Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 62 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Rampa podului dinspre Cluj, mai au vreo 2 metri până sus, rămâne pentru la anul.


Se lucrează la desființarea platformelor temporare făcute pentru ridicarea grinzilor și tablierului și la amenajarea definitivă a malurilor.


Șlefuirea plăcii de suprabetonare (elicopterizare sau ceva de genul?), nu le e ușor celor care fac treaba asta.


Rosturi foarte late în zona de îmbinare dintre grindă de beton și tablier.





Placa de suprabetonare e finalizată, se mai lucrează în capătul dinspre Iernut doar la grinda de parapet.





Ceva sârmă pentru legarea fierului de pe pod.


Finisare.





O privire înapoi spre Cluj.

horatiu.cosma

Forfotă mare, doar pe podul ăsta sunt vreo 50 de vietnamezi pe lângă români. Mai greu cu comunicarea, dar după ce se prind de ce au de făcut, fac treabă.


Amenajarea malurilor.


Privire înapoi spre Cluj.


Alt rost între metal și beton.





Iar înapoi spre Cluj.


La o aruncătură de băț e centrul satului Bogata.


Am ajuns în zona în care se lucrează la grinda de parapete.





Privire înapoi spre Cluj.


Detalii cu armarea grinzii de parapete. Pe sensul celălalt deja e betonată.

horatiu.cosma

Am ajuns la capătul podului, spre Iernut bagă mare Max Boegl la asfalt, strat de bază și binder.


Miroase bine  :D.


Ne întoarcem pe pod.


Privire înapoi spre Iernut cu rampa podului și echipa de asfalt în depărtare.


Mici imperfecțiuni, dar se repară (huooo, cotropitorii și coloniștii străini au dejă găuri în autostrada nouă românească, reziliere. Dar să nu dăm idei la idioții din CNAIR).


Aceeași grindă de parapete.


Iar privire înapoi spre Iernut și asfaltare.


Detaliu armare grindă de parapete.


Oamenii la lucru.


O ultimă privire înapoi spre Iernut și ne întoarcem la ieșirea de pe pod spre Cluj.


Adică aceasta.




horatiu.cosma

O privire înapoi spre Cluj.


Stâlpii pentru panouri fonoabsorbante.


Și ne mutăm pe cealaltă partea Mureșului, intrând pe șantier de pe DC87 Cuci-Petrilaca. În față e overpass-ul deschis traficului.


Același overpass văzut din lateral.


Ne îndreptăm privirea spre Bogata.


Intrăm pe autostradă, privire spre overpass.


Și continuăm pe autostradă spre Bogata.


În depărtare avem podul de la Bogata. Se lucrează la canalele de scurgere, parapeți, rigole, panouri fono, taluze.





Puțin zoom (cu telefonul nu e așa de drăguț) spre Bogata.


Panouri fono mai avansate decât pe partea cealaltă.





Privire înapoi spre Iernut.

horatiu.cosma

Am ajuns în zona echipei de asfalt Max Boegl.





În dreapta tocmai se asfalta stratul de bază, urmând să înceapă în cel mai scurt timp stratul de binder pe sensul din stânga.


Ne întoarcem spre Iernut și ne oprim la panourile fono.








Mergem mai departe spre Iernut.


Ne apropiem de overpass-ul DC87.


Overpassul DC87, lucrări de taluzare.




horatiu.cosma

Trecem de overpass și continuăm spre Iernut.


Se lucrează la taluze și rigole.





Continuăm spre Iernut.





Aici o echipă pune borduri la podeț.


Mai departe, spre Iernut. Suntem în dreptul termocentralei de la Iernut.


Începe zona de parapeți finalizați (laterale și centru), uzură pe autostradă+asfalt pe mediană.







horatiu.cosma

Și aici e a doua zonă fără asfalt pe autostradă, în zona overpass-ului DC86. Se lucrează intens la umpluturi, taluzări. Balastul stabilizat și asfaltul rămân pentru 2020.











Am trecut de overpass DC86 și ne întoarcem privirea spre el.


Continuăm spre Iernut, cu overpass-ul DC85 în depărtare.


De aici intrăm definitiv pe uzură.


Mai au de lucru la taluzele rampelor overpass-ului.


Și la ultimele îmbinări la rigole.


Continuăm întins spre nodul Iernut, asfaltul e grozav.

horatiu.cosma

Am ajuns la giratoriul provizoriu de pe autostradă la intersecția cu DN14A, am făcut dreapta pe DN14A spre zona viitorului giratoriu definitiv dintre DN și bretelele nodului. Imaginea e făcută din viitorul giratoriu definitiv cu fața spre pasajul DN14A peste autostradă și CF aflat în construcție.



