Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

SergiuSerj

Vremea buna care ne surprinde inca, la aceasta data, ne da sperante de deschidere in primavara pe lotul Astaldi. Vremea e perfecta. Temperaturi de 15-17 grade in noiembrie. Nu cred ca putea fi mai bine de atat. Par destul de avansati si la Iernut.

La Straco sper sa pot face cateva poze in weekend sa vedem "minunea".

whitedove

nu ar strica si o filmare ... sigur vom fi impresionati (de lotul Astaldi desigur). poate se indura cineva si ne ofera o filmare

ciprebbe

Se va filma mai incolo (decembrie) sa ne facem o idee cum se inchide santierul in 2019. Probabil in 2-3 sapt. vom filma si apoi prin martie cand se dezgheata.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Mitrut

Quote from: pasadia on November 14, 2019, 12:14:57 AM
In tabelul de mai sus ar trebui trecut si Alpenside, e totusi A3. ;)

Pentru cei de la ALPENSIDE raporturile lunare arata cam asa:
- Iulie: 2.23%
- August: 2.23%
- Septembrie: 2.23%
- Octombrie: 10.53 %

Chiar dacă erau cifre mici, este clar ca în lunile iulie, august și septembrie nu a fost un interes prea mare în ceea ce privește raportarea lunara făcuta de către cei de la CNAIR. O sa ii includ și pe cei de la ALPENSIDE în graficul de luna viitoare, mulțumesc! :D


whitedove

@ciprebbe asteptam cu mare nerabdare :cheers:

SergiuSerj

Am trecut acum doua ore de la Cluj la Iernut. Vreau sa specific si eu minunea de la Straco. Lucrau si inainte de Hadareni, si la Chetani. La Hadareni era o macara destul de mare, pregatita parca sa ridice niste grinzi.

La Iernut mobilizare destul de mare, lucrau la doua deschideri ale podului peste CF. Au inceput din ambele capete si vor cred sa se intalneasca la mijloc. In plus, au bagat multa umplutura in partea cu dealul.

Din pacate nu am avut timp sa ma opresc sa fac poze..

voicul

Guvernul va lua în maximum o lună decizia referitoare la realizarea Autostrăzii Comarnic Braşov, respectiv dacă acest tronson se va realiza cu bani de la buget sau prin parteneriat public privat (PPP), a declarat vineri, la Braşov, premierul Ludovic Orban.

El a afirmat că guvernul Dăncilă "n-a făcut nimic" în acest sens.

"N-a făcut nimic. Din 2008 nu s-a făcut nimic. Nici nu mai ştim acum, e PPP, nu e PPP, vor să stabilească - e de interes strategic, se finanţează din buget, vrem să vedem exact care e situaţia. Strategia este să realizăm acest tronson de autostradă, fie de la buget, fie prin PPP. Dacă alegem soluţia parteneriatului public privat, nu se va ocupa domnul Ghizdeanu, că a plecat de la Comisia de Prognoză, nici Comisia de Prognoză care n-are niciun fel de capabilitate. Dacă alegem PPP, vom alege o formă de PPP care să fie realizată în acord cu toate standardele europene din domeniu şi, eventual, cu asistenţă din partea BEI, BERD, Băncii Mondiale, care să ducă la un contract de PPP într-adevăr funcţional şi care să permită realizarea acestui tronson de autostradă. Este posibil să decidem să o finanţăm şi de la bugetul de stat, în maximum o lună o vom lua", a precizat şeful Guvernului.

Potrivit lui Orban, "acum trebuie desţelenită" situaţia legată de Autostrada Comarnic Braşov, el referindu-se în context şi la "nebuniile" fostului premier Viorica Dăncilă.

"Cât am fost ministru al Transporturilor, pentru tronsonul Comarnic-Braşov am aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii şi am lansat procedura de realizare a unui contract de PPP pe care l-am lăsat după realizarea preselecţiei în care rămăseseră în competiţie 4 consorţii. Iar din 2008, de când am plecat de la Ministerul Transporturilor, nu s-a întâmplat nimic. (...) De fiecare dată, consorţiul care a fost selectat nu a găsit finanţarea. Nebuniile lui Dăncilă legate de Comarnic- Braşov: după ce în prima fază, fără să anunţe Banca Mondială, care fusese convinsă de premierul anterior al PSD Mihai Tudose să vină să managerieze proiectul ăsta, a renunţat la serviciile Băncii Mondiale. (...) După care au scos din burtă un consorţiu câştigător care de fapt s-a dovedit că nu e câştigător că nu s-a adjudecat nicio procedură, că nu s-a semnat niciun contract, iar după aceea aceeaşi Vasilica Viorica Dăncilă a anunţat că vrea să o treacă, nici ea nu ştia bine ce să spună, pe lista investiţiilor strategice ca să fie finanţată din bugetul de stat. Trebuie să vedem exact care e situaţia legată de acest tronson Comarnic-Braşov, care din punctul nostru de vedere reprezintă o prioritate", a spus premierul Orban.


