Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 23 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Straco de câți ani se tot angajează?
Câtă răbdare să avem cu problemele lor. Eu zic că deja statul a fost răbdător muuuult peste medie.
Mi-e rușine mie de lipsa lor de rușine. Par să fie rupți de realitate.

Ionut

Rezumat A3 API pe Facebook

Deși la începutul anului ministrul Transporturilor împreună cu fostul director CNAIR Sorin Scarlat se lăudau cu deblocări de proiecte, lansări și finalizări de licitații pe Autostrada Transilvania, realitatea dură este că nu s-a întâmplat mai nimic!

Să luăm în ordine toate segmentele rămase de construit din A3 între Târgu Mureș și granița cu Ungaria. Pe ciotul de 4,5 km de lângă Târgu Mureș încă nu s-a semnat contractul, deși este în licitație din octombrie 2016!!! Mai departe, despre Iernut-Chețani-Câmpia Turzii (33,6 km) am vorbit acum două zile, detalii și filmări aeriene aici: https://bit.ly/2JVS5RO.

Sectorul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) este în licitație din 21.03.2019, însă procedura este în continuare suspendată deoarece CNAIR nu este capabilă să răspundă la întrebările constructorilor. Ministrul Lucian Bode promitea publicarea acestor clarificări în martie.

Pe Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), după 7 luni în care licitația (lansată în 20.03.2019) a fost suspendată, CNAIR a răspuns într-un final la clarificări și au fost depuse 3 oferte.

Pe cea mai dificilă secțiune, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, 41 km care includ tunelul Meseș lung de 2,4 km, ministrul Bode mai ratează o promisiune: licitația nu a fost lansată!

Mai departe: Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), tot după 7 luni de suspendare a licitației (pornită în 20.03.2019), CNAIR răspunde la clarificări și se depun 5 oferte, termenul de evaluare fiind iulie 2020, cu șanse minime de a fi respectat.

Ajungem la sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Licitația (din 23.08.2017!) a fost anulată în ianuarie 2020 după a treia (!!!) tentativă de execuție. Am scris detalii în 20 martie aici: https://bit.ly/2RI9v8X. Între Chiribiș și Biharia (28,55 km) licitația pornită tot în 23.08.2017 este departe de un deznodământ.

Și ajungem și la graniță, pe mini-lotul de 5,35 km la nord de Oradea unde lucrările sunt avansate și estimăm că vor fi date în trafic spre sfârșitul acestei veri, probabil sincronizat cu tronsonul vecinilor maghiari.

Să mai amintim că între Câmpia Turzii și Gilău (52 km), în 10 ani de la inaugurare, nu s-a făcut niciun spațiu de servicii din cele patru prevăzute?!

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor România să deblocheze cu adevărat proiectele, nu doar prin declarații sforăitoare în presă.

carutasul

Presupun că angajamentul Straco e legat și de unele angajamente de partea cealaltă, că altfel nu înțeleg cum ar fi asta, cam ca "de mâine m-apuc să învăț". Câtă vreme ești la limita falimentului presupun că măcar la nivel de principiu trebuie să poți zice ceva, gen "până pe data de îmi intră banii ăștia, din ei lucrez pasajul". Chiar dacă banii sunt improbabili, tot trebuie să existe măcar o speranță că ar putea veni . Acum ce să zic, de la CNAIR te aștepți la orice, dar totuși...

adiarc

e doar o alta porcarie in care constructorul minte frumos iar cnair se face ca ploua ca sa para ca muncesc,ca se implica,ca se...naiba sa-i ia

acum e momentul sa fie toti concediati pana la ultimul...sa-i vad cum cauta ceva in mediul privat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Daca nodul ala dureaza pana la final de august ... Bine Straco e pe nicaieri, dar si asa.

De lot nu prea cred ca il termina, dar poate rezolva nod-ul sa nu avem iar muzee.

carutasul

bun, dar dacă ei țin să tot prelungească, înseamnă că totuși speră ceva. Că asta mă nedumerește. E adevărat că uneori înecatul se agață și de un pai, dar dacă tot știu că nu pot nu e mai simplu să nu mai promită nimic și să lase să rezilieze? Și așa au Alpenside ca să își păstreze clienții fideli, o cresc pe asta de la zero...

paullie

Si acuma sa intreb si eu ca prostul, la ce naiba trebuie atâta tunelul Meses? Unul de 1 km nu se poate?

Dominik

#22882
In videoconferinta publica de azi tinuta de CNAIR, Astaldi si-a luat angajamentul ca termina lucrarea pana la sfarsitul lunii Iunie, au si subliniat inca, nu la sfarsit de August cand au spus Straco ca vor termina bretele din nodul Chetani, ci ''luna Iunie (06)''.
You're in Steelers Country

Dominik

Imagini de pe șantierul sectorului Predeal – Cristian parte a lotului 2 din Autostrada  Comarnic - Brașov. Am inteles ca a fost si min. Bode pe acolo.

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/627032508145831/
You're in Steelers Country

pasadia

Am impresia ca toarna asfaltul ala pe un strat suport extrem de murdar. Chiar atat de greu o fi sa vina cu cateva cisterne cu apa sa spele inainte? Sau sunt toate ocupate in orase cu deratizarea CoVid?

horatiu.cosma

Doar mie mi se pare că în filmare sunt mai multe oficialități decât muncitori  :lol:?

Cetatean

Când merge CNAIR sau puiuțul mai mic în șantier Drdp, în general se scot si oamenii de la birouri, ca pe vremea lu Ceașcă, peste tot pe șantier.
Și acu îl înjur pe Ponta, ca au zis ca vine pe șantier la noi, ne - au scos la defilat pe la 6 seara, dar s-a oprit la o shaorma la Sibiu și n-a mai venit decat a doua zi.
De multe ori ăștia vin sa vadă și atât, ca o parte din ei oricum nu au văzut altceva decât solitaire și candy crush și nu știu ce e ala un finisor. :)
Nu uitați ca Alpenside, e fostul puiuț Straco.
Acolo s-au separat taberele.
Alpenside are pe lângă ciotul asta și ceva km de drumuri în Moldova. Zona Iași. Sa tot fie peste 50.

pbh

Oficialitati cu masini adevarate. Dusterul nu a trecut testul CoronaNcap?

Cetatean

Legat de Straco. Nu știu ce plăti le-a făcut CNAIR. Dar, ei au pierdut startul. Pentru ca nu au primit autorizațiile etc, toată flota lor, care a stat un an aproape doi, s-a dus.
Straco avea vreo doua stații de asfalt(o magaoaie din aia era la Câmpulung) , 80-100 de camioane, stații de stabilizat și betoane, utilaje la greu. Încet încet, astea s-au evaporat/vandut/alte firme/insolventa/masa creditorilor etc.

În mod normal îți iei avansul și lucrezi 2-3 luni, după care începi sa încasezi. E, problema e ca avansul lor cred ca l-au 'mancat' altii.
Lor trebuia sa li se deblocheze garanția de la 2 loturi de autostrada, acum 2 ani. Mulți bani.
Cei care au făcut reparațiile la uzura, pentru deblocarea garanției, au acceptat doar cu plata în avans.

pentium10

#22889
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures