Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 67 Guests are viewing this topic.

naivu

^^^Pt ca nu s-a obosit sa si invete ceva despre sau sa se lase consultat de cineva in tema, pt ca nu e obisnuit sa priveasca dincolo de tinutul secuiesc, pt ca vrea doar sa iasa in evidenta, pt ca ... e politician de-al nostru  :)
O presiune UDMR pt o conexiune rapida TinutulSecuiesc-Budapesta-Occident prin proiectul A8 ar putea duce A8 pana la Ditrau sau macar Sovata (iar de acolo DN13B pana la Gheorghieni, drum aproape fara comune, intr-o stare acceptabila). Ar fi un efort sinergic cu al celor de la MVA si prevederile MPGT (si sustinerea UE). Asa daca alearga si dupa TgMures-Brasov si dupa SfGheorghe-Ditrau si dupa Sovata-MiercureaCiuc, fara o prioritizare sau respect fata de angajamentele anterioare, s-ar putea sa nu mai facem niciuna!

altr

Eu cred ca acest lucru are mai mult sa faca cu populismul politicienilor romani.
Sunt convins ca A3 Tg.M-Br ar putea fi finalizat mult mai repede decat, de exemplu, A8 Tg.M-Sovata (aceasta este tronsonul pentru care exista o presiune mai mare din partea UDMR-ului).

naivu

#26387
^Pe ce te bazezi cand spui ca un drum de 170km (care in mod sigur are nevoie de actualizare la SF si AM si traverseaza 3-4 dealuri si un munte) ar putea fi finalizat mai repede decat unul de 50km (care aproape sigur va putea fi licitat la primavara si traverseaza doar 1 deal)?

altr

A fost doar o opinie.

Insa, termenul pentru finalizarea proiectarii a tronsonului Tg.M-Tg.Neamt din A8 este iulie 2021. Deci cred ca termenul tau pentru licitare e mult prea optimista. Daca va fi o presiune mai mare, e posibil sa fie scos la licitatie tronsonul Tg.M-Acatari mai devreme. Pentru restul, mai trebuie sa asteptam, chiar daca lotul e foarte usor (campie) cam pana dupa Miercurea Nirajului.

pasadia

Oameni buni, deschideți o hartă înainte de a vorbi:

- nu exista tronson Târgu Mureș - Acățari. Eventual exista tronson Ungheni - Acățari.
- bucata lipsa din Tg. Mureș - Brașov e de fapt Ungheni (mă rog, Gheorghe Doja, localitate la vreo 5km mai la est în care e propus nodul A3*A8) - Făgăraș (Mândră de fapt). Asta dacă se merge pe traseul propus pe vremea Bechtel. Iar acest tronson are vreo 100 km lungime (nu 170 cum scrie mai sus) și nu traversează munții (bine, nici cu dealurile alea nu îmi e rușine).
- Cseke Attila e din Bihor. Nu e secui. E o nuanță importanta aici, dar nu e cazul să intru în ea căci ajung repede la off-topic. Dar cred că se poate oricum înțelege ce vreau sa spun daca menționez că partea secuiască a UDMR nu e in favoarea infrastructurii mari pentru că o privesc că o poarta deschisă spre pierderea specificului local propriu.

Dar sincer - vreau centura la Sighisoara, nu ciorba reîncălzită a acestui ciot dintre TGM și Făgăraș.

naivu

^@altr a zis de "A3 Tg.M-Br" care, pana vom avea macar un SF+AM actualizat pe Fagaras-Brasov, are minim 170km pana la Brasov si are de traversat ceva denumit "muntii ..." ca sa intre in TaraBarsei. Mult succes cu centura Sighisoarei (restul are de asteptat dupa A8 si A13  :))
^^Cu Sovata s-ar putea sa ai dreptate, dar scoaterea la licitatie mai devreme s-a cerut pana la MiercureaNirajului, nu doar pana la Acatari. Nu am de unde sa stiu cat a avansat proiectantul pe fiecare sectiune, dar traiesc cu impresia ca lungimea bucatii de A8 pt care se va primi SF in avans poate depinde si de presiunea politica a partenerului de coalitie.

mirceaeliade

Ca vad ceva neconvingeri pe tema TgMs-Bv, a mai aparut un alt articol:

>Noul Guvern vrea să dezgroape Autostrada Tg Mureș - Brașov și să operaționalizeze compania fantomă de autostrăzi CNIR

>Redăm integral mai jos principalele obiective privind transportul rutier pentru perioada 2020-2024:

> Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv: o A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) - 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; **pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov**;

https://www.economica.net/program-de-guvernare-2020-2024-operationalizare-cnir-autostrada-tg-mures-brasov_194583.html


altr

^^^
Am scris despre Tg. Mures - Acatari pentru o intelegere mai buna. De fapt, este Leordeni (comuna Gh. Doja) - Acatari, daca vrem sa fim foarte precisi.

