Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 52 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Niste cuci zic umb.
Sa retinem ca nu sunt vrabiute dar pot ciripi intre ele....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

API pe Facebook

Astăzi a fost semnat contractul pe primul tronson din #AutostradaTransilvania din județul Sălaj. Constructorul român UMB va proiecta (12 luni) și va executa (2 ani) cei 12,24 km între Zimbor și Poarta Sălajului cu 680 de milioane de lei.

Chiar dacă este un lot scurt, relieful dificil al dealurilor transilvănene (risc ridicat de alunecări de teren care impun nenumărate consolidări) și cei peste 2 km de poduri și viaducte sunt o nouă provocare pentru "furnicuțele portocalii" de la UMB, dar avem încredere că antreprenorul se va descurca.

Deoarece nodul rutier de la Zimbor se află pe sectorul vecin, Zimbor-Nădășelu, solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să urgenteze evaluarea ofertelor care ar trebui depuse pe 9 iulie, astfel încât să nu riscăm ctitorirea unui nou muzeu de autostradă!

Nu în ultimul rând, licitația pentru exproprierile necesare încă nu a fost lansată. Există șanse ridicate ca antreprenorul să termine proiectarea și să nu poată intra în teren! Cerem CNAIR să întocmească în regie proprie documentația proiectului de Hotărâre de Guvern de expropriere.

voicul

Se pot da mai multe detalii cum pe un proiect inceput in 2003 "licitația pentru exproprierile necesare încă nu a fost lansată"?

horatiu.cosma

Păi nici pe Tg. Mureș-Sighișoara-Făgăraș-Brașov licitația încă nu e lansată. Și ar fi și păcat să o lanseze, dacă în următorii x ani nu vom avea acest proiect (cu excepția Făgăraș-Brașov), blochezi ceva mii de hectare care ar putea fi utilizate în agricultură sau alte asemenea.

Însă pe A3 Transilvania Sălaj într-adevăr e o bătaie de joc fără margini că nu au lansat licitația de exproprieri, în condițiile în care au licitat pentru execuție încă din martie 2019 o parte din tronsoane. Am auzit că a "dormit" documentația la Horia Nicolae (directorul de achiziții din CNAIR din ultimii 10 ani) câteva luni bune și abia acum s-a trezit și va ajunge zilele următoare la ANAP.

tom_sawyer

Vălean: Autostrada Comarnic-Brașov ar putea fi finanțată din fondul de redresare economică Next Generation EU

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, consideră că Autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi finanţată din fondul de redresare economică Next Generation EU, din care România ar putea să acceseze până la 31,2 miliarde de euro nerambursabili.

"Trebuie văzut dacă nu cumva domnul ministru al Transporturilor are o altă o idee privind finanţarea pentru că, sigur, sunt multe posibilităţi. Depinde cum gândeşte. Eu cred că transporturile ar putea fi unul din marii beneficiari pentru aceşti bani din redresare. Ar putea să înceapă Comarnic - Braşov din aceşti bani", a afirmat Adina Vălean, la dezbaterea online "Upgrade Romania - Investiţiile, motorul de pornire a economiei", răspunzând unei întrebări în acest sens.

Comisarul european a explicat că, în premieră, Comisia Europeană se împrumută în numele Uniunii pentru o sumă de 750 de miliarde de euro "pe care să le punem într-un fond de redresare economică numit Next Generation EU".

"Din cei 750 de miliarde de euro, România ar putea să ajungă să acceseze până la 31,2 miliarde de euro nerambursabili. Pentru a accesa aceşti bani, România trebuie să depună până în aprilie 2021 la Comisia Europeană un plan naţional de investiţii pentru redresare economică", a explicat Vălean.

Potrivit acesteia, cei 750 de miliarde de euro ar fi disponibili rapid.

"Fondurile s-ar acorda celor interesaţi foarte repede, atât sub formă de granturi, cât şi sub formă de împrumuturi, pentru că ce avem ca intenţie este ca tot ceea ce vom pune la dispoziţie financiar s-o facem încă de la începutul perioadei, imediat să descărcăm un volum de bani în economie, asta ajutând redresarea şi nevoile de lichiditate şi de capital existente în momentul de faţă. Vorbeam de aceşti 750 de miliarde de euro care vin ca o inovaţie în bugetul Uniunii Europene, la care desigur că se adaugă bugetul multianual de 1,1 trilioane de euro şi din care disponibilizăm sumele cele mai mari la începutul perioadei financiare", a adăugat ea. AGERPRES/(A - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)

agerpres.ro

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vasile.silion

În prima poză cu organizarea de șantier sunt utilajele Straco iar în a doua sunt de la Marcu. Unde sunt organizările astea?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

ciprebbe

Chetani, una peste drum de alta cu acces prin giratia de pe DN
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

bun, eu nu ştiu cifrele, am înţeles că lotul a fost subevaluat cu mult de către Straco. Dar mă gândesc că există o evaluare financiară doar pentru nod, poate că nodul în sine nu e în pierdere, şi atunci ar putea fi dat unui subcontractor, Marcu de pildă. Nu ştiu cum a rămas cu plata directă către subcontractori, a rămas la stadiul de proiect? sau e adoptată? Că aşa s-ar pune la adăpost de problemele Straco - să nu ajungă la datorii plăţile CNAIR pentru nod. Evident restul lotului trebuie reziliat a doua zi după ce se recepţionează nodul. ( presupun că executarea garanţiei i-ar cam duce direct în faliment, din păcate pentru pasajul Domneşti...dar asta e, mai bine aşa decât să stăm cu anii pentru acelaşi rezultat...)

user201

Mulțumiri pentru filmare ciprebbe. Legat de nod, în DN nu ar mai fi mult de lucru: de ridicat un pic terasamentul chiar la pod, de făcut cele 2 giratorii permanente și de asfaltat totul, până la autostradă. Principial asta se poate face în 2 luni. Problema este ce mai trebuie făcut în nodul propriu-zis, că dacă trebuie făcută supra-traversarea autostrăzii peste ieșire și terminat întreg nodul, atunci e cam bai că e mult de lucru acolo. Dacă însă se improvizează simplist partea de ieșire de pe autostradă lucrurile nu arată rău.
Văzând filmarea cred că o firmă puternică financiar și care este și plătită la timp pentru lucrări poate termina întreg lotul într-un an de zile, deoarece multe piese din puzzle există, dar trebuie combinate.

dragos76

^^
De ce să fie nevoie de două giratorii pe DN? Tocmai de aia ai podul/pasajul, ca să ai intrare/ieșire exact pe direcția ta.
Pasajul ăla la DN este exact ca un nod de autostradă, în miniatură :)

MarianD

o filmare in urma căreia eu trag următoarea concluzie: REZILIEREA!  :rant: :madwife: :gaah:

Kimi

^
dupa finalizarea nodului. Eventual sa termine nodul si sa faca o reziliere amiabila cnair. Daca se poate.

In rest arata de parca e santier mostenit de la bechtel.

voicul

Un santier cu adevarat ECO!

Nu emite CO2 deloc, chiar mai mult absoarbe CO2 prin cantitatea de vegetatie de pe terasament!