Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

pentium10

Un senator de Mures relateaza ca VINERI s-a obtinut acordul ca CNAIR sa plateasca direct subcontractorii pe lotul Straco.

QuoteAu venit vești încurajatoare și pentru sectorul Chețani-Câmpia Turzii, unde există probleme mari cu Straco, antreprenorul general al șantierului.  Ministerul Transporturilor a reușit să obțină acordurile necesare pentru a face plățile direct către subcontractori.

are cineva o a doua sursa, sa confirmam stirea?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

radustj

@pentium10 A dat un interviu ministrul Bode pe tema lotului Straco(de la minutul 2:57 discuta despre platile catre subcontractori).
https://www.youtube.com/watch?v=w09QhnvVYPI&ab_channel=StiriSalajeanulTV

TibiV

Pai tu nu ai pus sursa nici macar pentru postarea ta...
Crezi ca suntem "Mama Omida"?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pentium10

Am ales intentionat sa nu pun sursa mea, pentru ca vreau sa fac diferenta intre o declaratie politica si sursa clara de informatie.
Totusi am postat ca poate apare a doua sursa si confirma stirea.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

florin74

Se stia de la sfarsitul saptamanii...
A fost si ceva declaratie publica de la CNAIR . Unicredit (care e cel mai mare creditor, cu o pondere de aproape 90% in masa credala) si-a dat acordul.

Bulwyn

Si ce se intampla cu facturile emise pana acum? Se pot anula si trimite direct la plata la cnair? Sau doar platile viitoare sunt afectate?
Oricum sa vedem daca se va relansa ceva. Btw cine va fi coordonator de proiect?

hefaistos

Bine ca s-a gasit o solutie juridico-economica acceptata de creditor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

vancouver

#25837
Nu trebuie anulata nici o factura. Nu asa functioneaza sistemul.

Facturile se emit de exemplu de catre Marcu tot catre antreprenorul principal, Straco. Nu poti factura cuiva cu care nu ai contract, deci nu ai baza legala de a face factura si nici nu exista baza legala de plata.

Apoi Straco trebuie sa avizeze factura primita de la Marcu si o trimite mai departe la CNAIR, insotita de factura Straco catre CNAIR.

DOAR PLATA se face pe o scurtatura, adica banii nu mai circula la Straco, si apoi la Marcu, ci merg de la CNAIR direct la Marcu. Iar Straco isi primeste banii facturati MINUS valoarea care a plecat la Marcu.

De exemplu Marcu factureaza la Straco cu 15 lei m3 de umplutura (un exemplu pur teoretic) si Straco la CNAIR cu 20 de lei m3 de umplutura, fiecare cum are contract. CNAIR vireaza 15 lei la Marcu si restul de 5 lei la Straco. Plus vireza la Straco alte pozitii, care nu au legatura cu Marcu.

Cam asa functioneaza.

Ca sa intelegeti mai simplu, inlocuiti cuvantul factura cu PRETENTIE. Deci Marcu are o pretentie catre Straco, Straco are pretentie catre CNAIR. Aceste pretentii trebuie scrise pe hartie si asa apare factura. Pretentia e una, circuitul de plati (prin care se stinge pretentia) e altceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Duta C

Multumim vancouver pt explicatii.......deci,daca se vrea ,se poate...este bine ca este deschidere din partea autoritatilor !

horatiu.cosma

Problema e când Marcu are contract cu Straco pentru 20 de lei mc de umplutură și Straco are contract cu CNAIR 15 lei mc de umplutură  :D.

carutasul

Presupun că Marcu știe cât e contractul lui Straco, e informație publică :) ( am tot încercat să găsesc oferta locului doi pe lotul ăsta, n-am reușit).
Să sperăm că Straco poate măcar să preia de la Marcu documentația și să o dea mai departe... momentan presupun că în dreptul lor e zero, dar asfaltările cred că sunt în nume propriu, pentru nod o mai fi ceva măcar să plătească "copistul" :)

Iceman

#25841
Dacă Straco consideră că poate continua proiectul este un semn bun și să evite insolvența.... Întrebarea este apelează ca și macaronarii  Pizzaboys cu claim - uri ca să mai mulga niște bani de la CNIR având în vedere că au licitat cu un preț foarte mic lucrarea?.... La Straco rentează să termine acest lot va ieși pe profit?

mateisn

#25842
CNAIR pe Facebook:
"Lipsa activității pe șantierul Chețani-Câmpia Turzii, situatia dramatică a subcontractorilor, cât și degradarea lucrărilor deja realizate, cu alte cuvinte situația îngrijorătoare de pe șantierul autostrăzii A3, ne obligă la o analiză mai atentă  în perioada imediat următoare și, implicit, la luarea unor decizii menite să ducă lucrurile înainte. Știm că sunt probleme și, tocmai din acest motiv, trebuie să luăm decizia cea mai bună. Așa cum v-am obișnuit, vă vom informa despre toate deciziile pe care le vom adopta pentru a finaliza acest proiect."

Video CNAIR

voicul

^E interesanta discutia.
Eu cred ca problema ramane complexa si nu se poate rezolva de pe azi pe maine, dar s-au facut si se fac pasi in directia corecta.

+1 CNAIR pentru munca de aici.

flanker1

In sfarsit, se spun lucrurile in fata.