^^
Eu am citit numai despre tronsonul pana Acatari, dar sper sa ai dreptate.
Oricum, tronsonul Acatari-M.Nirajului nu prea are rost fara tronsonul M.Nirajului-Sovata, deci traficul va fi redus acolo.

dragosm

S-a plătit factura emisă de Straco în decembrie, apar 5 ordine de plată, poate afla cineva dacă banii au ajuns (direct) la prestatori?

Cristian_cj

Pistol Cu apa, le-au plătit vreo 5 milioane pe 18 Decembrie pe chetani - câmpia. Au încasat in schimb vreo 20 de milioane pentru centura București in zilele trecute. A trecut cineva pe lângă șantier in ultimele zile ? E mort sau mai are puțin puls ?

MihaiD

pt lotul Straco
1. reziliere rapid (adică foarte rapid) 2. reactualizarea la prețurile actuale a costurilor 3. bugetarea fondurilor de către MT 4. asumarea de către CNAIR de realizare în regie proprie 5. semnarea ulterior de către CNAIR a unor contracte de prestări servicii pe categorii de lucrări cu prestatori selectați pentru ce mai e, prin negociere - Marcotim, Baxcom, Geiger cred că ar putea prelua chiar tot, fiind și din zonă 6. probabil se pierd fondurile europene pe acest tronson, dar se închide subiectul, cu învățăminte pentru toată lumea. 7. dorință personală, bugetarea, ulterior, a realizării a câte unui tronson similar de autostradă, pe fonduri de la buget de stat de aproximativ aceeași valoare, și în Moldova și la sud de Carpați, pentru a mulțumi pe toată lumea. Așa mi s-ar părea corect.

TS30

4. asumarea de către CNAIR de realizare în regie proprie - HA HA HA :lol:

Ce spune CNAIR in 04 Apr 2019 despre un ciotuletz de aproximativ 3.2km:
După finalizarea procedurilor de reziliere, lucrările la VO Mihăilești vor fi reluate de CNAIR în regie proprie.

Dupa 1 an si 8 luni "Miercuri, 23.12.2020, CNAIR a semnat contractul având ca obiect "Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești - Finalizare lucrări", cu ofertantul declarat câștigător S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L."

Skynick

Da CNAIR nu poate sa zica ca preia in regie proprie si sa continue relatia cu subcontractorii care oricum fac lucrarile? Sa-i plateasca direct?

altr

Inca nu stim strategia noului conducere, dar nu prea e posibil, daca vrem ca lotul sa fie dat in circulatia pana la finalul anului 2022.
Singura solutie este o reziliere foarte foarte rapida, in cateva saptamani/luni, si relicitare. E aproape sigur ca un constructor serios (Strabag) ar prezenta.

dragosm

@Cristian_cj
CNAIR a plătit cât a facturat Straco, știu că e puțin. Contează dacă banii ajung la Marcu și ceilalti prestatori.

@MihaiD
Probabil se va ajunge la reziliere, dar în regie proprie nu văd nici o șansă. Prin vară a fost discuția ca CNAIR(DRDP) să facă nodul, și până la urmă și-au dat seama că nu pot pentru că e lucrare cu fonduri UE.
În caz de reziliere eu văd mai degrabă 2-3 ani până e gata lotul - procedura de notificare/reziliere în sine, expertiza lucrărilor deja realizate, noua licitație și apoi noul executant să termine lucrarea în 6-12 luni.

Am studiat puțin acordul contractual și anexele din documentele de la licitație și mă gândesc dacă nu cumva se poate cesiona lucrarea, e.g. Straco sa o dea la o altă firmă capabilă să o termine, și firma respectivă să beneficieze de o reactulizare a costurilor:
1.7. Cesionarea
Nici o Parte nu va cesiona o parte sau întregul Contract, beneficiu sau orice alt drept în cadrul sau asupra Contractului. Prin excepție, fiecare Parte:
(a) poate cesiona întregul Contract sau orice parte a acestuia cu acordul prealabil al celeilalte Părți și numai la latitudinea exclusivă a acelei Părți
(HG 1405/2010 privind aprobarea utilizării unor condiții contractuale ale Federației Internaționale a Inginerilor Consultanți în Domeniul Construcțiilor (FIDIC))