Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 40 Guests are viewing this topic.

dorum

Dupa ce au deschis nodul, trebuia PA!... LA REVEDERE!!!
Dar, na... unii mai cred in unicorni roz, care danseaza :(

paulmare

^ casa aia de insolventa are un comision consistent din fiecare leu pe care il incaseaza straco
Daca ar plati direct pe marcu si baxcom, pa comision al casei de insolventa, nu o sa semneze niciodata administratorul judiciar special cum s-o fi numi, un act aditional ca e de acord ca cnair sa plateasca direct pe baxcom si marcu in contul lucrarilor din contractul lui straco

dragosm

#26012
Quote from: horatiu.cosma on November 26, 2020, 03:44:41 PM
Plata directă există de mult timp și la noi, doar că acei subcontractanți trebuie declarați de la ofertă. Dacă apare unul nou cum e cazul aici (Marcotim, Baxcom etc), el trebuie integrat în contract, adică CNAIR și Straco trebuie să semneze niște hârtii contractuale, că altfel oricare dintre noi poate merge la CNAIR să zicem să ne plătească pe noi pentru lucrări. Și Straco nu semnează acele hârtii, fiindcă nu vrea să piardă controlul banilor, să ducă în continuare cu zăhărelul CNAIR-ul și subcontractorii că "la următoarea factură se rezolvă toate problemele".

Scuze, ceva nu se leagă sau poate nu am înțeles eu bine. În octombrie/noiembrie după ce au apărut câteva articole despre situația lotului Straco, CNAIR a venit cu niște intervenții și spuneau că situația deblocării plăților depinde de cel mai mare creditor. Citez "Barbier mai speră ca în termen de câteva zile CNAIR să poată efectua plăți directe către subantreprenori" economica.net și "Ministerul Transporturilor a reușit să obțină acordurile necesare pentru a face plățile direct către subcontractori. ", 31.10.2020, link

Deși e clar acum că nu era cazul, eu aveam impresia că ultima factură o să fie plătită direct subcontractorului deoarece s-ar fi agreat asta la nivel CNAIR/Straco/CITR/Unicredit.

Apropo, întreba cineva acum vreo ~10 pagini cine era al 2 lea ofertant pentru acest lot și la ce valoare. Am devenit curios așa că am săpat, Straco a câștigat cu 279 mil RON, următoarea ofertă era 298 mil RON (Strabag), ambele fără TVA. Gășiți aici procesul verbal de deschidere a ofertelor.


vancouver

Zic eu vesti bune pentru Brasov - Comarnic. Din noul document cu planul MRR, rezulta ca Brasov - Comarnic a fost trecut acum la fonduri europene clasice (PC, adica programul de coeziune), pe POT (presupun denumirea programului de coeziune pe transport pentru 2021-2027).

Vedeti aici: https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2020/11/PNRR-versiunea-oficiala-compressed.pdf - pagina 33.

In schimb alti 171 km din A3 in Transilvania sunt bagati pe MRR (mecanismul de redresare si rezilienta). Presupun ca e vorba de tronsoanele in executie sau in licitatie dintre Cluj si Oradea (care insumate de la Nadaselu la Biharia fac parca vreo 140 km) si ce mai este acum in lucru intre Campia Turzii si Tg. Mures - ca altfel nu prea imi explic cei 171 km. Sau poate este bagat Fagaras - Brasov, partea comuna cu A13?

Si alta veste buna zic eu, a reaparut cu verde pe harta si bucata Fagaras - Tg. Mures (care in master plan disparuse), deci cel putin ca intentie ramane in picioare. Pare fara finantare pana in 2030 (pe MRR oricum e exclusa, ca nu are cum sa fie gata pana in 2026, iar pe POT nu apare si probabil ar excede cadrul financiar). Deci ramane probabil ca unul din proiectele de care ne vom apuca prin 2030-2035.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Vestea buna e dacă primește un SF pe bune, inclusiv cu AM. Că de povesti cu finanțare sincer sa fiu sunt sătul.

Iar dacă mă uit cât durează SF-ul pe bune pentru Sibiu - Făgăraș, atunci îmi e clar că CoBra primește finanțare pe bugetarea 2028-2035 cel mai devreme.

horatiu.cosma

Mda, vestea bună e când avem SF+PT și apoi contract de execuție semnat până în 2022 pentru MRR, ca hărți colorate și proiecte "prioritizate" tot avem de o grămadă de ani, doar că nu se fac.

vancouver

CoBra nu e pe MRR, tocmai am explicat. Este pe coeziune. 2021-2027, prelungit pana in 2029, si se poate faza pana in 2036.

Pe MRR sunt 171 km din A3 in Transilvania, acolo unde deja avem majoritatea contractelor de executie semnate sau aproape de a fi semnate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Pai pe A3 in documentul lung MRR scrie "Autostrada Transilvania (cu Meseș P. Sălaj.-Nușfalău) + Pachet conectivitate
Cluj (Gilău - Apahida)", cu un cost de 2,17 miliarde de euro și o lungime de 170 de km. Cred că se referă la toată Transilvania până la Biharia, altfel nu ies nici cum 170 de km.

