Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 25 Guests are viewing this topic.

pasadia

Deci Maurer zice că avea un contract cu Strabag pentru proiectul denumit Brașov - Cluj - Borș. Dar pe aceasta rută Strabag a avut o SINGURA lucrare, adică Ungheni - Ogra (adică chiar lotul vecin celui aflat în discuție).
Mai rămâne să aflăm că chiar au lucrat împreună pe acel lot, caz în care pretenția Maurer ("proiecte complet diferite, fără nici o legătură unul cu altul") îmi pare cam forțată totuși. Dar mno, practici comerciale tâmpite - logica îmi zice că în asemenea cazuri Consiliu Concurenței ar trebui să decidă că piața e manipulată prin aranjamente menite să crească artificial prețul produselor.

horatiu.cosma

Dacă mergem 100% pe litera legii e foarte clar ca Strabag nu are ce sa mai caute in licitatia asta. Insa miroase de la o posta ca acelasi Maurer au dat la Strabag hartia cu garantie de 20 de ani pentru rosturi pe alt proiect, acelasi Maurer a dat garantie de 20 de ani pentru Retter pe acelasi proiect, Retter care era contestatarul Strabag la acel moment pentru castigarea lotului. Pana la urma daca ar fi sa castige Strabag, cnair le va deconta pretul din oferta, nu merge sa vii cu alt pret la decontare fiindca nu ti-ai facut temele la oferta.

florin74

#22532
Seamana a mica intelegere, si ar trebui vizitati un pic de concurenta.  Magarii tipic romanesti. Asta ar fi ca si cum un producator de masini ar da la un dealer o garantie de 5 ani la masinile vandute de dealer, si la aceleasi masini ii da altui dealer o garantie de 10 ani.

GDPR

Din ce inteleg, Maurer nu au semnat un contract cu Retter, ci le-au trimis o oferta.

horatiu.cosma

Pai nu semneaza nimeni contracte cu Antreprenorii de la faza de ofertare, din simplu motiv ca nu exista certitudinea ca acel Antreprenor va castiga contractul. La etapa asta e vorba doar de oferte.

dr4qul4

cu ce e diferita situatia asta fata de cea cand CNAIR cere, si constructorul accepta, extinderea garantiei cu x ani?
Si acolo, garantia din actele furnizorilor este mai mica decat cea pe care, in final, si-o asuma constructorul.
Poate  Strabag si-a asumat ca, in cazul in care rosturile acelea se vor deteriora, le vor inlocui pe cheltuiala lor.
Nu e vorba de vreun consumabil cu o durata de viata mult mai mica decat garantia. Acealasi produs are aceeasi garantie la celalalt constructor, doar ca acolo are o hartie in plus de la producator.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

#22536
Doar pentru o corecta informare, Retter este reprezentantul pe Romania a lui Maurer. Vedeti la finalul paginii de prezentare.

http://www.rettergroup.com/

Ca relatii contractuale eu totusi nu inteleg....daca Strabag da garantia pt produs, ce conteaza ce spune si garanteaza Maurer in spate??? Oricum nu vine Maurer sa repare rostul. Sau vine...ca responsabilitate fata de Strabag, nu fata de CNAIR.

Eventual discutia poate fi de un pret prea mic, ca evident, cum zice si judecatorul, un produs cu garantie mai mare trebuie sa fie mai scump, deoarece trebuie sa cuprinzi niste costuri de intretinere, inlocuire, reparare. Si costurile astea nu sunt mici. Rosturile Maurer sunt rosturi metalice monobloc, care pot fi schimbate doar cu deranj foarte mare, adica inchiderea sensului de circulatie.

Una din autostrazile pe care s-au pus rosturi Maurer e Bechtel. Si dupa o gramada de ani nu au probleme.

PS: imi tot suna in cap vorba unui prieten: In infrastructura romaneasca nu exista Alba ca Zapada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

M-am uitat puțin la conferința de presă de sâmbătă a lui Bode, Scarlat, Cecan de la Zalău în care au vorbit despre ce DN-uri mai primesc asfalt în 2020, ce mai e cu centura Zalău și cu A3 în zona Sălaj, Cluj, Bihor. Ce pot să spun e că Bode e jale, e un terci scurcircuitat în creierul lui big time, nu cred că e capabil să gestioneze toate informațiile de pe proiecte și atunci se transformă totul într-o varză fără sens. Ce decizii cu cap poate lua o asemenea persoană, va fi jucat pe degete de Scarlat și ceilalți directori care vor râde de el pe la spate. Las mai jos câteva declarații din conferință:

1. "Urmează să fie scoase la licitație toate cele 5 secțiuni de pe Suplacu de Barcău - Nădășel până la finalul lui martie". Să îi spună cineva că vreo 3 sunt în licitație de un an.

2. "Selina care e la 80%... a terminat înainte de termen." Asta am ascultat-o de 2 ori, nu mi-a venit să cred că aud așa ceva, omului îi lipsește logica elementară.

