt dar foarte mici. As paria pe reziliere.

mike_us

Mulțumesc de răspuns Ionuț. Pentru 3 ma refeream la orice soluție. Chiar reziliere rapida si licitat cit se poate de repede + desemnat câștigător pina la sfârșitul anului (excluzând contestațiile).

JohannDB

      ""- găsit o soluție pentru Chețani - Câmpia Turzii. ""  În Decembrie am trecut de șase ori (după 10.12) prin zonă (Chețani-Cp. Turzii) și de trei ori am făcut pauză în amărâta de parcare de pe limita de județ MS/CJ de la ieșirea din Hădăreni (DN15) sub mărețul pasaj.  Din păcate numai la vreme de noapte, de n-am putut avea vedere pentru o plimbare mică pe aici.  Eram contrariat și cu gândul la modul la care s-a luat cu hei-rup partea de autostradă de la Luduș (după pod) și cu ieșirea de la Chețani.... Au mai rămas cca 15 km până la cuplarea cu A3CJ de la Cp. Turzii... 15 km de teren în luncă/câmp ; va rămâne și asta ca Gilău-Nădășel, până s-a făcut podul peste Someș la Gilău ?? 15 km.... Atât, pentru o bucată continuă, de la Aeroportul Tg Mureș (deocamdată) la Nădășel....

Ionut

O decizie se va lua, asta clar. Refuz sa cred ca vom mai sta (a se citi "vom pierde") inca un an in aceasta incertitudine. Sa faca ce-or vrea, dar sa faca mai repede. Noi (API) am cerut oficial rezilierea inca de prin vara lui 2020. Pot cauta pozitia si data exacta daca tine cineva musai.