Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 36 Guests are viewing this topic.

RaduG

La ritmul actual de lucru (mă rog, ritmul de până la abandonarea șantierului, că acum e 0) lotul Straco se va termina în 2024 - vedeți update-ul statistic din semnătura mea.
Eu o văd doar o chestiune de timp până la reziliere. Fiecare zi suplimentară în contract cu acest constructor, cu care s-au încercat toate variantele de conciliere, de continuare a lucrului, de preluare a nodului Chețani, etc etc este o zi pierdută.
Știu că e dureros și neproductiv să reziliezi contracte și să relicitezi, dar nu ar fi nici primul și nici ultimul lot în acest scenariu. Cu cât se taie nodul gordian mai repede, cu atât mai bine.

alecu26

Problema e ca Straco isi doreste rezilierea. Sunt cei mai câștigati din asta.
- vor avea motive să nu plătească cine stie ce la subantreprenori
- nu isi vor mari gaura. Pe un proiect in pierdere cu cat lucrezi mai mult cu atat pierzi mai mult
- se va deschide portita la claimuri pt reziliere abuzivă.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vlad94

Care este datoria pentru cei 2 subcontractori?

gdaniel

O problema mare vad ca ar fi si cu cele 4 grinzi montate pe un sens peste DN15. Daca dureaza cam 2 ani relicitarea la CNAIR, nu cred ca e sigur sa stea atata timp sprijinite doar in suportii aia temporari..

florin74

Undeva  in jur de 17 de mil... BAXCOM are expunerea cea mai mica, undeva la sub 1 mil de lei. Marcu este expus bine de tot, cred ca in prezent are min 16 mil , tinand cont si de ce a facut in luna decembrie
Dar mai sunt datorii la MAEG, HOLCIM...

hefaistos

Intreb si eu, stiu ca raspunsul e dificil, pentru ca nu prea exista precedente, dar nu se poate o reziliere amiabila, eventual cu niste despagubiri de despartire pentru STRACO si gata?
Pentru ca sunt 4 variante:
a) ne taraim in continuare tot asa:
b) se reziliaza, dar aste presupune cateva luni bune in care STRACO trebuie atentionat de nerespectarea termenilor contarctuali, deabiadup as epoate rezilia fara ca Straco sa poata ridica in instanta pretentii.
c) se reziliaza brusc, CNAIR isi asuma riscul proceselor de claimuri.
d) se reziliaza de comun acord. Poveste inchisa.

Oricum opinia mea, de amator in materie de insolventa, este ca Straco va iesi din aceasta stare doar prin faliment. 

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alin2pas

Și toți acești creditori nu pot forța intrarea în faliment? În cazul falimentului, rezilierea contractului e rezolvată.

hefaistos

Creditorii nu vor falimentul.
Ei trag de timp sa recupereze ce se mai poate recupera din derularea contractelor.
La faliment se valorifica doar activele si se impart la creditori. Si nu cred ca STRACO are active semnificative.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

transporter

Nu stim ce jocuri de culise au fost cand a intrat Marcu in scena dar cel mai probabil au primit promisiuni ferme (de la CNAIR?) ca vor fi platiti cumva. Acum daca se va rezilia contractul practic iau o teapa imensa care posibil sa le creeze probleme majore. Cazul va ramane o lectie pentru orice firma care ar fi tentata pe viitor sa intre in asemenea intelegeri. E trist ca s-a ajuns aici.

caveman

#26244

Din pacate toti cei implicati si-a asumat riscul asta si e evident ca Straco isi urmareste propriul interes ceea ce e si normal, repet din pacate. E o vorba celebra: La primul faliment m-am ars, la al doilea faliment am iesit cumva la egal, iar la al 3-lea m-am imbogatit.

Intr-un faliment inteligent mereu raman creditori, subcontractori / furnizori, clienti samd care iau teapa iar patronul continua cu alta firma dupa ce a instrainat tot ce s-a putut din firma initiala. E o situatie foarte intalnita chiar si in Romania cu economia ei de 2 parale, unde poti chiar avea deja o firma in procedura de insolventa / faliment si sa-ti deschizi altele noi, lucru care e interzis in alte tari. Ce credeti ca se va intampla in contextul asta? Tepe prin faliment.

Nu sunt un adept al teoriei conspiratiei, nu sunt impotriva firmelor in general si n-am de unde sa stiu care e situatia Straco. Pe mine ma mira doar cum reusesc sa o lungeasca atat de mult si sa mai gaseasca fraieri care sa dea bani in loc sa fi dat de pamant cu ei de mult timp. Poate din cauza ca au contracte cu statul si sunt interventii politice, discutii despre "interes national", genul asta de justificari care iau ochii celor care spera la un final fericit...

Speranta moare ultima...
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

voicul

Baxcom a mai lucrat cu Straco si probabil a invatat din experientele trecute, de aceea au de primit o suma mica (sa zicem).
La Marcu poate sa fie nasoala experienta sau chiar ultima.

dragosm

Am scos de la ONRC Buletinul procedurilor de insolventa (20612/04.12.20) pentru Straco in care scrie ca la intalnirea Adunarii creditorilor din 26.10.20 s-a aprobat efectuarea de plati directe de catre CNAIR catre furnizori/subantreprenori "avand in vedere calitatea acestora de parteneri strategici in vederea finalizarii proiectului". E si o lista unde apar Marcotim, Holcim, Freyrom si altii.

Factura Straco din 05.11.20 (de 9.7 mil RON) teoretic se putea plati direct catre furnizori, mi-e destul de clar acum ca nu s-a vrut.

Kimi

Daca se reziliaza cred ca Marcu nu mai vede niciun ban. Eu zic ca de-asta se incearca in continuare, probabil ca cineva din Cnair si-a pus obrazul la bataie si tine la el.


Intre timp, Strabag a inceput relocarile de conducte de langa Metro. Erau niste excavatoare si muncitori care lucrau astazi, fix langa stalpii LEA. Fara poze.

ciprebbe

Sa vedem procedurile noi pe urmatorul CIP si plata directa. Doar asa mai putem vedea ceva activitate in 2021 pe acest lot.
Rezilierea e usa de scapare pt Straco si nu merita sa scape asa. Garantia de buna executie nu cred ca acopera datoriile acumulate :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

Despre centura Râșnov - Cristian:

Quote
Serviciul Rutier Brașov a emis la data de 11 decembrie a.c., aviz pentru închiderea circulației rutiere în vederea realizării lucrării de "Aplicarea stratului de asfalt de uzură și realizarea marcaje rutiere în sensul giratoriu", pe DN73B, la km. 2+865m.
   
Închiderea circulației rutiere se va face din data de 14.12.2020, ora 17.00 până la data de 15.12.2020, ora 17.00.

Indicatoarele de acces interzis (cu tăblița adițională privind perioada și intervalul orar) și drum în lucru, se vor amplasa în două puncte, respectiv:

o   DN 1 intersecție cu DN73B, în localitatea Ghimbav;

o   DN 73  intersecție cu DN73B, în localitatea Cristian.

E vorba despre intersecția construită că giratoriu și marcată cu punct roșu în imaginea de mai jos.
E destul de cald pe aici (vreo 7 grade chiar și la ora 20) cu ceva umezeala in aer dar aproape zero precipitații.