3. "Constructorii sunt răi că cer o grămadă de clarificări la licitații ca să le blocheze, că oricum nu prea licitează." Urmează să zică că Soroș finanțează nu știu câți constructori ca să depună cereri de clarificare la licitații, să conteste (că astea sunt activități ce necesită oameni angajați și plătiți) și care apoi să nu liciteze. Cine normal la cap poate crede așa ceva? Chiar nu i-a suflat nimeni și varianta că documentațiile puse la dispoziție de CNAIR pot fi motivul multelor clarificări, din cauza calității execrabile. Poate îi citește cineva niște solicitări de clarificare de pe A0 Nord (perfect justificate) și răspunsurile în bătaie de joc venite de la CNAIR. Sau na, o să zică că soroș a plătit și pe cei din CNAIR să răspundă la mișto.

4. "Ne-am achitat ca stat de toate responsabilitățile față de antreprenor, noi nu trebuie azi să le dăm niciun leu, însă ei trebuie să dea zeci de milioane de euro la subcontractori." Dacă frunzărim situația proiectelor de pe site-ul CNAIR vedem diferențe consistente la o grămadă de proiecte (vreo 20 am numărat la o primă privire) între stadiul fizic și cel financiar. Cu alte cuvinte, CNAIR are de dat zeci de milioane de lei la constructori ca să ajungă din urmă stadiul din teren. Câteva exemple: Trameco la Biharia-Borș vreo 50 de milioane, Pizzarotti pe ST1 vreo 80 de milioane, Aktor pe ST2 vreo 70 de milioane etc.

Din păcate l-a mâncat cancerul din administrație și pe Bode. A preluat complet discursul CNAIR care face orice doar ca discuția să fie despre alții și nu despre ei. Nu am văzut nici măcar o referire la problemele ce țin de stat și care trenează de ani de zile (exproprieri, relocări de utilități, autorizații de construire). La Suplacu-Chiribiș era de vină constructorul croat că era în faliment, nu comisia de evaluare că l-a dat câștigător. La Chiribiș-Biharia e de vină instanța de judecată pentru durata prea mare a licitației, nu comisia de licitație din CNAIR care de 2 ori a dat câștigător pe Trameco și de 2 ori Strabag a întors decizia în instanță. Au modificat a 543986309586304-a oară legislația pe achiziții, cu siguranță de data asta vor merge brici licitațiile...

Să nu uităm și presa de la conferință: praf și pulbere, nici măcar o întrebare pertinentă, în schimb destule întrebări ce merg bine de tot în zona penibilului ("sunteți ministru, nu le puteți zice la CFR să pună cușetă de la Jibou?").

NGC

#22538
Daca in 2018 in propunerea financiara din oferta depusa de STRABAG in 2016 nu apareau costuri suplimentare pentru garantia de 20 de ani pentru rosturi, cum ar putea sa fie acum acolo aceste costuri? :lol:



Ar insemna modificarea ofertei. Si AKTOR a zis ceva de genul ca au ceva intelegere cu ceva muzeu pentru A0 Nord L1 si ca urmau sa incheie contract daca ar fi castigat si chiar era necesar, dar argumentul nu a tinut pana acum.

GDPR

#22539
Dar catadioptrii, nu trebuia si ei sa aiba o garantie de cel putin 30 de ani? Ca si ei sunt un element "esential" al propunerii tehnice :lol: Speta frizeaza absurdul si nu m-as mira sa conduca spre o anulare a licitatiei.

alexmocian

Comercial vorbind, constructorul isi asuma o garantie indifferent the ce garantie si cine specific este supplier-ul, poate fi o alta firma care are 20 de ani. Nu vad nici o problema daca supplier-ul produce un dispositiv pentru care da garantie pentru o anumita firma pentru un anumit proiect ca acel produs se poate folosi oriunde in lume pentru acceasi applicatie de catre un constructor ca isi asuma o garantie stiind ca intr-un alt contract a avut garantia respectiva. Este chestiune de logica si nu de semantica in opinia mea. Orice constructor poate sa-si assume un anumit level of liability in functie de supplier si garantia produsului lor, in opinia mea poae fi si de 30-40 de ani sa nu fie mai mica decat garatia celui care fabrica produsul respectiv. Cheers.

GDPR

@alexmocian, argumentele tale sunt valabile in lumea reala, nu in cea a ceneairului / statului roman in general.

alecu26

e buna paralela cu catadioptrii, dar instantele in general accepta ca beneficiarul poate sa aiba anumite pretentii pentru anumite produse, si nu au fost schimbate caietele de sarcini din aceste motive.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Catadioptrii nu au garantie infinita? (in ideea in care oricum sunt furate in 2 - 3 sapatmani?)

florin74

Bai si daca furnizorul da falimentul pana in aia 20 de ani? Sau dispare de pe piata? Daca ofertantul a declarat ca isi asuma garantia de 20 de ani, de ce trebuie sa se mai acopere cu hartii de la posibili furnizori? Daca intre timp Maurer ar fi disparut de pe piata? (pana la inceperea lucrarilor) Anulai licitatia?
Tara formelor fara fond. Asta daca nu ma insel e printre primele licitatii in care s-au folosit si alte criterii decat pretul si CNAIR era intr-o bajbaiala continua sa identifice criterii tehnice.