Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.


Ionut

Vom incerca pe Comarnic-Brasov sa intram oficial, s-a mai discutat. :) Si daca nu reusim oficial, gasim noi surse si/sau folosim solutiile date de voi. :lol:


sebba

ce sa se termine? discutiile? da, macar alea sa se termine anul asta! :) :)
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Ce v-am zis... CNADNR da comunicat oficial:

Joi, 16 ianuarie 2014, începând cu ora 10:00, va avea loc la Palatul Victoria, în Salonul Alb, o întâlnire cu reprezentanţii consorţiului VISTRADA Nord, compus din companiile Vinci, Strabag si Aktor, pentru finalizarea calendarului si a restului măsurilor în ceea ce priveste atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice referitor la proiectarea, construirea, finanţarea, operarea si întreţinerea Autostrăzii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov. Întâlnirea se va finaliza prin semnarea unui Memorandum.

sursa: CNADNR

Sunt foarte curios maine ce se va semna, care vor fi conditiile.

tigrel58


Ionut

#2571
Ponta, tocmai ce-a iesit in conferinta de presa.

Ce-am retinut:
- 5,8 RON+TVA taxa (de principiu) intre Comarnic si Brasov (Cristian)
- taxa e stabilita de STAT si statul plateste rata lunara la VAS pentru constructie & intretinere conform contract
- daca taxa e mai mare, utilizatorii platesc mai mult, daca taxa e mai mica, noi toti platim mai mult, adica se plateste din buget
- s-a obtinut acordul Eurostat pentru a NU include concesiunea in calculul de deficit (BRAVO!)
- 53 km distanta plus vreo 7 km de drum de legatura (A3-Centura Brasov zona Cristian, A3-DN1 zona Comarnic unde se termina drumul 2x2)
- 3 noduri intermediare (intre Busteni si Sinaia, Predeal si Rasnov) plus doua din capete, evident
- 3 tuneluri, 19 viaducte, jdemii de deblee
- cost aproximativ per km 29 mil euro
- concesiune pe 26 ani plus perioada de constructie
- pana la Paste (nu al cailor, ci 20 si ceva aprilie 2014) vor sa semneze efectiv contractul si pana la 1 mai sa inceapa lucrarile (@Sova, baga cort)
- azi s-a semnat memorandum cu VAS, contractul se definiteaza dupa ce se calculeaza toate nebuniile (pan' la Paste)
- e gata in 2017, conform memorandum, Ponta vrea 2016 (pai da, evident, ca promite prostii pe care nu le poate respecta - vezi demisie)
- dupa concesiune autostrada intra in proprietatea statului roman, pana atunci statul plateste rate, exact ca intr-un credit (gen masina in leasing - iei finantare, iei masina, o folosesti si platesti rate, apoi dupa ce-ai achitat-o e a ta)

Cam asta. Am uitat ceva? Vor iesi agentiile si ziarele imediat.

alin_simeriaveche


Ionut

:lol: Nu, au transmis cei de la Digi24 in direct conferinta de presa a lui Ponta.

A mai dat din toptan si ceva legat de Craiova-Pitesti plus A0 (tot concesiuni), in sensul ca sunt "destul de avansati" dar ca el de fapt asteapta sa vada cum merge Comarnic-Brasov, daca reuseste treaba si apoi baga si astea. Evident, asta daca statul poate duce dobanzile/ratele lunare si daca Eurostat permite asta. Pentru ca daca Eurostat baga vreo 2-3 concesiuni in calculul deficitului, la revedere.

Apoi cred ca a mai vorbit si Sova dar nu rezist la asa ceva, am inchis TV. Ponta a fost decent, a dat informatii clare (ce v-am zis mai sus), lucruri stabilite si semnate astazi in acel memorandum intre stat si VAS.

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

delacroix

Ponta a zis "trei noduri intermediare: intre Busteni si Sinaia, Predeal si Rasnov". Evident a gresit. Nodurile intermediare sunt Sinaia Sud, Busteni (Poiana Tapului). Predeal (intersectie DN1- DN73A). Cei 7 km de drumuri nu sunt doar drumuri de legatura (1km Busteni+4 km Rasnov-Cristian) ci si refaceri de drumuri inclusiv devieri si pasaje DN, DC ,DF.
Daca vreti sa va distrati, ascultati comentariile "ziaristilor". Sunt chiar mai aerieni ca Ponta.

ovicor

#2576
-Sova a nuantat, urmeaza sa se faca demersuri la Eurostat, pentru a nu se include in deficit.
-Intrebare buna pusa de V. Cosmei referitoare la problema ce se creaza pe tronsonul Comarnic - Ploiesti, din nou nu-mi dau seama daca Sova e asa prost sa nu inteleaga intrebarea, sau e vorba de abilitate avocateasca in a fenta raspunsul
- Pana la sfarsitul lui '14- inceputul lui '15 vor termina trosonul B al A3 si centura N
Asteptam pe Victor Cosmei cu un rezumat mult mai amplu !

pasadia

Quote from: delacroix on January 16, 2014, 12:13:13 PM
Ponta a zis "trei noduri intermediare: intre Busteni si Sinaia, Predeal si Rasnov". Evident a gresit. Nodurile intermediare sunt Sinaia Sud, Busteni (Poiana Tapului). Predeal (intersectie DN1- DN73A). Cei 7 km de drumuri nu sunt doar drumuri de legatura (1km Busteni+4 km Rasnov-Cristian) ci si refaceri de drumuri inclusiv devieri si pasaje DN, DC ,DF.

Mai aparusera informatia privitoare la doar 3 noduri si in comunicatul VINCI daca nu ma insel. Si ma gandesc ca e posibil sa fi renuntat la nodul Sinaia - sud(care oricum era destul de dificil, cu CF-ul, DN1 si valea Prahovei intr-un spatiu restrans, caz in care vor fi 3 noduri:

- Poiana Tapului, ce va deservi Sinaia, Busteni si CIC-ul.
- Predeal, la intersectia DN1 cu DN73A, ce va deservi Predeal, Sacele si parte din Brasov
- Rasnov, la intersectia DN73, ce va deservi Rasnov, Zarnesti si zona Bran.

cutter

#2578
Ce-s alea "demersuri la Eurostat"? Eurostat ăsta e așa ca un băiat bun pe care-l rogi tu să nu includă în deficit, hai te rog io mult? Ori e cheltuiala de la buget, ori nu e!
Mai lipsea un bilețel: "Dragă Traian, dacă poți tu să vorbești la Eurostat?".

Bineînțeles că e o sarcină asupra bugetului pe 30 de ani - una mare, eu am estimat grosier undeva la 150-200 de milioane euro/an - adică va fi un nou Bechtel: în sensul consumării întregului disponibil anual pentru investiții în autostrăzi (cam atît e la CNADNR) - dar nu pe 7 ani ca Bechtel, ci pe 30.

UPDATE: asta în condițiile taxei anunțate care este foarte mică (1,56 eur). Baiazid prognozează că taxa va fi de 3x mai mare: 5 euro/autoturism și, mai important, prognozează el 40 euro/camion (mie mi se pare foarte mult!). În condițiile astea și dacă se asigură exclusivitate VP prin blocare VO cel puțin pînă în 2025, este posibil ca plățile de la disponibilitate de la buget să fie mult mai mici. Dar e ok strategia asta dementă?

UPDATE2: cîți transportatori vor prefera să nu plătească 40 euro, să nu urce la 1100m cu camioanele, respectiv să facă cu maxim 2h în plus, alegînd VO?

Ionut

^ Nu se stie exact cat va fi taxa pana la urma. Probabil va suferi modificari in timp, in functie de trafic/inflatie si bani disponibili la buget. Asta e si ideea de baza, taxa va fi pusa de stat, nu de VAS. Eu zic ca discutiile despre taxa acum sunt premature, mai ales ca nu s-au agreat complet solutiile financiare.

Cat despre noduri, nu stiu ce sa zic, poate s-a mai modificat proiectul sau... poate nu stie Ponta. :) Eu v-am scris EXACT ce a zis Ponta.