Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 21 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

- nu le-a dat Iptana planșele în dwg, ci doar pdf  :lol:. Până și la facultatea de calculatoare în anul 1 la ceva matematici m-au pus să vin cu dwg, că pdf e învechit...

- au uitat să treacă în documentația de licitație "profesionistă" ceva detalii despre zona de lucru din spatele parapeților și poziția panourilor fonoabsorbante, noroc că le-au amintit "ofertanții cei răi care întreabă doar ca să pună bețe-n roate la licitație", că altfel sunt tare curios cum o rezolvau după semnarea contractului

- HG 742/2018 zice la articolul 6 alin 3: "Verificatorul de proiecte este angajat al investitorului/proprietarului/administratorului şi efectuează verificări numai pentru domeniile/subdomeniile de construcţii şi specialităţile pentru instalaţiile aferente construcţiilor pentru care este atestat, corespunzător cerinţelor fundamentale aplicabile". Ce a înțeles CNAIR din asta? Să treacă la licitație că verificarea proiectului e treaba Antreprenorului, adică să își verifice propriul proiect și să iasă că e prost  :lol:. N-ar munci ăștia din CNAIR de 2 bani, au avut o încercare timidă să ia la ei verificarea proiectelor pe câteva licitații în 2017 și nici până azi nu sunt finalizate toate licitațiile pentru verificarea proiectului. Atâta incompetență și bătaie de joc e și greu să o poți cuprinde.

- elementele antiorbire sunt prinse în documentație în 2 feluri. Nu sunt sănătoși ăștia din CNAIR dacă nu scapă câteva neconcordanțe per licitație

- studiul geo e făcut în 2008, nu există ceva mai nou care să fie conform cu normativul curent din 2014, dar nu-i nimic, o să îl facă Antreprenorul la PT; partea a doua că trebuie să ghicească de acum cât o să coste lucrările care vor rezulta dintr-un studiu geo pe bune.

- dacă, doamne ferește, SF-ul e prost și la PT rezultă alte soluții care necesită modificări de avize, acorduri, autorizații, exproprieri, HG de indicatori, relocări de utilități și alte asemenea, riscul e la Antreprenor, el suportă întârzierile de timp și costurile suplimentare; în cazuri excepționale (evident, subiective, care se pot activa dacă își primește x sau y pliculețul) există niște rezerve de implementare care pot fi activate pentru erorile de la SF

- calculele de stabilitate a taluzelor sau detaliile din fișele de foraj "promite" CNAIR că le-a făcut Iptana și soluția tehnică e calculată pe baza lor, dar nu le are primite de la Iptana ca să le poată pune la dispoziție ofertanților

- Antreprenorul va trebui să încheie o asigurare pentru a acoperi întreaga sa răspundere cu privire la calitatea Lucrărilor, chiar și după Recepția Finală; așa că au întrebat ofertanții până când mai exact va trebui încheiată această asigurare, că nu îți dă nimeni în lume pe termen nedefinit. Răspunsul CNAIR: nu știu domle, întrebați pe ăia care au făcut condițiile generale de contract...

- lipsesc detaliile tehnice despre lucrările hidrotehnice sau despre bazinele de retenție/hidrocarburi (câte, unde, dimensiuni etc); CNAIR zice că nu e bai, se vor proiecta la PT. Da oferta pentru ele când trebuie depusă, nea CNAIR?

- un ofertant zice că din calculele lui se iese din valoarea estimată și cere justificarea prețului de la CNAIR. Răspuns CNAIR: nu s-au făcut breviare de calcul la nivel de SF, ei au pus la dispoziție tot ce au primit de la Iptana, asta e, descurcați-vă și nu ne mai bateți la cap cu întrebările voastre agasante (ultima parte am intuit-o eu  :D).

