Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 43 Guests are viewing this topic.

ovicor

Voicul, privitor la aprecierea ta ca Tg. Mures - Brasov va fi doar pentru traficul local: inteleg ca optiunea clujenilor va fi via Sebes, dar ma indoiesc ca Bistrita si Tg. Mures vor face un asemenea ocol, mai ales cu tronsoanele lipsa de autostrada!

dr4qul4

Nici Cluj-Bucuresti nu se va merge strict pe Sibiu. Valea Oltului va fi din ce in ce mai aglomerata. La fel si intrarea in Bucuresti. Daca vrei sa ajungi (sau sa pleci din) in Nordul sau in Estul Bucurestiului, ramane si varianta prin Brasov.  Doar ca nu in weekend.

Pe de alta parte, A13 va prelua din traficul BV-CJ, asa ca eu unul nu mai vad rostul unei autostrazi BV-Tg Mures. Insa vad un upgrade pt DN13, unul din putinele drumuri care ocoleste centrul localitatilor.
Cu o centura la Sighisoara, ceva prin Padurea Bogatii si cateva imbunatatiri punctuale (adaugata o banda sau centuri simplu de facut) s-ar putea face drumul in mai putin de 2 ore.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dagda

Am gasit si eu sumele decontate pt proiectele realizate prin POIM :)
se pare ca pt A3 Rasnov-Cristian s-au platit din fonduri europene pana acum:
- 2 mil lei iunie 2019
- 8 mil lei in ianuarie 2020
- 2 mil lei in martie 2020

horatiu.cosma

https://www.cotidianul.ro/autostrada-bechtel-un-intreg-sir-de-nereguli-si-multa-bataie-de-joc/

Fără să sape prea mult, corpul de control MT a găsit la o primă privire un dezastru pe Autostrada Transilvania, în special tronsoanele dintre C.Turzii și Tg. Mureș: exproprieri super întârziate, cabinete de avocatură plătite pentru erori flagrante în realizarea exproprierilor, EGIS o muncă formală cu decontări false, management CNAIR de toată jena, întârzieri imense din partea Search cu proiectul și avizele. Cum să meargă proiectele în aceste condiții? Doar dacă antreprenorii închid ochii la zecile de probleme și își asumă că le rezolvă ei, atât cât se poate. Cum apare un constructor care nu poate să își asume prea mult timp astfel de cheltuieli în plus (Straco), cum se sparge tot. Dezastrul din CNAIR nu e chiar așa vizibil aici unde e atenuat de constructori, însă se observă în întreaga lui măreție la cele 2 parcări amărâte de pe Orăștie-Sibiu, unde de un an nu sunt în stare să se apropie de finalizare cu ele.

voicul

Altceva e de notat aici: cineva a inceput sa faca controale ... ca asa stim cu toti de aici ca cei din CNAIR nu prea sunt buni decat la a lua salarii mari.

Europiu

QuoteÎn urma verificărilor au fost constatate și alte aspecte care ar putea întruni elementele constitutive ale unor infracțiuni, motiv pentru care actul de control a fost înaintat unității de parchet competentă, astfel că datele și informațiile care vizează constatarea săvârșirii unor posibile fapte de natură penală nu pot fi comunicate

Să sperăm că totul e așa cum se spune și că nu se urmărește doar ultima parte, oprirea comunicării.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

tom_sawyer

#23031
Quote from: Mariana Ionita, director CNAIRÎn data de 27.04.2020 a fost depusă la Ministerul Transporturilor documentația pentru emiterea unei noi Autorizații de construire pentru lotul Ungheni - Tg-Mureș + drum de legătură în conformitate cu Legea nr. 50 privind Autorizarea lucrărilor, ca în perioada imediat următoare aceasta să fie emisă, pentru a putea asigura premisele implementării acestui proiect în termenele asumate.
Având în vedere starea de urgență, pentru depunerea tuturor actelor necesare semnării acestui contract, constructorul STRABAG a solicitat o extensie a termenului pentru predarea acestor documente.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23965009-autostrazi-drumuri-raspunsuri-cititori-hotnews-mariana-ionita-cnair.htm

pentium10

#23032
deci e clara treaba, ei considera ca ACul expirat, coroborat ca nu pot semna cu Strabag si a da ordinul de incepere pana la sfarsitul starii de urgenta (cand literalmente expira AC-ul).
asadar au depus documentatia sa emita un AC nou
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

#23033
Răspunsuri CNAIR (unele la mișto) pe hotnews despre Cluj-Borș:

Cu siguranță (eu nu sunt așa sigur) anul acesta va fi dat în circulatie Sectorul Iernut-Chețani, iar Antreprenorul de pe Chețani-Campia Turzii a dat asigurari ca va depunde eforturi pentru a da in circulatie si acest nod astfel incat intreg tronsonul de la Iernut la Campia Turzii sa fie deschis circulatiei. Deasemenea estimam deschiderea traficului si pe sectorul de 5,3 km de la Biharia la Bors.