Cat despre CoBra, să vedem câți bani vor fi pe următorul POIM, că din ce aud discutăm de vreo 6 miliarde pe toate modurile de transport, care e foarte puțin. Jumătate din ei se duc doar pe PiSi, mai apare pe acolo A0 Sud, A8 est, Brasov-Bacau, clar nu incap toate, va trebui sa alocam mult mai serios și de la bugetul de stat.

mirceaeliade

Cei 171 km pot include si legatura cu Oradea si cea cu Zalau.  Garantat nu se refera la nimic in zona Fagarasului

vancouver

Iar incepem discutia cu "nu ajung banii". De cate ori trebuie sa mai explic ca
- valorile puse aici in tabele sunt valori estimate, si ca la licitatii de regula se ajunge la 60-70% valoare de contract.
- ca banii din fondurile europene SE POT SUPLIMENTA pe mai multe cai (se ia de la alte programe, la care absorbtia e mai mica, sau se ia de la alte tari, plus ca se poate cere si pur si simplu o suplimentare cu 10%, daca suntem asa mega performanti)
- toate proiectele se pot faza, iar din 01.01.2028 intra in vigoare urmatorul program. Daca reusim sa epuizam toti banii UE pana la 31.12.2027 (ceea ce sigur e imposibil, dar sa presupunem asa ceva), se poate trece orice lucrare facuta dupa 01.01.2028 pe urmatorul buget (chiar daca acel buget nu va functional de pe 01.01.2028, asa cum si acum noul buget inca nu va fi functioal de la 01.01.2021 - dar lucrari se pot face deja cu bani de la buget, si ulterior decontare pe fonduri)
- daca banii de la UE nu ajung, oricand putem sa ne imprumtam de la BEI / BERD / BM cu dobanda extrem de mica, in limita a 0,5% din PIB (adica anual putem sa imprumutam pentru infrastructura peste 1,4 milard de euro, inseamna in 7 ani peste 11 miliarde! Mai mult decat toti banii de la UE.
- in situatia aproape imposibil de imaginat, ca totusi nu ajung banii, se poate cere unora dintre constructori sa lucreze cu turatie mai mica - ma refer sa se faca un acord cu ei, nu sa li se ceara asa prin vorbe.

Deci e de-a dreptul absurda orice discutie gen "nu ajung banii pe urmatorul POIM". Iar PiSi nu se va termina complet pe urmatorul POIM. Mai ales lotul 2 greu de crezut sa fie gata pana in 2029.

La fel si CoBra, e un proiect care cu greu ne putem imagina sa fie gata pana in 2029, ca sa intre complet in POIM-ul 2021-2027.

Eu m-am zbatut pe toate caile, am scris, am comunicat etc... sa scapam de PPP pe Comarnic - Brasov. Acum in sfarsit s-a statuat normalitatea si eu sunt foarte multumit: A3 Comarnic - Brasov SE FACE CU FONDURI EUROPENE! Asta este o veste extrem de importanta!


Sigur, oricine poate sa critice, ca asta e cel mai usor. Dupa motto-ul: a, daca nu inauguram fix maine 1000 de km, se face degeaba sau se face prea tarziu. Oricat s-ar face si orice pas s-ar face inainte, sigur o sa fie unul sa spuna: daaaa, s-a facut un pas inainte, dar mai sunt inca 3750 de pasi ca sa se ajunga unde vreua eu, asa ca pasul ala e egal cu zero.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

"Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500"

Quote from: NGC on November 20, 2020, 01:20:05 PM
Aveti aici link direct catre documentatia de atribuire.

Quote from: reed on November 20, 2020, 03:49:14 PM
@NGC Lipseste partea 1 si 2 din Arhiva din pacate.Deci fara detalii in sectiunea 3B3 si tunelul Meses

Documentatia care lipseste o puteti descarca timp de 7 zile de aici.

Poate cineva sa o stocheze undeva pe un server pana cand o sa rezolve problema desteptii de la CNAIR?

ijwtsh


reed


pasadia

#26023
Nu e nici primul guvern și în mod sigur nu e nici prima oară în general când se afirmă că se pot folosi fonduri europene pentru CoBra. Așa că dpmdv ieri nu s-a întâmplat nimic semnificativ. Sunt în același punct în care eram și înainte cu acest proiect, adică la ZERO.

A, dacă mi-ai fi spus că s-au hotărât să arunce SF-ul din 2002 la gunoi era o treabă.
Daca mi-ai fi spus că așa, aiurea, dintr-o dată, au cerut nu știu căror geologi să foreze și să studieze versanții estici de pe lângă Sinaia și Bușteni, atunci chiar era un progres.

Daca mi-ai fi spus că a fost arvunita Milvus să studieze fauna sălbatică din zona Văii Prahova, așa pe bani publici ca pas preventiv pentru a obține un nou AM - ce veste mare ar fi fost asta!

Dar așa - Zero barat după cum am spus.

vancouver

Nu este zero barat. Este pentru prima data cad exista niste bani clari disponibili si care trebuie cheltuiti si in care incape si CoBra. Pana acum, da, s-a mai vorbit de fonduri europene pentru CoBra, dar niciodata nu au fost bani sa se faca toata lucrarea. Da si Rasnov - Cristian se deconteaza pe fonduri europene si centura Comarnic, deci da, nu mai era nici un dubiu ca se poate.

Acum avem un document programatic in care este prevazuta o lista de proiecte, si apara si CoBra acolo.

De ce e foarte important acest document. Pentru ca avem un timp foarte scurt la dispozitie pentru banii MRR. Trebuie o actiune rapida de identificare a proiectelor care merg acolo. Ori nu era posibil sa faci o strategie pentru MRR fara sa faci o strategie generala, deci sa vezi ce bagi pe MRR si ce pe PC.

De asemenea exista o sansa zic eu foarte buna, sa nu revina PSD la guvernare, ca sa schimbe iarasi macazul imediat, sa caute iar modalitati de a face un contract fara implicarea fondurilor europene.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.