Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 37 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#26025
"dar niciodata nu au fost bani sa se faca toata lucrarea. Este pentru prima data cand exista niste bani clari disponibili si care trebuie cheltuiti si in care incape si CoBra". Putem să vedem și noi banii ăia? Sunt pe un cont, putem interoga soldul? Sunt fix 1,262,603,102 euro, sau ne-a fentat UE și nu i-a trimis pe toți? E bine să fim optimiști, dar e mult mai bine să fim ancorați în realitate. Deocamdată vorbim despre o fițuică scrisă destul de subțire despre ce ar vrea să facă Guvernul în următorii ani. Că se poate, că încap toate, că sunt aprobate toate de UE, că se și face un proiect ok pe CoBra care să poată fi lansat cu șanse de succes în execuție, toate astea sunt niște aspecte deocamdată neclare.

vancouver

E o discutie de 2 lei. Chiar are rost s-o continuam?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Aș fi preferat să nici nu o începem  :D.

pasadia

Da, vreau sa o continui cu mine. Ți-am dat 3 exemple de acțiuni care ar fi reprezentant pasi cat de cat importanți în implementarea CoBra. Și îți mai pot da cel puțin încă 5. Și tu o dai înainte cu placa asta care oricum e greșită - nu se vor putea folosi fonduri semnificative din bugetarea 2021-2027 din simplu fapt că încă nu avem SF, traseu, AM. Toate acestea vor dura, optimist, cel puțin 3-4 ani de acum încolo. Ceea ce înseamnă că licitarea nu va putea începe înainte de 2025, execuția prin 2027 (și sunt optimist) finalizare totala după 2031 (adică mult după ce se încheie exercițiu financiar la care tot faci tu referire.

vancouver

Da, ai dreptate, nu o sa se faca niciodata CoBra. CNAIR = maculatura proasta. Sa vina nemtii sa ne cucereasca, sigura sansa sa se faca in urmatorii 100 ani. Wow ce destept sunt, ca stiu asta!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Mda, tu transformi discuția in una de 2 lei și după aia te plângi de calitatea ei.
Mă rog, ști cu ce rămân? Cu impresia că ești profund investit in a susține actuala echipă de la MT și actualul guvern. Atât de investit încât a dispărut obiectivitatea.

horatiu.cosma

Haideți să revenim la o discuție constructivă, scuze vancouver pentru tonul persiflant. Deci eu văd problema, oarecum în ton cu Pasadia, din două perspective:

1. Strict dacă ne uităm la proiectul CoBra (făcând abstracție de la finanțare), vom avea probabil în 2021 contractarea SF+PT+AC+AM cu Consitrans. Dacă lucrurile merg bine și se face treabă serioasă pe acest contract, la modul realist prin 2024 ar trebui să avem contractul finalizat (inclusiv AM, aprobări prin Guvern și ce mai e nevoie). Licitație 3-4 loturi, poate mai multe dacă se preferă o variantă cu tuneluri separat, vor veni mulți constructori puternici dacă îi va atrage pregătirea profesionistă a proiectului, licitația va fi dură, la modul realist prin 2025 putem avea la modul realist contracte de execuție semnate și în 2025 primele lucrări. Discutăm, din nou, la modul realist (spre optimist, că nu am luat în coniderare probleme cu Consitrans, probleme la licitații etc) despre 4 sezoane pline de lucrări, deci final 2029 început 2030.

2. Dacă includem acum în ecuație și partea de finanțare europeană, pornind de la scenariul de la punctul anterior, da, teoretic pe un N+3 ca și acum, acest proiect poate intra aproape în totalitate pe acest ciclu financiar. Problema e că din ce știu, acest cadru financiar european va avea undeva la 6 miliarde de euro pentru România pe Transporturi. Dacă pui aici A0 Sud, Sibiu-Pitești, Comarnic-Brașov, A8 Iași-Ungheni deja aproape ai consumat cele 6 miliarde și am pus primele 4 proiecte (doar pe rutier) ce mi-au venit în minte. Deci este foarte clar că nu toate vor intra complet pe finanțare europeană 75-85%, deci va trebui să băgăm ceva mai adânc ca stat mâna în buzunarul propriu pentru a cofinanța aceste proiecte.

Mai sunt niște aspecte relativ importante în toată ecuația asta. Noi astăzi avem un CNAIR și o piață a proiectării și execuției care gestionează undeva la 3-4 sute de km de A/DX. Putem ajunge să dezvoltăm aceste capacități în următorii 3-4-5 ani la 300%? E doar o întrebare, nu mă pronunț dacă se poate sau nu, dar ar trebui să avem o dezbatere și pe aspectul ăsta.

vancouver

#26032
@pasadia: Pai normal ca sustin actuala echipa. Cand vedem ce a realizat si este de departe cea mai buna realizare din Romania dupa revolutie, ce parere sa am? Toate, dar absolut toate proiectele au fost deblocate. Inclusiv la Straco s-a putut face acel nod. S-au putut face deschideri partiale, nu au mai fost drumuri muzeu (cu exceptia Bacau, partea de sud, care a avut o perioada un blocaj). In sfarsit se fac planuri si pentru viitor, nu este o ancorare doar sa terminam ce avem si apoi Dumnezeu cu mila. Exista dorinta clara de a se da bani multi - de neimaginat de multi in anii anteriori - pentru autostrazi si cai ferate. Nu exista blocaje la plati - indicatorul clar de coruptie (opresti platile pana vin firmele disperate sa ceara bani, le ceri o spaga si deblochezi plata; dar daca platile vin de la sine la absolut toate firmele, pentru ce sa mai dai spaga - deci exclus coruptie). Toate proiectele se fac cu bani europeni, nu se fuge de ei. Pe toate santierele chiar se lucreaza la foc automat, cu exceptia Straco, unde nu e vina celor de la guvern sau din CNAIR. S-a putut face treaba cu aceeasi functionari cu care anterior s-a blocat tot.

S-a facut treaba si pe vremea Ancai Boagiu, de la alt partid. Am laudat-o si pe ea atunci. Sigur, era alt nivel de fonduri disponibile. S-a facut cat de cat treaba si pe vremea lui Lucian Sova - iara alt partid. Mult sub ce se vede acum. Dar peste altii din acelasi partid. L-am laudat si pe el. S-a facut treaba cu nodul Holdea, introdus de guv. Ciolos. Tot atunci s-au deblocat niste chestii cu legi noi, si s-a terminat dupa aceea o data pentru totdeauna cu lucratul fara AC. S-a facut lucrarea pe A1 in regie proprie (Aciliu) - alta dovada ca se poate. Am laudat si atunci.

Eu intotdeauna laud cand e de laudat. Pe toti. Si ma concentrez pe viitor si cum sa gasim cele mai bune solutii.

Pacat ca altii se concentreaza pe nod in papura, pe invidii. Pe trecut, pe exemple ca timp de 30 de ani nu s-a facut nimic, deci... deci ce? Daca nu se face nici un plan e rau, daca se face unul e doar maculatura, etc...

@Ionut, daca crezi ca am deviat prea tare, poti sa muti sau sa stergi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@horatiu cosma:

1. De acord 100%, nu mai e nimic de adaugat.

2. De acord ca suma totala depaseste bugetul, dar am mai arata mai sus (nu mai repet) cum se poate rezolva problema. Cel mai important, daca A3 CoBra intra in executie abia in 2026, se poate lucra in 2026-2027 un 20% si restul se poate lasa in 2028++. Ce se executa din 2028 se poate baga si in urmatorul buget UE, daca cel precedent e epuizat. Eu insa nu cred ca va fi epuizat. Si stii de ce? Pentru ca aproape sigur, cel putin 1-2 loturi pe A1 PiSi sau A3 CoBra sau pe A7 se vor bloca. Fie in justitie, fie faliment, fie ceva tehnic insurmontabil o vreme, etc..

3. Nu stiu daca CNAIR e capabil sa treaca la 300%. O solutie o vedem deja conturata. Preia Bolojan. E o posibilitate, sa vedem cat de bine merge pregatirea de catre autoritatile locale. Cel putin in Transilvania pare ca o sa mearga, seriozitatea e superioara altor regiuni (no offence, just the reality).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru ,,Nod Rutier Comarnic Nord""

Quote from: NGC on October 28, 2020, 12:46:49 PM
S-a scris deja despre castigatorul initial, TPF INGINERIE.

Vrabiutele spun ca ce nu este public, este faptul ca SEARCH CORPORATION are o oferta financiara mai buna si ca au fost depunctati la factorul de evaluare "Demonstrarea unei metodologii adecvate de prestare a serviciilor". :lol: :lol: :lol:

Asteptam contestatia. :D

Nu au mai contestat. :lol:

S-a semnat cu TPF INGINERIE.

pasadia

#26036
Am vizitat azi toate cele 4 giratorii din cei 10 km de autostradă și drum de legătură ce vor servi că centura pentru Râșnov și Cristian. Se lucra în toate 4, chiar cu efective destul de mari, dar lucrarile sunt departe de a fi terminate. Revin cu pozele, chit că nu sunt grozave.

Așadar din cele 4 girații 2 sunt realizate astfel încât să se poată circula prin ele (dar mai sunt lucrări în afara carosabilului) iar altele 2 (cele de pe DN73) abia capătă formă. Cea mai avansata e cea din capătul nordic al autostrăzii, la intersecția cu DJ112B intre Cristian și Vulcan

Aici se vede zona gropii de împrumut de pe probabil ax viitor spre Codlea plus drumul de legătură ce ocolește Cristian:



Spre sud autostrada înspre Râșnov - Bucuresti:



Acesta este sensul giratoriu propriu-zis:



Într-un stadiu asemănător se prezintă giratoriu de la intersecția cu DN73B intre Cristian și Ghimbav. Aici însă am remarcat stâlpii de iluminat. Se lucra la lărgirea DN-ului, practic era adăugată o a doua banda pe fiecare latură pentru vreo 200 metri.



pasadia

Și acum giratoriile de pe DN73. Incepem cu cel de la sud de Râșnov unde se lucra destul de intens. Însă mai au de turnat multe straturi de asfalt, de terminat pastila centrala și rigolele laterale, pământ vegetal de întins, iluminat, parapeți, etc...

pasadia

Giratoriu nordic, cel dintre Cristian și Brașov de la intersecția drumului de legătură cu DN 73 e într-un stadiu și mai incipient - pastila centrala nu exista, se circulă pe o singura parte de arc, etc... Însă în această zonă am văzut în depărtare ceea ce părea o zona cu parapeți (altfel aceștia nu sunt vizibili cam nicăieri pe lateral).

Nu am mai făcut poze căci nu ar fi existat diferențe prea mari față de alte giratorii. Și pe de altă parte sunt sătul de giratorii, îmi e greu să-mi stăpânesc o reacție fizica de vomă când văd cu cât spor sunt construite peste tot.

Dar trecând peste asta pot spune că sunt mai avansați decât mă așteptam și mai ales că se lucrează cu foarte mulți oameni / echipamente. Ceea ce mă face să cred că grabă e mare - nu știu dacă vom avea și aici vreo deschidere până de Crăciun, dar dacă se repeta rețetă de la Alba Iulia cu derogări și lucrări prost făcute nu ar fi de mirare.

ivladbogdan

Salutare!
Va atasez cateva poze de astazi dupamasa de pe A3 Cluj-Mures.
De data asta sunt urcate pe imgbb pentru ca v-am facut 2 cadre panoramice si aparent uploader-ul api nu permite astfel de poze.

Deci, incepem cu Strabag, zona din spatele RAR Mures:
Nu se lucra aici astazi, insa puteti vedea progresul:



Continuam cu o poza din spatele Metro Mures (cu zoom, ceva mai naspa, dar se intelege):


Mergem apoi in Ungheni.
Cu fata spre celalalt lot Strabag construit:



Puteti vedea avansul la structuri si terasament.

Ne intoarcem cu fata spre Cristesti/Mures:



Aici era ceva activitate la acea structura.

Iar bonus, ca tot s-a discutat zilele trecute, mergem putin la Chetani, unde Marcu avea activitate intensa.
Va pun o poza chiar de la intrarea in Chetani:



Cam atat pe astazi.