Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 39 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

A fost, dar nu ați fost atenți. A scris Ionuț de ceva săptămâni că e în procedură de semnare contractul cu Strabag.

alinuttt

Alții spuneau pe aici că pe perioada stării de urgență rămâne valabilă. Poate avem noroc si totuși se semnează până pe 15 mai.

ciprebbe

Nu ajunge semnarea, trebuie incepute lucrarile iar semnele sunt ca Strabag in continuare O LALAIE !!!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

voicul

Intreb d.p.d.v legal:
Exista vreo sansa ca Strabag sa invoce ceva (orice: Covid, ca au trecut anii ...) si sa nu mai semneze?
Sau
Odata ce este desmnat castigator se va semna contractul si se va rezilia dupa (daca chiar nu mai vrea contractul).

Deci: e obligat Strabag sa semneze acum ca a castigat?

Ionut

Teoretic nu sunt obligați. Nu poti obliga pe nimeni sa semneze nimic...

Practic sunt obligați și vor semna. Dacă nu semnează vor primi certificat negativ de la CNAIR și vor sta pe tușă 2 ani la licitații. Sau 3, nu stiu exact. Si nu vor asta. Cand vor semna? Vom vedea, deja e ultra penibila situatia.

NGC

#23000
^^ Vrei sa spui document constatator negativ? Asta se da doar pentru contractele deja semnate si nefinalizate cum trebuie.
Nu sunt obligati sa semneze. Pot de exemplu sa nu aduca garantia.

voicul

Ar fi de un penibil maxim ca dupa ce s-au zbatut 3 ani prin tribunale, acum sa nu mai semneze, dar multe se pot intampla in RO.
Orice e posibil, chiar si sa spuna ca nu au AC si sa faca niste claim-uri.  8)

Ionut

^ Hm, eu stiam ca se pot da si in urma unor licitatii castigate dar anulate din culpa castigatorului. Scuze atunci! Oricum, rationamentul ramane valabil, chiar si fara sa-si ia oficial certificat negativ (asa ii zic eu :p) tot nu au chef sa isi puna Compania in cap. Mai mult, vor contractul... asta din ultimele informatii pe care le am. La noi orice e posibil, dar nu cred ca se vor umple de penibil sa renunte aiurea la contract cand trebuie sa semneze, dupa 3 ani si jumatate de chin si batalii prin instante... macar ca orgoliu si tot semneaza.

Deci eu zic ca se va semna. Cand? Vedem...

stangabriel

^ A ramas  semi-nodul pe directia Acatari cu Dj151D ?

adiarc

ecosistemul in constructii se inrautateste....asa ca sa refuzi lucrări in aceasta perioada mi se pare nebunie curata ( in care ai si ceva scaderi de costuri legate de carburanți )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cetatean

Flex, sper sa semneze, oricum vin si fac adresa pentru ajustare de preturi. Isi mai iau un indice de 5-10% din contract si Das is gut. Faptul ca a scazut motorina le creste profitu :)


taifun7993

Salutare tuturor

Din cate inteleg daca Strabag construieste ultima bucata  de 4,5 km atunci de acolo pana la Nadaselu poate Zimbor vom putea sa mergem pe autostrada si tot de acolo incepe A8-Targu Mures-Acatari-Sovata-Ditrau-Targu Neamt-Targu Frumos-Iasi-Ungheni ?

Care va sa zica e ultima bucata din A3 din transilvania pana acum. 

Daca se gandesc dupa sa mai continue  pe Danes(Sighisoara) respectiv Sighisoara-Brasov(Cristian) ?

O seara faina

voicul

Din ce stiu eu spre BV nu mai merge autostrada (cativa ani buni poate chiar 20). Asta pentru ca s-a construit "alternativa" A10.

vancouver

#23008
Da, intr-adevar, in planurile actuale s-a renuntat la Fagaras-Sighisoara-Tg. Mures, cel putin pana in 2030. Dupa 2030 trebuie vazut care sunt prioritatile, unde apar cele mai mari congestii in trafic si ce bani sunt si atunci poate o sa reintre.

In alt context, dat fiind ca pe feroviar se reface Sighisoara-Brasov si deci va exista o buna legatura feroviara, am propus ca A3 Sighisoara-Fagaras sa fie lasat la urma. Dar macar intre Tg. Mures si Sighisoara, 2 municipii ale aceluiasi judet, ar trebui facuta autostrada. Intre aceste 2 orase nu este nici linie de tren (doar cu mult ocol), nici autostrada planificata, ceea ce nu mi se pare ok. E vorba de doar 30-32 km. Ar putea fi programati macar sa inceapa prin 2028-2029.

Deocamdata insa cred ca putem accepta ca avem alte prioritati. Din pacate exercitiul financiar 2021-2027 va fi probabil ceva mai saracacios si nici statul roman inca nu a ajuns la o putere financiara sa mai faca ici colo si din resurse proprii. De exemplu nu se stie sigur daca in 2021-2027 vor fi bani pentru intregul A7 Ploiesti-Bacau-Pascani, ori eu consider ca merita facut acest A7 din mai multe motive - cel mai important: e campie si cu bani putini se obtin multi km de autostrada. Nu mai vorbim de Pitesti Sibiu sau A0, etc...

Deci, in contextul unei planificari rezonabile a resurselor, cam toti au fost de acord sa se mai amane Fagaras-Tg. Mures.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovicor

 Si, ca sa raspundem intrebarii lui Taifun: nu, nodul A3/A8 e ceva mai departe, dar, cred, restul de A3 + nodul poate fi licitat impreuna cu primul lot din A8, pana dupa nodul Acatari. Asa mi s-ar parea logic si functional.