Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

vancouver

Asta e pura speculatie. Si in mediul in care ma invart in Germania au fost nenumarate situatii in care a fost numai un ofertant sau nici unul.

Dar si daca nu traiam in Germania si nu stiam de asta, si tot mi se parea aiurea ideea ta.

De ce trebuie in orice rahat din lumea asta in Romania sa gasiti o imensa nenorocire? Chiar e imposibil sa fiti seriosi? Poate pur si simplu pretul a fost prea mic sau altii sunt plini. Care-i problema cu un singur ofertant? E absolut normal ca statul sa incerce sa obtina un pret mic, e normal sa nu propuna sume f. mari. Deci uneori o sa o dea in bara si nu o sa aibe nici un ofetant. Asa si? Inseamna ca gata toti sunt incompetenti?

Putin respect reciproc si o atitudine mai civilizata nu ar strica.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gothicus

Si totusi... 107 luni? Are you kidding??? Unii absolventi intra la pensie pana atunci. :lol: :lol: :lol:
Siebenburgen, schones Land!

yetiman

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg302643#msg302643

30 de luni SF
6 luni PAC
6 luni PT
4 luni ( O:-) ) asistenta tehnica in perioada licitatiei
61 de luni asistenta tehnica pe perioada executiei lucrarilor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

Vancouver....problema e ca e o tendință generalizată. Dacă ar fi ceva izolat si accidental....o circumstanță de moment as fi zis ca e ok.
In plus pe mine ma îngrijorează si fobia Consitrans fata de tunel.
Poate vom avea iar o multicriteriala din aia care să ne explice ce buna e autostrada facuta peste prahova si ce nașpa sunt tunelele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

christyan

Pe mine ma preocupa faptul că nu a ofertat Search, deși tot ei mai făcuseră sf-ul si pentru Vinci. Sa nu mai zic ca acel sf avea un traseu cat se poate de normal , cu multe tuneluri fara sa mutileze  inutil mediul. Sper ca cineva din domeniu sa lămurească motivul pentru care Search nu a ofertat.

pasadia

Pentru banii aia nu merita sa oferteze. Vorbim de mai puțin de 9 milioane euro pentru SF (practic era de la zero, nu reactualizare) + PT. Investiția totală probabil că ar fi intre 1 și 1,5 mod euro, deci practic oferta câștigătoare e mai puțin de 1% din valoarea lucrărilor.

Evident că vom avea un rezultat prost - documentație lipsa, derulare îndelungată în timp, soluții proaste. Dar mno, sunt convins că în Germania SF-ul și PT-ul se fac pe gratis, pentru țară și pentru partid!

alecu26

#26376
E si problema resursei umane. Si la Search si la Consitrans. De aceea...șansele să iasă ceva de calitate macar mediocră sunt putine.
Consitrans e la limita oricum cu resursele. Sa nu uitam ca in tara se desfășoară si foarte multe proiecte in sistem design&build pentru care munca la detalii de executie e enormă. De 2...3 ori mai mult ca la un SF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cetatean

Poate ieși ceva de calitate dacă o sa fie mai 'duri' verificatorii de proiect.
Pe lângă asta, cine gestionează un astfel de proiect ar trebui sa aibe experienta. Când spun asta ma refer la a avea măcar un proiect implementat, pentru a nu mai repeta greșelile sau mai bine zis de a proiecta optim.
Proiectele astea au nevoie de oameni bine pregătiți, bine plătiți și dedicați.

naivu

S-a mai scris pe forum ca, dat fiind piata redusa pt firmele de proiectare din anii trecuti, capacitatea lor este relativ redusa fata de cererea din prezent; iar faptul ca majoritatea platii unui contract de elaborare SF+PT se acorda abia la predarea proiectului nu ajuta!
Se pare ca noua etapa limitativa de viteza in calea extinderii infrastructurii va fi elaborarea de SF+PT-uri!

dorel_cu_lopata

Quote from: alecu26 on December 25, 2020, 11:23:24 PM
șansele să iasă ceva de calitate macar mediocră sunt putine
Bine zis. Asa a ofertat Consitrans pentru SF si PT Ploiesti-Brasov (arheologie, terenuri, acord de mediu, studiu geotehnic (podete, poduri, drum, consolidari, tuneluri), studiu hidrogeologic tuneluri).

























alecu26

Partea bună....proporția mare a studiilor de teren în pretul total.
Partea proasta....lungimea medie a forajelor pentru tunel? Doar 70 m?
Nu vad nicăieri un cost cu amenajare drumuri de acces. Sau chirie elicopter. Oare chiar toate punctele de execuție foraje sunt accesibile?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila vorbeste de repunerea pe tapet a TgMs-Bv

>Putem avea o perspectivă, dar va trebui să finalizăm această autostradă şi până la Braşov.

adev.ro/qm1ven

alecu26

Cred ca UE se ia de cap. Noi nici cu MPGT nu suntem in stare sa avem un plan.
Oare de ce nu insista pentru o legatura cat mai rapida de la A3 pana județul Harghita? Adică niste tronsoane din A8?
Iar pentru Covasna....sa ceara Brasov Sibiu?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danny_cbu

Cred ca Cseke Attila, atunci cand vorbeste de autostrada Targu-Mures Brasov, se refera la Targu-Mures - Ditrau - Miercurea Ciuc- Sfantu Gheorghe - Brasov  :D

Ionut

Hai sa nu punem orice declarație a oricui.