Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 15 Guests are viewing this topic.

florin74

#25935
Baxicom factureaza manopera. Atat. E treaba STRACO sa se ocupe de materiale.... Din informatiile mele undeva pe la 600.000-700.000 lei ar fi datoria STRACO catre ei.
Spre deosebire, la ST2, Retter are subcontractate structurile  -el se ocupa de tot: manopera, materiale, grinzi, beton, etc. Si refactureaza catre Aktor. Aici vorbim de alte sume...

carutasul

mulțam de info. Mă gândeam fix la Retter, credeam că e același tip de contract.

hefaistos

"si dupa aia Straco vine cu asfaltul"
Care asfalt care Straco. Mai are Straco angajati ca sa poata face lucrarile? Dar echipamente?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

carutasul

pentru nodul Chețani a găsit. Le-o fi scos de la amanet, n-am idee, ceva or mai avea ei :)

hvm

^
Eu cred ca se poate subcontracta partea aceasta. Sau nu? Sa nu imi spuneti voi ca Pizza a declarat la licitatia initiala ca o sa subcontracteze asfaltarea la Strabag ca imi vine greu cred asta....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Orice se poate subcontracta în lumea asta, până aici e simplu. Devine complicat când intrăm în detalii, în sensul că nu e vorba despre o diateză pasivă aici (se subcontractează, cade din cer subcontractarea), ci de una activă, Straco trebuie să vrea, un subcontractor trebuie să vrea, prețul de subcontractare trebuie să fie agreat între Straco și subcontractor etc.

medicul de garda

Quote from: ciprebbe on November 16, 2020, 08:59:47 AM

Straco (Marcotim)




Am vazut atat de multe santiere in ultimii zece ani, dar destul de rar am vazut terasamentul ridicat pana la cota la culee. Ajunsesem sa cerd ca e vreo etapa tehnologica esentiala, pui grinzile si dupa aceea pui presiune laterala pe culee  :-[. Doar la Sebes la Pizza am mai vazut terasamentul gata inaintea grinzilor.

Poate cineva sa imi explice de ce mai frecvent pe santiere se pune intai grinda si mult mai tarziu completezi cu pamant, rezultand un loc numai bun pentru viitoare trambuline?


NB: in poza de mai sus observ ca au pus pamant inclusiv in fata culeei, inteleg ca exista totusi o forta de apasare laterala asupra culeei neincarcate care trebuie evitata??
Trust me, I'm an east-european doctor!

horatiu.cosma

Grinzile sunt așezate pe aparatele de reazem, existând o distanță între capătul grinzii și acel zid vertical superior al culeii (rostul de dilatație). Deci tind să cred că nu contribuie semnificativ grinzile așezate la a "ține contră" terasamentului din spatele culeii. Poate ne ajută un inginer drumar cu niște detalii tehnice, dar intuiția îmi spune că coloanele forate în teren solid contribuie în principal la menținerea pe loc a culeii la presiunea terasamentului. Umplutura din fața culeii cred că va fi acoperită cu acele sferturi de con din beton care previn eroziunea umpluturii.

Iceman

#25943
Până la urmă are ceva interes Straco de pe această lucrare.... care ar fi profitul și adaos comercial al companiei Straco dacă ar termina această lucrare???.... nu vreau să par negativist dar având în vedere că nu există nici o activitate din partea companiei Straco cu nici un utilaj este un semn clar că nu doresc și nu merită să finalizeze această lucrare... cred că compania Straco știe că va ieși pe minus și din cauza asta nu are interes sa termine această lucrare

panzer

Am scris de cateva ori acest post si apoi l-am sters.

Problema profitului pe acest sector aproape ca nu se mai poate pune. Dar pierderile sunt deja la in registre. Mai exista marja pe lucrarile ne-efectuate inca. Mai ales pe bitum (mai ieftin acum decat la data licitatiei), motorina, dar ei din pacate nu sunt inca la capitolul bitum.

Se pune problema cat mai valoreaza brandul Straco, istoricul de constructor de autostrazi pentru a putea participa la alte licitatii. Sunt cateva firme de constructii care si-ar dori asta. N-ar mai trebui sa inceapa cu sectoare de 5-7 km.

Nimeni nu isi doreste acum falimentul:
- bancile, caci nu cred ca mai recupereaza mare lucru
- CNAIR, pt ca trebuie sa o ia de la capat + evaluare progres cu 2 santiere cel putin (A3 si Domnesti)
- proprietarii Straco pt ca raman fara nimic.
- alti playeri interesati sa arda cateva etape in a deveni constructori cu "patalama". S-a vorbit de Tracon. Mai vedem.

Ca de obicei in situatii de genul acesta negocierile sunt foarte dure, dar pana la urma toti vor trebui sa isi ajusteze asteptarile. Bancile vor recupera mai putin, CNAIR va plati mai mult, proprietarii vor ramane cu foarte putin.

Ar cam trebui facut ce e uman si legal posibil sa evitam un nou Romstrade.

alexV

Eu o vad ca o decizie administrativa a domnului Barbier (director general adjunct al CNAIR) de a continua cu Straco in speranta de a ajunge la liman in conditii imposibil de dificile, fara a avea un plan concret.

Deschiderea nodului a fost castigul. A fost intr-adevar un castig.

Ce urmeaza, cred ca nici domnul Barbier nici administratia Straco nu stiu decat cu aproximatie. Iar noi opinam.

carutasul

Probabil dacă asfaltează ei ar mai recupera ceva, bănuiesc că la asta ar avea ceva marjă. Altfel varianta simplă ar fi să dea asfaltarea la cineva ( Strabag de pildă, că tot au lucrat împreună și au pornit stația de asfalt) și să nu câștige mare lucru ci doar să finalizeze lucrarea. Ce utilaje și ce oameni mai au... ei știu; parcă la Chețani au asfaltat ei înșiși, erau măcar două mașini pe care scria Straco...  Mai complicat mi se pare cu podurile dacă vor să le facă ei, că nu știu dacă au "fondul de rulment" necesar.  Complicată treaba

alecu26

1. Preturile unitare si disponibile la Straco sunt dezastru. De-a lungul timpului au fost multe zvonuri si discuții sa termine lucrarea ba Astaldi....ba Strabag. Nimeni nu s-a bagat. La fel, Straco vrea sa vanda firma de muuulti. Undeva de prin 2012 când a fost clar ca va fi o schimbare a puterii politice.
2. La asfalt sunt ceva mai bunicele preturile dar si acolo daca s-a ieftinit bitumul....lucrul se reflecta in escaladarea negativă a prețurilor.
3. Dacă nu stăteau blocate grinzile in santier, fara sa fie puse pe poziție 2 ani....nu aveam situatia cu pamantul.
In muuulte cazuri la grinzi asa mari una din cele mai eficiente metode e sa pui 2 macarale....una din ele in spatele culeii. Pe sistemul static de acolo nu ajuta aproape la nimic grinda montată la "tinutul" culeii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

>Teste statice pasaj peste DN73A și CF - 14.11.2020, Jud Brasov


paulmare

^ Nu au nici o treaba
Doar ca grinzile lui Straco trebuiau sa fi fost sus de multa vreme, si la terasament s-a gasit acum Marcu care a tras mai tare
Si o sa ii incurce cand vor ridica grinzile