Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

florin74

In jur de 15 mil lei va fi urmatoarea factura.

teoneo

@miszlik:
Am fost sâmbătă în Luduș (sunt originar de acolo și merg săptămânal). Am întrebat pe cei din "centrul vechi" (cei din partea cu DN15/E60) cum e. Un prieten are drumuri în Cioarga. La întoarcere trebuie să reintre pe DN15 (de pe fostul amplasament al acestui drum care era pe deal, ca să vă dați seama; e acea arteră de pe stânga, în unghi ascuțit, cum intri în oraș dinspre Cluj).
Mi-a spus că "Ooo, e altă treabă!". Înainte stătea 3-4 minute ca să poată ieși "pe principală". Acum n-a mai stat deloc. Am fost și eu în partea cealaltă din "centrul vechi" și alta mi s-a părut situația. E circulație, dar mult mai aerisită. Nu mai vezi coloanele alea lungi.

În schimb sunt foarte nemulțumit de cum a negociat Primăria din Luduș pasajele (cam inexistente) în relația cu autostrada! În afară de pasajul spre Gheja nu există altul! Au renunțat la un pasaj pentru DJ107G (spre Ațintiș/Bichiș/Nandra/Ozd/Iștihaza/Cecălaca/Botez/Cândărăi) și au păstrat doar cel spre Gheja. Cei de mai sus trebuie să ocolească 2 km până la Gheja! Ce să mai vorbim de cei care folosesc mersul pe jos și cel pe bicicletă! Mă gândesc cu groază că unii disperați se vor gândi să o scurteze peste autostradă. Atenție mare deci în zona parcărilor și/sau în zona de la capetele porțiunii cu panouri fonoabsorbante!

Practic Ludușul a devenit dintr-un fel de peninsulă (dată de cursul Mureșului), un fel de insulă, închis la Sud de A3. E o fortăreață natural-artificială, numai bună de controlat populația! (Stai la poduri, la pasajul Gheja, și poți controla populația!) Dar să nu le dăm idei...
Când stau și mă gândesc că la Orosia (mega-metropolă Orosia) au făcut 5 sau 6 pasaje pe sub autostradă (din care două mari), plus parte de viaduct cu mai multe deschideri de partea lor, iar la Luduș s-au hotărât doar pentru un singur pasaj, cel de la Gheja, cineva cred că n-a prea gândit bine. Cel de lângă fostul DJ107G e doar pt ape pluviale. La sud de Iernut, de asemenea, ambele DC-uri au fost păstrate pe vechiul amplasament, fiindu-le construite pasaje peste A3. La Luduș nu, ca nu e DC, e doar DJ! Nici măcar pt acces la terenurile agricole nu s-a făcut vreun pasaj! Sau să mergi la Pădurea Bogății (ce loc super era acolo pentru o supratraversare; terenul parcă pentru așa ceva era construit!). Cei care merg la casele de la sud de A3 din acea zonă, sunt siliți să treacă prin zona "zăcământului cu gaze" (vă mai amintiți de marele zăcământ de gaze descoperit la P12?), o zonă inundabilă, pe la capătul vestic al viaductului de la Bogata!

Mi-ar fi plăcut să fie un troc al Primăriei cu autoritățile mai mari pentru a lăsa pe acești "defavorizați", traficul industrial și cel puțin jumătate din ludușeni să folosească parcările pentru descărcare de pe A3 și, respectiv, acces la A3, dar nu prea cred asta. De asemenea, am auzit zvonuri că s-ar contrui un pod nou în zona industrială a Ludușului, spre Nod A3 (Luduș/Chețani).

Cu toate că sunt un entuziast al infrastructurii moderne, m-au mirat cei cu care am vorbit din partea locului, cât și cu un târgumureșean care a venit la Luduș. Nu se prea gândesc să folosească autostrada! O fac doar de curioși, la început. Dar, în opinia lor, nu prea câștigă mult. E un ocol mult prea mare. Argumentul cu parcările cred că ar schimba alegerea multora! Am să probez care variantă e mai bună. Pe DN15 e mult mai aerisit acum. Până ajungi să urci pe A3, pe DN15 cred că ești trecut bine de Cuci, dacă nu ești aproape de Iernut.
Marele câștig e degrevarea localităților de trafic (de traficul lent și greu).

Pericole potențiale în opinia mea?
- noua intersecție spre Grindeni (mutată în curbă, la Popică, slab semnalizată, fără bandă de încadrare);
- breteaua 1 nod fermă Chețani lungă, după ce treci de pasajul pe sub A3, nefinalizat, în coborâre fiind, îi va surprinde pe mulți că au viteza mai mare decât cea pe care o percep (niște benzi vibrante ar ajuta, nu ar strica să fie și cu melodii, gen ciocănitoarea Woody)  :)
- traversări neautorizate în zona fostului Complex (plopii aceia de pe stânga) dintre pasaj Gheja și parcări pe A3 (cei nemulțumiți de desființarea drumului Luduș - Ațintiș);
- acesta nu poate fi considerat un pericol, dar poate fi: după ce urci dinspre Turda, m-a surprins căt de aproape sunt cele două panouri de presemnalizare a parcării, urmează panourile fonoabsorbante și apoi parcarea. Cu intenția de a intra în parcare aceste panouri m-a determinat să reduc viteza pe banda 1 pentru că imediat urmează parcarea. Am impresia că aceste panouri nu măsoară distanța până la parcare ci doar până la banda de încadrare spre parcare; sau poate nici până acolo. În nicio formă nu sunt 250m până la parcare de la ultimul panou.