Urcăm pe taluz ca să vedem mai bine debleul DN 14A și mergem spre viitorul pasaj.


O privire înapoi spre viitorul giratoriu definitiv și bretelele nodului.


Înaintăm pe berme spre pasajul DN14A.


Și am ajuns la pasaj. Se lucrează la rampa lui dinspre giratoriul definitiv, iar pe pasaj mai au 2 deschideri de betonat. Le termină anul ăsta.


O panoramă cu autostrada stânga dreapta și pasajul pe centru.


Puțin zoom nu foarte reușit pe pasaj. Dar nu e problemă, ajungem și acolo.

horatiu.cosma

Coborâm înapoi la viitorul giratoriu definitiv și ne uităm spre bretele.


Național Arena ar fi invidioasă.


Detalii înierbare taluz.


Ați zice că vine primăvara.


De aici încep parapeții și uzura.





Și de aici stâlpii de iluminat.


Cu 50 metri în spate a fost bifurcația bretelelor. Cea care se vede în stânga e ieșirea de pe autostradă pentru cei care vin dinspre Cluj. Cea pe care sunt eu e ieșirea de pe autostradă dinspre Tg.Mureș și intrarea pe A spre Cluj. Dreapta jos e intrarea pe A spre Tg. Mureș.


Intrarea pe A spre Tg. Mureș (dreapta în imaginea anterioară).


Se lucrează la taluze cu blocaj de piatră.

horatiu.cosma

Ieșirea de pe A dinspre Cluj în centru.


Am ajuns pe overpass-ul din nod, privire spre Tg. Mureș.


Spre Cluj.


În față cu cele 2 bretele (ieșire de pe A dinspre Tg. Mureș, intrare spre Cluj).


Din nou spre Tg. Mureș, cu breteaua nodului de intrare în aceeași direcție.


Privire înapoi spre bifurcație.


Am trecut de overpass, privire înapoi înspre autostradă și breteaua de ieșire de pe A dinspre Cluj.


Continuăm pe cele 2 bretele centrale.


Detalii din interiorul nodului.


Spre bifurcație. Din ce îmi dau seama mai au ceva parapeți și marcaje, în rest e gata partea de bretele.

horatiu.cosma

Să urcăm acum pe pasajul DN 14A peste A și CF. Privire de la capătul lui dinspre Iernut, aici sunt în fază incipientă cu rampa podului, rămâne pentru 2020.


Ne întoarcem privirea spre pasaj și înaintăm. În zona asta deja sunt finalizate și bordurile laterale.


Rost de dilatație, mult mai mic decât la Bogata (metalul lucrează mult mai mult decât betonul).


Fără vietnamezi aici.


Se lucrează la armarea grinzii de parapet (scuzați degetul).


Borduri laterale pregătite.


Detaliu armare grindă parapet.


Altă zonă cu grinda parapet finalizată.

horatiu.cosma

Am ajuns în zona celor două deschideri care mai trebuie betonate, eu stau chiar deasupra CF.


Detaliu armare.





Privire de cât de sus s-a putut cu cele 2 deschideri nebetonate în plan apropiat, viitorul traseu al DN-ului în dreapta și actualul prin stânga.


Un adevărat zid de panouri fono pe autostradă spre Cluj.


Autostrada spre Tg. Mureș.


Zidul de panouri fono spre Cluj.


Ne întoarcem pe pasaj spre capătul dinspre Iernut și cam asta a fost. Ne vedem la inaugurare.



Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

multumim horatiu ....ca pe vremuri ... O:-)

:D :lol:+1 :cheers:

SorinMS

Multe multumiri lui Horatiu Cosma pentru povestea ilustrată și explicațiile profesioniste. Credeam că numai o filmare de la înălțime poate să-ți arate situația în mod complet, dar nu e așa. Un om care și-a sacrificat timpul și a făcut atâtea poze cu detalii de la firul ierbii ne-a arătat situația reală a șantierului mult mai bine și cumva mai "palpabil".
Felicitări!

SergiuSerj

un adevarat reportaj al ultimelor luni ale lui Astaldi. Ne bucuram ca a tinut vremea cu ei pana in decembrie si au putut sa lucreze mai mult pe anul asta.

Multuumim @horatiu!!!! +1 +1 +1 ..... +1 :cheers: