Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 73 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pai este evident ca daca Straco da faliment contractul devine nul/reziliat de drept. Dispare o parte contractanta, dispare contractul in sine. La fel cum s-a intamplat pe DN2-A2 DNCB cu falimentul Romstrade, de exemplu. Sau A1 Arad-Pecica, cu Alpine. Problema e ca falimentul Straco poate fi departe, o pot lungi in instanta, cu planuri de reorganizare si cu tot felul de amanari... multe, multe, multe luni. Ce facem, asteptam sa crape Straco definitiv? E oricum o cauza pierduta.

alinuttt

Dacă în contract nu avem o asociație din care facă parte și un alt constructor capabil și dornic să dacă proiectul la bun sfârșit, da, se relicitează.
E cam aceeași situație care a fost pe ST2,  când Euroconstruct a falimentat, dar acolo au preluat Aktorii.

RaduC

Se mai poate duce proiectul la bun sfarsit, cu preturile la care a fost castigata licitatia?

voicul

Se poate duce, daca cineva isi asuma pierderea.

Drive_140

Există vreo șansă penru tot Lot Straco de a fi executat "in regiu propriu" (CNAIR) ?

horatiu.cosma


GDPR

Sa deschida circulatia pe stratul de forma!  :lol:

bogdymol

Quote from: Ionut on June 03, 2020, 02:46:01 PMProblema e ca falimentul Straco poate fi departe, o pot lungi in instanta, cu planuri de reorganizare si cu tot felul de amanari... multe, multe, multe luni. Ce facem, asteptam sa crape Straco definitiv? E oricum o cauza pierduta.

Depinde ce scrie in contract.

De exemplu, la firma unde lucrez eu, cam in toate contractele e scris ca daca o parte intra in insolventa, cealalta parte are dreptul de a rezilia unilateral contractul. Adica poti rezilia in momentul in care se incepe procedura de insolventa, nu astepti 2 ani pana da faliment cu totul.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

yetiman

La "calitatea" contractelor CNAIR, ma indoiesc ca au pus asemenea clauza.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GDPR

^Conform art. 123 al legii 85/2014, o astfel de clauza este ilegala.

horatiu.cosma

Păi și în legislația pe achiziții publice se pot semna contracte cu companii în insolvență în anumite condiții. Vedeți cazul CIV Brașov-Sighișoara (capetele) semnat cu Euroconstruct (parte a asocierii).

marinul

Se produce minunea? Ar semna contractul pentru tronsonul A3 Biharia - Chiribiș

Guvernanții ar vrea să semneze cu Selina - Trameco pentru execuția tronsonului dintre Biharia și Chiribiș. Însă, între timp, prețurile din construcții s-au majorat, din 2018 și până acum.

Acum, se așteaptă vizita ministrului la Oradea, eventual acompaniat chiar de premierul Ludovic Orban, pentru semnarea contractului pe cei 28,55 kilometri dintre Biharia și Chiribiș. Guvernanții ar putea ajunge la Oradea spre finalul săptămânii viitoare. Executant și pe tronsonul dintre Biharia și Borș (5,35 kilometri, cu multiple pasaje, coborâri, urcări și parcare), grupul Selina – Trameco, deținut de Beniamin Rus va fi, astfel, contractor și pe tronsonul mult mai întins, dintre Biharia și Chiribiș. Cât privește tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău (26,35 km), aici și Guvernul liberal pare să se fi împotmolit, după modelul Guvernului PSD. O companie din Croația – Hidroelektra – asociată cu Construcții SA – se pare că are probleme financiare mari, iar licitația trebuie reluată.
Selina ar negocia prețul
Valoarea contractului la care Selina – Trameco și-a adjudecat licitația, în 2018, este de 326,5 milioane de lei, adică echivalentul a 68,3 milioane de euro, cu conversia de la data respectivă. Contractul reprezenta proiectare + execuție, iar termenul stabilit era de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Așadar, rămâne problema actualizării prețurilor, având în vedere timpul scurs de la desfășurarea și adjudecarea licitației și până azi. Practic, ofertele s-au depus raportate la prețurile valabile în anii 2017 și 2018. L-am întrebat pe Beniamin Rus, patronul Trameco, dacă este pregătit să semneze cu CNAIR și Guvernul României, pentru tronsonul lung de aproape 30 de kilometri. ,,Ne pregătim. Până atunci, facem măsurători, vedem ce s-a mai întâmplat pe tronson, suntem cu experții pe lucrare și dacă expertiza arată altceva, trebuie s-o prezentăm la CNAIR și să stabilim împreună termenii contractului, printr-un act adițional la contract", ne-a declarat Rus. Pe tronsonul abandonat de americanii de la Bechtel au crescut bălării, de-a lungul anilor. Terasamentul s-a degradat, la fel ca și structurile edificate deja, din beton și oțel.

Bihon

Am pus doar ce mi s-a parut mie interesant din articol. Deci Selina mai face o expertiza rapida inainte de semnare, sunt curios cu ce pretentii o sa vina.


ciprebbe

Legea le permite si e normal sa mai verifice odata santierul. In 2 ani s-a mai degradat una alta dar nu semnificativ pt ca nu prea era construit. Vedem cati bani vor putea fi ceruti in plus dupa actualizarea preturilor (bitumul si motorina s-au ieftinit serios).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GDPR

Din cate stiu, actualizarea preturilor are la baza datele statistice ale INS, care sunt publicate cu un anumit delay. Ieftinirea produselor petroliere fiind de data recenta, nu cred ca a fost luata momentan in calcul de INS.

paullie

#23444
De la CNAIR citire un video proaspat de acum 7 ore cu Iernut - Chetani

Later Edit Sters video, nu stiam ca CNAIR reposteza vechituri. Multumesc @Dominik.