News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1026692] "Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550)".

Valoare estimata: 503.687.042,75 RON fara TVA

Durata contractului: "84 luni si cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 27.01.2021

ijwtsh

Suplacu de Barcau - Chiribis era la 52% din ce am vazut si imi amintesc (sper sa nu gresesc) pe harta de la CESTRIN. M-am uitat azi, e la 0%. Asa de avansate au fost lucrarile? Exista vreo sansa sa fie gata mai repede, daca e atata treaba facuta? Cu siguranta sunt lucruri care trebuie facute de la 0, oricum, dupa atata timp.

marinul

In sfarsit s-au incheiat "lansarile" intre Oradea - Cluj Napoca. Sa speram ca nu vom mai avea parte de relansari

Bachus01

Aproximativ 3.900.000 - 4.000.000 euro/km avand in vedere ca este realizat deja la 50% sectiunea. Cam riscant sectorul avand in vedere ce a patit Trameco  pe 3C2.  Macar avem expropierile facute si utilitatile relocate (sau cel putin asa ar trebuii).

naivu

Pe Suplacu-Chiribis sunt optimist, au mai ajuns o dată până la desemnarea câștigatorului și rezolvarea contestațiilor, vor ajunge și a doua oară!
Pe la Tunelul Meseş mai puțin: sector dificil + SF lacunar. Licitația pe PiSi3, abia lansată, a primit deja o contestație de la Astaldi; licitația pe Centura Comarnic s-a cam blocat; și nici pe PiSi2 nu mă aștept să avanseze prea lin!

RaduG

Mai avem ceva noutăți de la Râșnov-Cristian? N-am găsit nimic mai nou de jumătatea lui Noiembrie.


survola

#26152
Sămbătă, 05.12.2020 au avut loc testele dinamice la pasajul de peste DN73A și calea ferată de pe traseul lotului Râșnov - Cristian, parte a autostrăzii București - Brașov. Măsurătorile au fost realizate de specialiștii de la Universitatea Tehnică de Construcții București și au urmărit comportamentul structurii de rezistență la încărcături și viteze foarte mari.
sursa facebook Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

ciprebbe

Sa mai spunem un lucru, in 2010 Bechtel a venit cu oferta de a termina lotul Suplacu-Bors pt 250 mil euro pana in 2011.
Dupa 10 ani platim cam aceeasi bani, am dat 40 mil despagubiri americanilor si tot nu avem autostrada.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

RaduG


Mersul trenurilor

#26155
@ciprebbe

Pai nu e chiar asa, sunt anumite chestii de luat in considerare:
1. inflatia
2. daca termina era autostrada cu taxa (doar asta era ideea la inceput sa fie cu taxa)
3. banii nu veneau din fonduri nerambursabile (platea statul integral sau facea imprumut)

horatiu.cosma

^
1. Incomparabila pierderea din faptul ca vreo 12-13 ani nu am avut autostrada acolo cu faptul ca o facem ceva mai ieftina raportat la inflatie.
2. Nu era nicio taxa. Turda-Gilau e cu taxa?
3. Nici acuma nu vin din fonduri nerambursabile. E propunerea sa o includa in PNRR, dar nu e clar daca se va aproba.

teoneo

Quote from: ivladbogdan on December 06, 2020, 06:08:21 PM
Si inca o noutate, au inlocuit indicatoarele din nodul Chetani, "Chetani" - inainte, a devenit "Turda/Chetani" - inainte, respectiv "Ludus" - dreapta a devenit "Targu Mures/Ludus" - dreapta.

Da. Ai dreptate. N-am observat.

În prima dimineață (19.09) după inaugurare indicatoarele erau așa:



În 12.11 deja erau deja schimbate (arhive mai vechi n-aveam păstrate):



În 24.11.2020
și în 06.11.2020 (ieri se vedeau mult mai bine, fiind însorit):





Imaginile sunt stop cadru la filmarea făcută de camera de bord.

În orice caz, această schimbare de care pomenești, e un prim semn spre normalitate, să zic așa.
Mulți dintre noi au semnalat și semnalează marile lacune în materie de indicatoare rutiere.
Am urmărit cu interes postările având ca subiect indicatoarele rutiere, mai ales indicatoarele noi care sunt instalate la fiecare segment de autostradă dat în trafic.

În acest sens, apreciez ceea ce susține vancouver (și nu numai) pe tema indicatoarelor, pentru că are sens și logică. Nu vreau să reiau, dar atâta Bucureștiuri și puncte vamale cum apar, de exemplu în nodul Sebeș sunt menite să te deruteze, când tu cauți cu disperare, în cele 2-3-4-5-6 secunde (asta în caz că nu te oprești), un indiciu către:
-V- Deva, către Timișoara sau către Arad, dacă o iei spre Vest,
-E- Sibiu (din fericire acesta apare), un Brașov sau Râmnicu-Vâlcea, dacă vrei să mergi spre Est sau
-N- Târgu Mureș, Iași dacă vrei să mergi spre Nord iar de la Turda spre Est. Clujul e bine pus acolo (dar Turda nu neapărat e ok. E un nod).

Ei bine, nu. În loc de aceste "localități extrem de izolate", în viziunea celor decidenți, ți se oferă direcționare spre "arhicunoscutele metropole" de unele din ele unii abia dacă au auzit și pe care habar nu au pe care direcție a noii autostrăzi se află  :o :
-V- Orăștie (te face să te întrebi dacă pe-aici se merge la Deva sau Timișoara; "oare chiar e la vest de Sebeș?"), evident Orăștie se potrivește cu Nădlac, clar;
-E- București (atât pe A1, cât și pe DN1);
-N- Câmpia Turzii... (nu tu Târgu-Mureș, Sovata, Reghin, ca să fie din jud. MS, sau Târgu-Neamț, Suceava, Iași; nu mai zic de vama Ungheni că chiar că le dau idei: se va confunda cu Ungheni/MS care fiind aproape de aeroport mai că poate fi confundată cu o vamă) :zen:

@alin_simeriaveche: Nici eu nu văd pozele.

Mersul trenurilor

Ai dreptate in mare parte, dar legat de fonduri chiar nu o sa se faca daca nu se obtine o finantare,adica numai partea cu tunel... si acum serios poate era tot o manarie ca nu stiu daca chiar se poate/putea face cu inca 250mil adica probabil aveau de gand sa umfle pe parcurs. Oricum da pierderea cea mare este ca nu avem autostrada.

mirceaeliade

Singura noutate pe Cristian-Rasnov e ca procentul oficial de progres a ajuns la 80%.  Si ca nici macar in prag de alegeri cei de la CNAIR nu au putut sa zica ca se va deschide sectorul anul asta.  La primavara, in functie de cat ninge.