Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 47 Guests are viewing this topic.

marco_ms

Nu stiu daca se va face in urmatorii ani ceva intre Tg-Mures si Brasov, dar cand se va face nu ar fi rau sa se aleaga alt traseu decat cel care apare acum pe harta proiectelor. Nu stiu daca pe traseul acela exista SF, acord de mediu sau altceva dar la momentul cand a fost gandit nu exista A10.
Mi se pare ca actualul traseu e prea apropiat de A10 si cred ca ar trebui mutat traseul cu 30-50km mai spre est pentru a deservi mai bine si populatia din estul Transilvaniei. Sa fie in partea de est a E60 incepand din zona Acatari pana la Sighisoara (zona Albesti) si in partea de vest a E60 dupa aceea pana in zona Rupea, iar apoi sa mearga spre sud unde sa se intersecteze cu autostrada Sibiu-Brasov.
Din punct de vedere al reliefului si al lungimii  traseului mi se pare cam la fel cu ce e desenat pe harta. Iar la un moment dat ar putea sa se prelungeasca spre nord in directia Reghin-Bistrita.
Indiferent daca s-ar face autostrada sau DX, pentru cei care calatoresc pe aceasta ruta ar insemna o economie de cel putin 1.5 ore si salvarea multor vieti care acum se pierd in accidente pe ruta Tg-Mures - Brasov.

naivu

^Si plătești tu diferența dintre Sighișoara-Făgăraș și ~Sighișoara-Rupea-Șercaia?  :D?
Ce rost are să dublezi DN13 (care oricum va avea trafic diminuat după terminarea PiSi, A10, A13)?
Dacă tot trece prin zonă, poate o duce prin Viscri și-l demolează pe prințul Charles  :lol: :lol:  :lol:

marco_ms

Diferenta totala cred ca ar fi sub 10 km. Iar daca vorbim de dublarea unui DN nu ar avea rost nici o autostrada, pt ca toate dubleaza cate un DN.

naivu

Mi se pare OK sa dublezi un DN cu un A daca nu exista varianta acceptabila pt A, dar aici chiar exista!

pasadia

Discutia despre o varianta de traseu mai la est de traseul Bechtel dintre Fagaras si Tg. Mures au mai fost si in trecut. Daca doriti puteti sa le si cautati. Dpmdv cred ca cea mai interesanta a fost propunerea lui @vancouver care privea un traseu ce urma o linie sud - nord intre

Sercaia (intersectie cu A13 Brasov - Sibiu ) - Hoghiz - Cata - Feliceni (pe langa DJ137A) - Bisericani - Corund - Sovata (intersectie cu A8). Un asemenea traseu ar deservi foarte frumos Rupea si Odorheiu Secuiesc si ar urma intr-un mod simplu vaile din traseu neimplicand lucrari foarte dificile (comparativ cu traseu Fagaras - Tg. Mures).

Dar sincer sa fiu, data fiind populati aredusa deservita eu consider ca investitii locale, mici dublari si reparatii plus centuri ar rezolva foarte usor nevoile de trafic din zona. Dar acest tip de proiecte ar trebui gestionate la nivel judeteana / regional, nu central.

Xenos

Am mers pe acele drumuri aventuroase spre Sovata (Cata - Feliceni - Sovata), desi erau ceva camioane, oricum prea multe pentru un drum foarte serpuit, ingust si prost semnalizat, zona aia nu are totuşi nevoie de o autostradă sau ajungem iarăşi la priorităţi, în tot cazul mult după Braşov-Comarnic-Ploieşti.

pasadia

Cunosc si eu zona si am mentionat si eu ca traficul e foarte redus. Dar la fel ar fi si pe traseul Fagaras - Tg. Mures, deci nu e un criteriu populatia in alegerea vreunui traseu.

altr

@ladposta
N-am fost atent cand am citit programul de guvernare, multumesc ca mi-ati atras atentia.

Va rog sa-mi scuzati daca recent a fost discutat aici aceasta tema, dar care e stadiul sectiunii Tg. Mures - Brasov? Ce ar mai trebui sa emite CNAIR? Are sectiunea SF utilizabil, sau trebuie (re)facut/revizuit?

cristibur

Atunci poate chiar are sens o re-configurare: propunere: A3 pentru Bucuresti - Brasov - Bistrita - Satu Mare si A8 pentru Oradea-Cluj - Tg Mures - Iasi.

Pina la urma Maramuresul trebuie legat de capitala si ar fi bine sa fie o autostrada mainline. My 2 cents.

NGC

#26364
"Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov»"

Daca tot a venit Mos Craciun, sa vedem ce mai are prin tolba.

Quote from: NGC on September 01, 2020, 09:15:04 AM
Astazi a fost lansata licitatia [CN1024127] "Completare / Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov»".

Valoare estimata: 48.802.551,33 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 20.10.2020

Fonduri: POIM

Durata contractului: 107 luni (SF final dupa 30 de luni de la data de incepere)

Informatia inca nu este publica, dar vrabiutele spun ca s-a finalizat evaluarea singurei oferte (+/- 46,5 milioane RON fara TVA). Asteptam comunicatul umilitor de lauda (umilitor sa te lauzi ca ai finalizat evaluarea si ai stabilit castigatorul, cand tu nu ai avut de evaluat decat o oferta (a celor de la CONSITRANS in cazul de fata)). :D

alecu26

Unul din traseele studiate in 2003 pentru Brasov Tg Mures a fost pe culoarul lui DN13. S-a renunțat la el pt ca atunci DN 13 tocmai fusese finalizat de reabilitat
(Si era o reabilitare majora).
Oricum si traseul actual are o problema majora fiind practic in zona de țintă a poligonului de la Cincu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

NGC multumim pentru informatii.

Nu vad nimic umilitor, dar sigur parerile nu se discuta. Eu vad doar o veste super ca avem un ofertant si si mai super ca e numai unul si nu au cum sa apara contestatii. Singurul risc este ca unicul ofertant sa nu fie conform. CONSITRANS este insa un nume deja consacrat in domeniu si ca atare pare a fi treaba buna.

Sincer, mult mai bine de atat nu prea vad cum ar fi putut sa fie. Dar na, e si asta un mod de a privi lucrurile: umilitor. (de regula cine furnizeaza doar informatii la rece, fara comentarii, isi ia numai +; cine isi da cu parerea risca sa mai ia si minus de la cei de alta parere - nu e cazul meu, doar zic)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

#26367
Am scris si mai sus acum ca umilitor se refera la a te lauda ca ai finalizat evaluarea si ai stabilit castigatorul, cand tu nu ai avut de evaluat decat o oferta. Era o ironie mai subtila.

Oferta este conforma.

P.S. Eu nu joc in jocul asta cu + si - pentru comentarii. Nu am dat vreodata vreun like / dislike cuiva si nici nu am de gand sa o fac vreodata, dar e "riscul meseriei" sa scrii si sa nu fie toti de acord cu ce scrii.

alecu26

Vancouver....sa ajungi sa ai doar cate o oferta pt mari contracte de proiectare e jalnic.
Nu doar ca am alungat mari constructori din tara...am alungat si proiectanții.
Cu siguranta stii ca atunci cand nu ai concurenta...calitatea scade automat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

altr

Eu cred ca... e bine ca avem macar o singura oferta.

Am vazut destule alte cazuri, cand documentatia, pretul estimat etc. erau atat de prosti facute, incat n-am avut nici o oferta pentru o lucrare.

In Romania, calitatea lucrarii oricum depinde mai mult de bunavointa companiei, decat de concerunta si stat.