Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 66 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

e cumva "putin prea optimist" termanul asta de 0.5 ani proiectare si 1.5 ani executie?  e cumva pt ca 52% e deja cam construit?

horatiu.cosma

Oare? Evident, cand lucrarile cele mai relevante sunt gata, normal ca restul de executat merge repede.

alecu26

Nu e usor ce a ramas acolo de executat. Daca merg pe strategia Bechtel de executie totul trebuie sa mearga la secunda. Grinzile fiind situate la Suplacu, ele trebuie trecute pe viaductul mare, dupa aia pe terasamentul care e la sonde care presupune relocarea sondelor....dupa aia podurile facute in succesiune, inclusiva placa de suprabetonare...etc...ca sa vi cu lansatorul si mai ales cu grinzile pe traseul autostrazii.
Eu zic ca va ajunge lejer la 2.5 ani...chiar 3. Avand in vedere miile de armature taiate, lipsa, lucrari intrerupte...e foarte foarte usor sa te blochezi in ceva, intr-o solutie tehnica de remediere...si succesiv sa se blocheze totul.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marinul


AlexxC

Sondele nu pot fi relocate; nu poti sa muti o gaura in pamant.
O sonda noua are un cost echivalent cu 1 km de autostrada, din cauza asta se ocolesc si nu se "muta".
La Suplac este un zacamant exploatat prin combustie subterana,astfel ca pana frontul de ardere nu se indeparteaza de zona autostrazii nu prea poti sa scoti din uz acele sonde.

danutzu_1069

Sincer, nu aveam habar ca exista metoda asta de extractie... (zacamant exploatat prin combustie subterana), dar na, exista google...

Intr-un fel, se poate muta gaura..... o astup/inchizi pe cea veche si dai alta gaura in alta parte..  ;)
Cu sondele/conductele, e mai simplu, demontare si remontare

hefaistos

O "gaura" de sonda cum zici tu costa lejer peste 1 milion de euro. Si poate dura cativa ani pana o faci. Nu stiu daca e cazul aici, depinde evident de mai multi factori, din care cel mai important e adancimea de forare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

germanul2012




Powered by API/PUM imgur uploader

    O sondă (de petrol sau gaze) nu se relocă, adică nu se poate muta, fiind o gaură în scoarța terestră, tubată cu țevi din oțel cimentate. În cazuri excepționale, dacă se stabilește că orizontul de pe care se exploatează petrolul (gazul) are un potențial ridicat, adică volumul zăcământului este destul de mare încât să se merite exploatarea lui în continuare, se abandoneaza sonda respectivă dar, se poate fora alta sondă(e) pe orizontul respectiv prin foraj deviat (oblic) de la distanța legal admisă de amplasare a unei sonde de exploatare față de autostradă. Toate acestea costă foarte mult și binânțeles se procedează după studii avansate de potențial ale zacământului.
   În altă ordine de idei, privind pe maps, se pare ca autostrada va trece printre sonde, iar dacă vor exista 100m între autostradă și sondă cred că nu ar fi probleme cu excepția existenței unor conducte de transport care, dacă sunt în perimetru, vor trebui relocate. Și bineânțeles rețelele electrice și drumurile de acces la obiectivele respective.

ciprebbe

La Suplacu e foraj orizontal, iar daca va uitati cu atentie Petrom-ul a stiut ce sa faca acolo astfel incat sa primeasca despagubirile cuvenite si sa mute deja zonele de extractie.

"Petrom a stabilit un recordmondial în ceea ce priveşte forajul orizontal la mică adâncime.Recordul se referă la trei sonde orizontale, săpate la o adâncimemai mică de 200 de metri în cadrul zăcământului de ţiţei Suplacu deBarcău", spun reprezentanţii Petrom. Noutatea acestei lucrări estedată de faptul că până acum forările orizontale se făceau laadâncimi mai mari. Practic, prin săparea de sonde orizontale de mică adâncime într-un mediu în care până în prezent au fost săpatenumai sonde verticale, pot fi accesate rezerve suplimentare,inaccesibile pentru exploatare până acum.

"Suplacu de Barcău este un zăcământ de ţiţei matur situat în nord-vestul României pe careexploatarea a început în 1960. Până în prezent pe acest zăcământ au fost săpate peste 2.800 de sonde din care circa 744 sunt încă active, furnizând circa 10% din producţia de ţiţei a Petrom"

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

klax187

Este cineva din Ludus sau Iernut pe aici?

Sunt foarte curios cum a fost influentat traficul din oras dupa deschiderea autostrazii. Aceste doua orase au fost sugrumate de catre trafic ani buni de zile.
De acum lucrurile ar trebui sa fie muuult diferite. Poate cu interzicerea traficului greu, cu calmarea traficului, etc.

Imi cer scuze daca intrebarea ar fi trebuit adresata in threadurile de la nivel local dar m-am gandit ca ar fi bine sa vedem aici efectele directe a acestei autostrazi.

zuma80

La Brașov se lucrează, cel puțin la capete este activitate intensă.
Atașez câteva poze la giratoriul Râșnov.
Pentru A6!

horatiu.cosma

A anuntat Bode ca s-a semnat contractul pentru exproprierile A3 in judetul Salaj. Cred ca e primul ministru al Transporturilor care anunta cu surle si trambite semnarea unui contract de documentatii cadastrale  :lol:. S-o fi adunat multa suparare din cauza reminderelor API pe subiect. Licitatia lansata in iulie, un singur ofertant in septembrie (Topoexim), valoare estimata 7,5 milioane, adjudecata acum in decembrie pentru 4,8 milioane. Sa speram ca se vor misca rapid cu prima parte a contractului (Hotararea de Guvern de expropriere) macar pentru sectoarele deja contractate.

Kimi

Ieri dimineata la supratraversarea de la Chetani, pe o vreme mizerabila:



Marcu lucra cu excavatoare in zona gropii de gunoi de la Hadareni care, de la distanta, nu pare atacata inca. Baza Straco era plina de camioane de la Marcu, parcate.

Pe drumul de legatura dintre E60 si A3 din nod Chetani o echipa de muncitori lucra la scurgeri. Nu stiu daca erau de la straco. Lipsesc in continuare parapetii.

In rest nicio miscare. Nu pare roz situatia. Nici asfalt, nici ridicari de grinzi, nimic.

the_northpole

asa arata duminica unde va fi iesire la drumul de legătura cu Gheorghe Doja. am vazut 3 seturi de picioare(daca se numesc asa) pentru stalpi noi. ceva relocari de utilitati. si daca am vazut bine inclusiv forma pentru sensul giratoriu.




















Powered by API/PUM imgur uploader

pentium10

^-- capatul drumul de legatura A3 in Targu Mures
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures