Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

vancouver

Bine ai venit vladb. Din pacate banuiala ta este corecta. Podul peste Somes face parte din lotul Bechtel (Gilau-Campia Turzii), iar contractul Gilau - Nadaselu nu include acel pod.

Spun asta cu convingere, pentru ca licitatia pentru Gilau - Nadaselu a fost pornita si finalizata inainte de rezilierea contractului Bechtel.

In plus, dupa ce in februarie 2012 Bechtel a semnat un protocol de continuare a lucrarilor cu doamna Boagiu, in martie-aprilie-mai 2012 au adus utilaje si s-au apucat timid de lucru la podul peste Somes. Era clar atunci ca acesta este o prioritate si o preconditie a realizarii lotului Gilau-Nadaselu (aflat atunci in faza de licitatie). Din pacate schimbarea de la guvernare a adus ministri cu preocupari de cu totul alta natura la MT (intai un control foarte sever, care sa descopere "marile hotii" ale guvernarii anterioare - controlul a fost o vanatoare interna si o hartuire a angajatilor din minister, iar in acea perioada nu s-a putut lucra mai nimic. Nu s-a gasit nimic serios - cazul Romstrade a aparut dupa o reclamatie a firmei Monteadriano la UE, nicidecum ca urmare a controlului. Mai apoi la MT a aparut scindarea in 2 ministere, cel condus acum de Sova luând autostrazile. Asta din nou a reclamat o perioada de acomodare si mai ales de invatare, pentru ca Dl. Sova era initial complet paralel cu subiectul. Intre timp incepe sa invete.). Ca atare, cu resursele canalizate in alte directii, probleme gen Sanovita sau Gilau sunt tratate cu indiferenta. In loc sa CONDUCA ministerul (adica sa PREVADA situatiile), oamenii de conducere ajung sa CONSTATE problemele dupa ce acestea devin o problema.

Evident pentru podul peste Somes si alte cateva amanunte de pe tronsonul Campia Turzii - Gilau este nevoie de o noua licitatie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdymol

^^ Cred ca nu ai inteles bine problema. Au inceput si ai nostrii sa faca licitatiile dupa modelul nemtesc (enuntat de tine mai demult), adica lucrarile de arta importante (podurile) sunt licitate separat de restul autostrazii.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

 :lol: da, tare, bogdymol. Acum încep sa ma prind...

Mai de mult, cand am enuntat principiul din Germania, am uitat sa precizez un element esential: INTAI lucrarile de arata si nu la 10 ani dupa finalizarea restului tronsoanelor.  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


vladb

Acum am vazut in articolul din Gandul ca stadiul lucrarilor la sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau este de 97,1%. Banuiesc ca procentul de 2,9% reprezinta in mare masura chiar acel pod peste Somes. Pot spera doar ca sunt destul de destepti sa dea drumul la licitatia pentru pod in timp util, ca din ce stiu eu picioarele podului sunt ridicate aproape toate, plus Bechtel a lasat in urma si ceva grinzi langa ele. Exista undeva SF-ul acestui tronson? M-ar interesa unde anume va fi nodul la Nadasel - banuiesc ca undeva pe linia dreapta dintre pasajul peste calea ferata si intrarea in sat dinspre Cluj.

nenea_hartia

@vladb: Vezi aici, plus completări și clarificări aici.

Ionut

#2481
^ Esti o adevarata enciclopedie. Pun eu aici planul de situatie.


marime completa

Si Nod Nadaselu

marime completa

Podul se poate finaliza repede... nu e bai. E drept ca daca o lalaie si se tot depun contestatii... o sa patim un fel de Sanovita 2. Bine, numai sa inceapa UMB sa lucreze, dupa aia ne vom ingrijora. Ce ma bucur este ca daca incep lucrarile colegii din Cluj vor fi mai mereu pe santier. Eurocopter din aer si Cip din teren. :D

vladb

Multumesc pentru documente @nenea_hartia, @ionut.  Doamne ce inghesuiala va fi la nodul nadasel: 2 drumuri unul national si judetean (DN1F, DC108C), o cale ferata dubla, un pasaj peste calea ferata - toate astea existente, plus nodurile si bretelele aferente si pasajele peste dn1F si autostrada. O adevarata distractie. Promit poze atat din zona Gilau cat si dinspre Nadasel.

delacroix

#2483
A3 Gilau -Nadaselu de la pod Somes la DN1F


Uploaded with ImageShack.us

rocklee

eu cred ca ziarul gindul a gresit ...poate voia sa spuna ca guvernul va investi si va reincepe tronsonul suplacul de bacau bors nu gilau nadaselu  :)

tigrel58

#2485
Excelenta problema.
Daca UMB incepe si termina contractul, ramane podul Bechtel, DA/NU supus licitatiei.
Acum sa ne aplecam asupra legii :lol:
Sa citim in acest context art 122, lit. i) din OUG 34, mai pe romaneste lucrarile sunt INSEPARABILE de contractul initial.
De ce sa facem licitatie si sa nu dam UMB contractul ? Veti raspunde ca era Bechtel contractorul initial.
PANA la Gilau sau DUPA Gilau ?
Daca UMB face cei 8,7 km pana la Nadasel, nu ramanem ca la Sanovita, aici e clar ca nu este OBLIGATORIU sa se licite.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Se poate lucra pe infrastructura deja facuta de Bechtel? Stiu ca americanii au acele grinzi U si T ceva mai ciudate, specifice lor. Pe ce elevatii au ridicat americanii se poate lucra cu alte grinzi? Sau se folosesc aceleasi tipuri de grinzi? Specialistii daca ne pot lamuri...

ciprebbe

#2488
Ionut , la ora actuala Bechtel are executate TOATE grinzile atat pt podul de la Gilau cat si pt intreg tronsonul Bors- Suplacu.
Ar fi o tampenie mare sa le avem si sa nu le folosim. Nu cred ca s-au deteriorat asa de mult in 3 ani de oprire a lucrarilor.
In martie am fost pe locatia viaductului de la Gilau.
Aveti aici imaginile cu comentariile de atunci:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg15990#msg15990

Dupa 1 an totul e la fel.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

#2489
^

Eu sper sa ai dreptate, dar din pacate eu sunt convins ca lucrurile stau exact pe dos. Contractul castigat de UMB prevede construirea tronsonului Gilau - Nadasel care e IN CONTINUAREA tronsonului Campia Turzii - Gilau. Ori acest pod face parte din tronsonul Campia Turzii - Gilau. Asa ca eu prevad o desfasurare a ostilitatilor similara cu Pecica - Nadlac: expertiza tehnica (evaluarea stadiului de construire si a eventualelor probleme datorate de lipsa asigurarii lucrarilor), anunt licitatie, licitatie, atribuire, contestatii, semnare, ordin de incepere a lucrarii, etc. Avand in vedere complexitatea lucrarilor pe tronsonul Gilau - Nadasel si faptul ca acest pod este o situatie singulara, chiar daca s-ar incepe lucrarile la pod cu o intarziere de 1 an fata de inceperea lucrarilor la tronsonul amintit, s-ar putea sa fie terminate la timp concomitent sau podul mai rapid. Oricare alta situatie ar duce la o alta anomalie tip Sanovita. Toata tevatura asta are sens doar daca cei de la CNADNR si DPIIS sunt constienti de situatia din teren - ceea ce nu au demonstrat deloc pana acum.