- mai sunt o grămadă de întrebări la care CNAIR răspunde pe jumătate, sau la mișto, sau își dă seama că nu e ok problema respectivă și corectează

E jale mare când SF-ul e praf, nu poți să scoți ferrari din dacia 1310, cu atât mai mult cu cât cei care răspund la clarificări sunt din aceeași generație cu dacia. Eu dacă aș fi ofertant aș calcula oferta în mod normal, după care aș pune la articolul de preț care se referă la acele riscuri pe care mi le aruncă în brațe CNAIR vreo 100 de milioane de lei. Sunt șanse să câștig vreo licitație, că pare că la tot mai multe licitații nu se prezintă nimeni sau e maxim un ofertant. După care aș ieși public și aș zice: dragi cetățeni români, incompetența CNAIR o să mă facă bogat. Ei nu sunt în stare să ceară ceva concret la o licitație și îmi zic să cuantific eu în avans toate riscurile posibile, așa că le-am cuantificat de am ars bugetul de stat, o să îmi iau 10 elicoptere de banii ăștia.

Liviu M

Quote from: horatiu.cosma on February 20, 2020, 05:21:31 PM
m-au pus să vin cu dwg, că pdf e învechit...

Quote
History
DWG (denoted by the .dwg filename extension) was the native file format for the Interact CAD package, developed by Mike Riddle in the late 1970s,[3] and subsequently licensed by Autodesk in 1982 as the basis for AutoCAD.[4][5][6]

QuoteThe Portable Document Format (PDF) (redundantly: PDF format) is a file format developed by Adobe in the 1990s

vancouver

si ne mai miram ca autostrazile la noi sunt mai scumpe ca la altii...
sau ca ofertantul care risca un pret mai mic ajunge sa o lalaie, nu de alta, dar afacerea fiind nerentabila, nu are interes sa o faca repede, ca oricum nu castiga nimic, ba poate chiar pierde
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

disney

#22578
Pentru Tirgu Mures-Ungheni am intrebat aici la Consiliul Concurentei daca si care achizitii publice investigheaza la CNAIR. Asteptam acum raspuns.

alecu26

Hai mai...nu se poate. Iptana nu e mare-a firma de proiectare? Geniul din carpati? aia de I-au dapt peste nas la Halcrow si a lui studiu despre PiSi?

Nu e Iptana firma care a facut un traseu cu un viaduct de 2 km care dupa aia iese intr-un camp de sonde si unde dupa 15 ani tot nu este solutie?

PS: cred ca Romania va inventa un nou termen in FIDIC. "Receptia fianala, finala, adica aia pe bune". Sa vezi procese la contestatii cum se vor contra avocatii si judecatorii si CNAIR pe definitia cuvantului "FINALA".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

API pe Facebook

Sâmbăta trecută la Zalău, ministrul Transporturilor Lucian Bode ne-a descrețit frunțile cu mai multe replici amuzante: "urmează să fie scoase la licitație toate cele 5 secțiuni de pe Suplacu de Barcău-Nădășel până la finalul lui martie" sau "constructorul român de pe tronsonul Biharia-Borș a terminat înainte de termen".

De fapt, 3 din cele 5 loturi ale Autostrăzii Transilvania (A3) dintre Suplacu de Barcău și Nădășelu sunt în licitație de anul trecut, iar sectorul Biharia-Borș încă NU este terminat, ca să se poată vorbi de finalizarea lui la timpul trecut.

Dincolo de bâlbă (ca să nu zicem minciună), problema de fond este mult mai gravă: vedem o retorică similară cu a predecesorului său de tristă amintire, Răzvan Cuc. De exemplu, domnul Bode a insinuat că licitațiile durează foarte mult deoarece unii constructori care nu ar avea interesul să participe pun bețe în roate, cerând clarificări și făcând contestații.

Aceste formulări conspiraționiste nu au niciun fundament logic. Este absurd ca un antreprenor să cheltuiască bani doar pentru a întârzia un proiect, fără niciun beneficiu.

Adevărul: documentațiile puse la dispoziție de CNAIR sunt EXECRABILE, pline de greșeli și inadvertențe, fiind necesare o mulțime de clarificări și modificări. Într-un final, mulți constructori se lasă păgubași și nu mai depun ofertă, dând impresia că nu au fost interesați.

Tot Bode vorbește despre așa-zisul "performant stat român" care s-a achitat de toate responsabilitățile față de antreprenori, neexistând niciun leu datorie către aceștia. Îi amintim că există zeci de contracte la care stadiul fizic este mult înaintea plăților. Vorbim de sute de milioane de lei neachitate de CNAIR pentru lucrări executate.

În schimb, nu am auzit nimic despre proiectele blocate de ani de zile din cauza instituțiilor implicate și a CNAIR: exproprierile nerealizate, relocările de utilități întârziate, autorizațiile de construire neemise, avizele și acordurile lipsă. Oare tot antreprenorii au complotat ca statul român să nu rezolve aceste probleme?

Granata06

Eu as fi introdus si chestia cu 2 zile timp de raspuns pentru 1 clarificare.  O:-)

tonică

raspunsurile date si organizarea acestei licitatii cu varsta de aproape un an da nota clara raspunzand la orice dilema despre "de ce nu se fac autostrazi in Romania". Deasemenea poate fi data ca raspuns la orice intrebare despre taraganarea de pe loturile a10, despre cum a castigat straco lotul pe a3, despre atatea si atatea esecuri, licitatii refacute, contestatii si amanari.
Totusi cnair rezista, mai rau precum coafura!  :((

NGC

#22583
"Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Quote from: NGC on February 13, 2020, 09:18:02 PM
Quote from: NGC on February 11, 2020, 08:24:44 PM
Quote from: ciprebbe on February 11, 2020, 11:41:38 AM
E dat la Strabag, probabil Retter nu mai contesta nimic si il accepta ca subcontractant direct pe A10 lot 2 si toata lumea e multumita......

Fac o exceptie si scriu un zvon pentru ca de peste tot se aude acelasi lucru. CNAIR ar vrea sa faca un blat si sa atribuie contractul catre STRABAG si ar vrea ca asocierea ITINERA + RETTER sa nu mai conteste. RETTER ar urma sa primeasca in schimb participarea la A10 ST2, iar ITINERA niste amanari pe la VO Satu Mare. Zvonistica spune insa ca RETTER nu e de acord. In fond, de ce sa renunte?
Alte zvonuri spun ca DNA este deja cu ochii pe "tranzactie".

Oficial termenul pentru evaluarea ofertelor era 09.02.2020, iar acum s-a dat un nou termen, 28.02.2020.

Se aude ca a intrat si Consiliul Concurentei pe fir, pentru modul suspect in care CNAIR si ITINERA au renuntat la contestatii. Din informatiile mele, CNAIR a renuntat la contestatie in 19.09.2019, iar asocierea ITINERA + RETTER in 25.09.2019, prin cerere separata.

V-am spus deja ca se aude ca "intamplator" ITINERA + RETTER nu au mai prelungit valabilitatea ofertei? Sau am spus doar in privat?

CNAIR, vreti sa atribuiti contractul unui antreprenor (STRABAG) care despre care aveti "dovezi clare de rea-vointa" si care saboteaza licitatiile? :lol: :lol: :lol:
Vedeti "dovezile" aici. Sau e doar praf in ochi? ;)

ivladbogdan

Chiar sunt curios cum se va termina aceasta epopee pe ciotul asta. In cel mai rau scenariu, se mai amana cu vreo 3 ani acest lot. Un dezastru absolut am putea spune, dar noi deja suntem obisnuiti.  >:(
Sper totusi sa intre cineva in teren pana in aprilie.

mastereve

^^ sunt austrieci... aparent pentru ei nu exista sanctiuni si nici sesizari din oficiu  :zen:

alexa_adrian2001

cel putin de ieri am aflat de la un prieten ca Selina a revenit pe santier

marisRO

Ceva vesti legat de "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare" ?

jaston

Se misca vreun utilaj in lotul lui Straco?

ingWTG

   Trec zilnic prin nod Campia Turzii , nu s-a miscat nimic in ultima saptamana (dupa turnarea pilelor de la capatul supratraversarii)
In schimb lucreaza anemic la aramrea supratraversarii la Hadareni (intrarea dinspre Luncani).