Sectoarele 3A1 si 3B2, Nadaselu Mihaiesti sunt in procedura de achizitie publica, avand ca termen de depunere a ofertelor 15.05.2020 (fals, licitație suspendată fără răspunsuri la clarificări).

Sectorul 3B3, Zimbor Poarta Salajului este in evaluare a ofertelor, si avem ca termen de semnare a contractului luna iunie 2020 (pe SICAP apare octombrie 2020 termenul limită de evaluare; m-aș bucura să îl devanseze, sunt doar 3 oferte).

Pentru sectoarele 3B3, 3B4 si Tunelul Meses avem ca termen de lansare a procedurii de achizitie publica luna iulie 2020, si depunerea ofertelor in data de 02.08.2020 ( :lol: încă nu e lansată licitația și deja ei știu când se depun ofertele, penibil; Bode zicea sus și tare că în mai se scoate la licitație, acum e iulie).

Sectorul 3B5, Nusfalau – Suplacu de Barcau este tot in evaluare oferte si estimam semnarea contractului in luna iunie 2020 (pe SICAP termenul limită de evaluare a ofertelor e iulie, 0 șanse să semneze în iunie).

Sectiunea 3C1, Suplacu de Barcau – Chiribis, are ca termen de depunere a ofertelor data 01.09.2020, si estimare pentru semnarea contractului noiembrie 2020 (aici e penibilitatea maximă, tronsonul nu e nici măcar în licitațiea).

Pentru sectiunea 3C2, Chiribis Biharia se estimeaza comunicarea rezultatului in luna iunie 2020 (ce rezultat, de la BAC?).

De asemenea, estimam deschiderea traficului si pe sectorul 3C3 de 5,3 km de la Biharia la Bors (au mai scris odată asta mai sus).

paullie

Intreb din nou. Chiar este nevoie de un tunel Meses de 2,9 km intr-o zona fara Natura 2000 unde se poate rezolva doar cu un tunel de 1-1,2 km?

horatiu.cosma

Din ce studii s-au făcut până acum, toate variantele studiate se invarteau in jurul 2,5-1,8 km, deci probabil că din punct de vedere tehnic, da, e nevoie de un tunel asa de lung.

paullie

Studii facute de cine si când? Ceva link-uri catre studii?

alexmocian

Sunt f f f dezamagit de ministrul asta si cat de multa incompetenta exista in sistemul public din Romania inclusiv CNAIR. Ca sa ai un salariu mult mai mare decat unul aganjat la o firma de constructii tu (Mr Scarlat) si pe de-asupra care trebuie sa dai unei natiuni infrastructura necesara ca si aerul este de neconceput. Un asemenea incompetent nu am mai vazut, este de un domeniu al ridicolului fara egal. Ma uit la ei aici pe postarile voastre cu cat calm si indiferenta vorbesc de imi vine sa rup laptopul in doua. Daca astia au stofa de lideri imi dau foc la diploma, o vopsec si fac un tablou abstract din ea. Tunelul(urile) astea oricum dureaza numai sa le excavezi 3 ani fara alte lucrari pregatitoare sau de finisare ca sa nu mai iau in calcul licitatia, negocierea si atribuirea care este inca 3 ani la mersul de melc care are diaree al CNAIR.   

horatiu.cosma

#23038
^^
Search/Iptana pe vremea Bechtel și Tecnic prin 2016/2017, probabil ceva îmbunătățiri făcute de CNAIR cu ajutorul EGIS ulterior. Nu există link la așa ceva, trebuie cerute oficial.

Din ce rețin, traseul era ceva de genul, iar diferența de nivel maximă între tunel și terenul natural vreo 250 de metri:


JohannDB

#23039
Tunelul(urile) astea oricum dureaza numai sa le excavezi 3 ani fara alte lucrari pregatitoare sau de finisare ca sa nu mai iau in calcul licitatia, negocierea si atribuirea care este inca 3 ani la mersul de melc ...................
   Păi, dacă e să pun gaz pe foc, revin și aici cu exemplul dat la A1 pentru Holdea - Margina....
   Este vorba de "nemții" ăia de mai la  vest la care a lor A4, început prin anii 35 ai secolului trecut, nici azi nu-i complet cap - coadă, la care am adus în discuție un tunel pe secțiunea (Dresda) Bautzen - Goerlitz (frontiera D-PL), anume Koenigsheimer Berge Tunnel construit între 1996-1999, LUNG de 3,5 KM (al doilea ca lungime în Germania acelor ani)........ Două galerii cu 2 benzi/sens pe fiecare direcție.... :hm: :hm: :hm: :hm: