Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

alexV

Quote from: mariusj on March 21, 2020, 08:50:38 PM
Sa zicem ca se va rezilia contractul, cat timp mai asteptam pana la relicitare?

Poate 2 ani pana un nou constructor intra in teren. Cel mai mult dureaza evaluarea lucrarilor deja facute, si masurarea cantitatilor de materiale din santier. E lot usor, un constructor non-falimentar ar putea termina in 1,5 ani. Total 3 ani jumate incepand de acum, in cazul fericit.

Cu ocazia ultimei filmari a lotului Astaldi - am fost cu cip si horatiu - am vazut pe lotul Straco 2 oameni la lopata, plus o roaba. Indreptau pamantul unde urmau sa toarne o placa de racordare la pasajul chetani. Cu o roaba nu faci terasamente nici in 10 ani. Horatiu ne mai spune ca Straco a sub-licitat la umpluturi, deci si daca ar realiza terasamentele ar incasa mai putin decat ar cheltui de fapt. Doar la asfalt ar ajunge la profit. Din nou, vorbim de o firma in insolventa.

Concluzia pe care o sustin e rezilierea. Da, si eu as vrea sa lucreze Straco, dar nu poate.

user201

Cum din păcate chiar nu cred că STRACO poate lucra la lot, e posibil să "subcontracteze" Alpenside ( parcă Ionuț sau cineva zicea că e o parte sănătoasă din STRACO, dacaă nu e așa ziceți și șterg ) sau un STRABAG, PORR, TS pe care i-am mai văzut terminând lucrări începute de alții. Eventual, cum Astaldi gată lotul lor anul acesta nodul Chețani se poate face în regie proprie, economisisndu-se timpul de relicitări.
Ideea de subcontractori plătiți direct se aplică parcă deja pe A10 și au mai aplicat-o și bulgarii acum câțiva ani cu un lot AKTOR din Struma, deci în mod super optimist s-ar putea termina lotul până la final de 2021 în mainera asta.

alexV

Imi imaginez ca un subcontractor la terasamente e platit direct cu suma pe care Straco a trecut-o in oferta. Ori daca suma aia nu e comfortabila financiar, nu ia nimeni o lucrare evaluata inca de la inceput in pierdere.

carutasul

acum repede, că e benzina ieftină și poate găsesc și niște "italieni" întorși care nu au job :)
Dar da, dacă e în pierdere  nu prea sunt șanse să găsească subcontractori. Aici e în mare parte tot vina CNAIR-ului, pentru că între ofertă și atribuire trece prea mult timp și prețurile se modifică.

horatiu.cosma

Straco are chestiuni suplimentare pe contract de 30-40 de milioane de lei (arheologie, mediu, utilități, creșterea prețurilor cu manopera etc). Ar fi aur curat banii ăștia și ar putea da drumul la niste lucrări mai serioase, chiar daca unele aspecte sunt pe minus. Dar cnair nu semnează nimic, așa că nu e putință.

cristi5

#22730
Nu sunt economist dar, daca stiu ca
- Straco are datorii X
- Straco poate face profit P pe lot

Daca P>X atunci eu ca stat pot imprumuta pe Straco cu X (ca doar imi face infrastructura strategica) si Straco imi plateste datoria prin a nu mai factura X.

Si daca P<X, nu e exclus imprumutul in anumite conditii.

Imi scapa ceva? Probabil...

Oricum nu inteleg cum o firma in situatia asta poate castiga licitatii... Dar daca le-a castigat, trebuie ajutat cumva. Sa-l lasi intre viata si moarte, nu ajuta pe nimeni.

voicul

Imprumuta in ce baza si pe ce lege?
Se poate ajunge la ajutoare mascate de la stat, probleme cu UE, mai ales ca lotul se face pe banii lor.

Oricum concluzia e ca CNAIR nu vrea sa le plateasca nici macar ce au facut pe bune. Deci sa ii si imprumute ... eu nu cred.

Oricum la cati bani nu au fost in buget si acum nu o sa mai fie nimic (exagerez, dar nu cu mult), nu mai imprumuta nimeni pe nimeni.

adiarc

^^ atitudine proactiva?...incercarea de a rezolva probleme?...Sa MUNCEȘTI????....nu....pt ca cnair
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#22733
Nu imprumuti tot X odata. Dai niste avansuri succesive, care odata onorate, conditioneaza urmatorul avans si tot asa.

Poate se pot gasi solutii legale. Dar cred ca nu le cauta nimeni.

Guvernul are puteri depline, poate da OUG.

voicul

Are dreptate @adiarc: nu o sa castige cei din CNAIR bonusuri daca ar face asta, dar o sa munceasca mai muilt si atunci de ce sa faca?

Din pacate asa e cu cei actuali din CNAIR.

NGC

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500)"

Quote from: NGC on March 08, 2020, 03:37:25 PM
S-a mai facut un pas de melc si avem acum prima clarificare pentru tronsonul 3B2. Documentul are 110 pagini si contine 264 de raspunsuri si o clarificare din oficiu cu 5 subpuncte. Documentatie "matura" si totul clar, nu? :lol:

[...]

Vom mai avea o clarificare.

Avem acum si a doua clarificare si o puteti descarca timp de 7 zile de aici.

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 02.04.2020.

horatiu.cosma

Au luat la mișto big time ofertanții potențiali pe CNAIR și s-a supy CNAIR și le-a zis să nu mai vorbească urât  :lol:. Oricum dure tare unele întrebări, în care ofertanții spun clar că răspunsurile CNAIR sunt doar o înșiruire lungă de texte din lege, însă concluzia nu are legătură cu ele sau e chiar ilegală. Unul dintre aspecte e cel cu aruncatul verificării proiectului tehnic la Antreprenor care e ilegală. Aici cel care pune întrebarea face mișto-ul maxim, zicând că CNAIR nu înțelege semnatica limbii române când "interpretează" într-un mod original prevederea din lege, astfel încât să se spele pe mâini cu această sarcină, că deh, lenea și fuga de muncă e mare.

pentium10

#22737
Astaldi Supratrafersare CF - Nod Iernut - Capturi foto dintr-o filmare realizata azi de o sursa



































Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul


Hercule

Oare era nevoie de un sens giratoriu si la coborarea de pe viaduct spre Iernut? Va avea doua intrari principale plus una care vine de la 6 case unde traficul e aproape zero. Iar dupa amprenta la sol mi se pare ca va fi un sens giratoriu foarte mare.

@pentium10: multumesc pentru poze, e imbucurator (sau nu) ca se lucreaza in conditiile astea.
Deșteaptă-te române!