Nu mai zic de localitățile de pe indicatoare. Dar asta e o altă poveste.
Ogra nu înțeleg ce caută pe A3 (e o localitate aflate cam la mijlocul distanței dintre nodurile Iernut și Aeroport).
La fel, în județul Mureș fiind, pe toate indicatoarele ai și Turda și Câmpia Turzii (dacă era o localitate Poienile Turzii o treceau și pe aia). Nu vezi Iernut pe panou verde. Nu vezi Luduș pe panoul verde! N-am nimic cu Turda și cu sateliții, dar ajungea o localitate din județul Cluj!
De asemenea, când ești pe un DN, nu prea vezi Târgu-Mureș, Luduș sau Iernut înainte să te încadrezi pe bretele spre A3. Localnicii ajung să fie derutați când văd Brașov și București. Mai bine treci Târgu-Mureș, Sighișoara/Sovata/Reghin/Toplița, Piatra Neamț sau Iași. Înțeleg, proiecte, hârtii, dar lasă-le încolo de teorii, practica ne scoate peri albi!

csebi24

^ chestia asta cu distanta pentru oamenii din zona este la fel si pe Cluj-Turda. Eu personal nu stiu clujean care sa mearga la Turda pe A si nu pe DN. Nici eu nu ma duc pe A pana la Turda daca am drum spre Sebes sau Tg Mures. Ocolul si timpi sunt mult mai mari, dar aia nu inseamna ca Nadaseu-Turda nu e super utila pentru cei care doar tranziteaza si nu prea vor sa aiba treaba cu Clujul. Cred ca chestia asta se aplica in multe locuri.

Pana la urma A este facut pentru cei care vor sa faca un Tg.Mures-Cluj-Oradea, ma gandesc ( aici ma refer in special la traficul de marfa ). Restul de oameni care sunt de prin zona o sa prefere tot timpul DN si acuma il au mult mai liber.

Abia astept sa-mi fac si eu un drum spre mures sa testez autostrada...

Hercule

Am fost ieri pe noua bucata din A3. Spectaculos: 13 minute de la intrarea pe A3 la Ungheni pana la iesire la Chetani in conditiile in care doar drumul Iernut - Chetani era de 25 de minute fara autostrada. Avantajos pentru toata lumea: si pentru localnici si pentru traficul de lunga distanta. Ca si observatii: asfalt bun, peisaj deosebit, dar multe animale zdrobite pe ambele sensuri si destul de aglomerata autostrada (dar asta e un semn bun: acele masini elibereaza Ludus si Iernut). Referitor la ce prefera localnicii, intr-adevar strict intre orasele Iernut - Ludus ocolul e cam mare din cauza nodurilor amplasate in partile opuse ale oraselor. Dar ca sa vii la/de la Targu Mures la Ludus pe A nu mi se pare exagerat un mic ocol. Siguranta pe A nu e de lepadat, eu personal accept un ocol de max 15-20% pentru o siguranta mai mare.

PS Cluj - Turda pe DN e alegerea logica, nu e doar o preferinta a localnicilor. Testat de mai multe ori: ca timp din Turda ajungi cam in acelasi timp in Cluj (pe DN) sau la Gilau (pe A). Din Gilau in Cluj in zilele nasoale poti dubla timpul petrecut pe A. Ca distanta vorbim de 36 km (DN) vs 64 km (A). Aici o legatura A3-DN la Martinesti ar fi de milioane.
Deșteaptă-te române!

Kimi


PlayStation

Cand se semneaza nadaselu-zimbor?
Au trecut 10 zile fara contestatii

andrei.obreja


horatiu.cosma


Sagitarius


Iceman

#25404
Apropo UMB poate executa proiectul celor de la Maltauro și să demareze lucrările cât mai repede până la Mihaiesti având în vedere că acel proiect tehnic a fost acceptat de CNIR.... Sau trebuie neapărat să facă proiectarea proprie ...
O să fie diferențe mari între proiectul celor de la UMB și cel de la Maltauro?

dorum

vai.... i-au dat afara pe profesionistii de la Maltauro?
:hm: :hm:

ciprebbe

Nu a fost accepta proiectul Maltauro, de unde ai scos asta?
Astia vroiau sa modifice pe 80% traseul si structurile. Au venit cu avioane.... nu s-a acceptat, au zis ca nu pot executa pe traseul licitat in banii aia si a fost PA.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum


Iceman

Am crezut că cei de la Maltauro au avut un proiect aprobat de CNIR având în vedere că au început să facă lucrări de decopertare în acea perioada și doar financiar nu au putut executa lucrările

PlayStation

Multumesc!
Stiu ca a "promis" orban acum cateva zile dar nu imi aduceam aminte clar