https://www.agerpres.ro/politica/2019/11/15/orban-in-maximum-o-luna-vom-lua-decizia-cu-privire-la-autostrada-comarnic-brasov-dancila-nu-a-facut-nimic--403956

nenea_hartia

^ De fonduri europene, atâtea cât pot fi atrase ele, ăștia n-au auzit?

Ionut

Din discuțiile mele informale cu Banca Mondiala, ei susțin ideea unui mix de fonduri europene, fonduri bugetare și împrumuturi de la BM/BEI/BERD cu marea condiție sa avem/sa se faca o documentație SERIOASĂ (studii geo, studiu trafic, exproprieri, traseu, MEDIU).

interesantul

La noi citeza de lucru a melcului turbat e din cauza subfinantarii proiecteler de infrastructura, nu neaparat de vreme...
Am trecut ieri pe la sarbi, intre Novi Sad si belgrad, vreo 25 km pe pe Drumul nr. 100. Langa Cralovit, un santier in care: se facaea o centura ocolitoare, se reabilita calea ferat. Afarao ceață lăptoasa, si ploua. Pe poduri, firari betonisti, pe terasamente zeci de utilaje, pe toata lungimnea pe care am vazut-o din masina (aprox 10 km). Deci nu vremea era de bai, ci banii... De unde au bani sarbii, care nu sunt comunitari, asta e alta treaba, dar aloca bani pentru infrastructura. Asa ca nu mai dat vina pe vreme la noi, ca nu tine
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

nenea_hartia

@Ionut: Mixul de fonduri ar fi nu doar cea mai bună variantă, ci singura care ar trebui luată în calcul. Nu am așteptări mari nici de la guvernul ăsta sau de la actualul ministru al transporturilor, dar speram măcar că nu vor mai pomeni de PPP. Obstacolul în calea întocmirii unei documentații serioase pentru A3 e că durează foarte mult, după cum e și normal, mai ales într-un relief atât de complicat ca pe Valea Prahovei, iar politicienii de orice culoare nu văd nici un câștig de imagine în partea de pregătire a proiectului, ci doar în construcția propriu-zisă, așa că n-au răbdare și o dau înainte cu construcția, prin PPP, prin orice metodă, doar să înceapă construcția mâine, să se poată lăuda la televizor.
Ce mă uimește totuși e că încă n-au înțeles că nimeni nu a fost reales doar pentru că a tăiat o ,,pamblică" de 1 decembrie, ăsta e un amănunt minor. Românii vor autostrăzi, dar nu votează după criteriul că nu știu cine a inaugurat 18 km de autostradă de ziua națională, alte lucruri sunt mai importante pentru ei, orice culoare politică ar avea. În fine...

Ai idee, există vreo cale de a fi influențat în vreun fel Bode, se află el în contact cu vreuna din asociațiile pro-infrastructură sau cu politicieni care înțeleg că doar o pregătire temeinică a proiectelor (în special a ăstuia și a celui de pe Pitești-Sibiu) poate asigura succesul și rapiditatea lucrărilor? Îl cunoaște cineva, să ne facem idee cam ce și cum gândește?

naivu

Eu nu prea vreau sa continue actualul PPP care duce A3 prin Busteni si Sinaia. Prefer sa se reia niste etape si sa se dea ceva bani in plus dar sa se faca o autostrada care sa nu distruga statiunile de pe Valea Prahovei!
Oricum, atat timp cat de la Brasov nu va fi prea curand autostrada nici spre Sibiu nici spre TgMures, CoBra nu mi se pare asa prioritar pe cat ne-ar placea noua bucurestenilor amatori de turism pe Valea Prahovei sa credem.

Ionut

Se poate ajunge la Bode, nu asta e problema. Problema e sa ne asculte...

Goldmund

Poate este Bode mai atent la explicatiile unor experti decat a fost vreodata Cuc, sau cei dinaintea lui.
Aroganta si autosuficienta sunt cele mai negative trasaturi de caracter ale omului, mai ales ale politicianului.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe