Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 41 Guests are viewing this topic.

NGC

^

Nu e deocamdata anulata "fizic". Repet ce am zis si ieri.

Quote from: NGC on October 28, 2019, 09:16:08 PM
Nu va grabiti deocamdata cu concluziile, pentru ca inca nu s-a anulat nimic si nu se va anula pana nu se va pronunta CNSC si probabil, mai apoi, si CAB.

P.S. Iar s-a inspirat de aici de pe forum duduia de la fituica oficiala si a sarit apoi cu un articol. Dar oare cine e noul Serbanescu acum pentru ea? :lol:

mirceaeliade

Ministrul propus pentru portofoliul Transporturi și Comunicații, Lucian Bode:

Autostrada Transilvania – din nefericire situația se prezintă extrem de prost. Astăzi vorbim de tronsonul de Dihaira la Borș care e în lucur și va fi finalizat, 5,3 km, dar secțiunea Mihăiești Surplacu de Barcău se așteaptă clarificări, proiectul este blocat. Pe tronsonul Surplacu de Barcău Chilibiș, contractul a fost anulat. Și mă întreb cum firma respectivă a fost descoperită doar acum că este în faliment. Pe Chilibiș - Biharia astăi suntem la a 3-a instanță, avem termen săptămâna viitoare.

Autostrada Comarnic - Brașov vom cere puncte de vedere din partea Comisie și aprobarea Comisiei Europene, iar daca Banca Internațională va susține acest proiect vom putea face autostrada și în parteneriat public-privat, dar nu așa cum a vrut să facă Guvernul Dăncilă.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/aviz-pozitiv-pentru-lucian-bode-transporturi-vesti-proaste-pentru-bucuresteni-metroul-din-drumul-taberei-nu-va-fi-gata-in-2019-1209098

Dagda

PPP de pe CoBra ne-a mancat zilele... acolo singura sansa sa se faca ceva prin PPP este ca statul sa isi ia o mega teapa...

ladposta

^^Putin off topic dar am si eu o nedumerire: Astea sunt cuvintele celui propus, asa cum apare in articol, sau sunt greseli de ortografie a celui care a scris articolul? In ambele cazuri, e ciudat ca s-a ajuns pana la publicare cu atatea greseli ...

SergiuSerj

^^^

Lasand la o parte greselile de ortografie, din declartiile viitorului ministru Lucian Bode, putem spune ca exista o speranta ca lucrurile sa intre in normalitate. Cu siguranta timpu ne va lamurii..

pasadia

Quote from: alecu26 on October 24, 2019, 02:34:04 PM
In nici un caz. Traseul cu turcii e pe SF ul din 98 la baza...cel cu poduri in lungul prahovei. Un PPP facute pe baze corecte si competitive reala, cu finantarea institutionala gen BM sau BEI care sa tina dobanzile jos...e variata cea mai buna de PPP. Problema va fi spatiul bugetara....cerintele Eurostat privind modul de incadrare a proiectului fiind destul de clare. (PS: o varianta si mai buna ar fi refacerea SF ului, si cel din 2015 fiind mai mult povesti fara studii geo pe bune), dar atunci, avand un SF bun...nu prea mai are sens sa faci PPP, putand merge pe una din variantele fidic Galben sau Rosu.

Scuze ca dau quote, dar mesajul asta ma intriga in continuare. Face referire la CoBra si mai ales la un studiu din 2015 despre existenta caruia eu nu auzisem. Cand am vazut mesajul am zis ca a gresit alecu datele (mai ales ca nici aia cu '98 nu imi dadea bine, eu stiam de un SF initial din 2002) si va veni cineva sa il corecteze, dar vad ca nimeni, nimic...

Asadar: exista vreun SF din 2015?

horatiu.cosma

Există ceva făcut Vinci-Strabag-Aktor la ultimul PPP, evident, în proprietatea lor.

Ionut

^ Din cate stiu eu acel "ceva" este destul de consistent. Din ce informatii am, distractia a costat cam 2 milioane euro pentru studii, ofertare etc etc (incercarea de PPP din 2015).

teoneo

Quote from: RaduC on October 30, 2019, 09:49:43 PM
Pe breteaua de iesire spre Targu Mures, in zona in care sunt instalati parapeti pe ambele margini, incap doua camioane unul langa altul? Situatia in care unul ar fi defect iar celalalt ar vrea sa treaca mai departe.

Nu. Nici vorbă! Camioane? Problema care s-ar pune este dacă ar încăpea autoturismele să treacă unul pe lângă altul ! Și cum bretelele sunt atât de lungi... nu văd cum s-ar rezolva o posibilă gâtuire pe breteaua 3 (ieșirea de pe A3, dinspre Turda), când s-ar face coloană pe aliniamentul autostrăzii! Astea sunt "standardele" noastre în materie de autostrăzi.
Siguranța în proiectare nu e un criteriu prioritar sau determinant în România!

Și acum am strângere de inimă când, pe sensul Târgu-Mureș spre Iernut, iau curba de dinaintea pasajului peste Valea Mare și a DC73 (drumul către Valea Izvoarelor). Parapeții antiorbire sunt puși în așa fel încât să obtureze și mai tare drumul în față. Practic, dacă ai fi pe banda a doua, bandă de viteză, în depășire fiind, nu ai cum să vezi ce e pe banda ta cu 50-100m înainte. Acolo e de-a dreptul criminală situația. Am mai spus-o. De ce nu se mută aceste obturatoare pe parapeții de pe sensul celălalt? Se așteaptă să vină nenorocirea? Dacă s-ar pune acolo raza de vizibilitate s-ar mări destul de mult, neafectând absolut cu nimic pe cei ce circulă pe acel sens. Chestia asta se întâmplă la cea mai strânsă curbă de pe acest segment de autostradă!

marinul

Si Dancila stie de anularea licitatiei si au gasit o scuza, sunt croatii in insolventa. Nu erau oare cand au depus oferta? Cred ca lotul asta o sa fie inaugurat odata cu tunelul Meses

https://www.youtube.com/watch?time_continue=224&v=fYZpwfbkoik

mirceaeliade

De asemenea, ministrul desemnat a precizat că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD.

"Pe Comarnic-Braşov va trebui să facem o analiză urgentă să vedem unde au ajuns, în ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public că nu-l susţin deoarece generează, aşa cum am văzut rapoarte ale Comisiei Europene, generează costuri suplimentare duble în multe situaţii, reducerea numărului de kilometri, perioadă de implementare foarte-foarte mare, dublă faţă de cât estimau iniţial. Această formă de PPP nu o susţin. Am spus, pe Comarnic-Braşov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene şi aprobarea Comisiei, iar dacă BEI, BERD, Banca Mondială, instituţiile financiare internaţionale vor dori să intre ca parteneri în a susţine acest proiect eu cred că se poate realiza şi în PPP, dar împreună cu partenerii europeni, nu aşa cum au vrut, lipsit de orice transparenţă, cei de la PSD să promoveze acest proiect", a mai spus Lucian Bode.

https://www.money.ro/noul-ministru-al-transporturilor-anunt-despre-autostrazile-din-romania/

cristi5

#22031
http://m.ziare.com/economie/ghizdeanu-il-contrazice-pe-cuc-nu-s-a-batut-palma-cu-turcii-si-chinezii-pentru-autostrada-ploiesti-brasov-1583746-font1

Negocierea pentru constructia Autostrazii Ploiesti-Brasov in parteneriat public privat (PPP) nu este gata, in ciuda declaratiilor facute acum 3 saptamani de Razvan Cuc. De fapt, nici nu stim daca aceasta procedura va mai fi vreodata dusa pana la capat.

Quote
Pe 13 octombrie - in prima conferinta de presa de dupa demiterea Cabinetului Dancila prin motiune de cenzura - Razvan Cuc a sustinut ca "firma respectiva (adica asocierea China Communications Construction Company - Makyol Insaat Sanayi Turizm - n.red.), impreuna cu Comisia Nationala de Prognoza, au ajuns la un consens si saptamana viitoare vor livra contractul pentru elaborarea parteneriatului public-privat (PPP) pentru demararea proiectului Ploiesti-Brasov. S-au convenit toti parametrii, tot ce tine de partea economica, de partea tehnica, termenul cand va fi implementat".


Cuc n-a dat, insa, alte detalii. In consecinta, inca de pe 15 octombrie, am contactat Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) ca sa aflam ce parti ale contractului pentru Autostrada Ploiesti-Brasov s-au renegociat. La urma urmei, romanii au tot dreptul sa stie la ce se angajeaza statul atunci cand semneaza un contract cu asocierea de constructori chinezi si turci, pentru realizarea unei autostrazi unice in Romania, care urmeaza sa treaca prin munte!

Comisia de Prognoza ne-a spus ca singurul care ne poate da detalii este presedintele institutiei, Ion Ghizdeanu. Acesta a raspuns cu mare greutate la telefon, a sustinut ca este in sedinta si ne-a cerut sa-i trimitem intrebarile pe email.


Pe 26 octombrie, presedintele CNSP ne-a raspuns la intrebari.

Ion Ghizdeanu ne-a spus ca (in ciuda celor anuntate de Razvan Cuc - n.red.) "negocierea clauzelor contractuale nu s-a incheiat inca". In consecinta "nu se pot cunoaste detalii din procesul de negociere. De altfel, conform Legii achizitiilor publice, continutul documentatiei aflata in negociere este confidential pana la atribuirea proiectului.

Dupa atribuire, contractul de parteneriat public-privat va deveni public, cu atat mai mult cu cat el urmeaza sa fie aprobat prin hotarare de guvern".

Tot potrivit sursei citate, valoarea autostrazii va fi cea din studiul de fundamentare, adica 1,36 miliarde de euro. Le convine turcilor si chinezilor acest pret, considerat de unii mult prea mic fata de cel real? Nu putem sti, din cauza ca "negocierile sunt, conform legii, confidentiale".


Din pretul autostrazii, statul ar putea ajunge sa plateasca "cel mult 25%". Intrebarea este: cat va plati, totusi, Romania? Nu putem afla, din cauza ca aceste aspect inca se negociaza. Si - asa cum institutia a mentionat deja in repetate randuri - negocierile sunt confidentiale.

Cine ar plati, in situatia in care statul ar intarzia eliberarea avizelor si acordurilor si ar da peste cap intregul calendar al constructiei autostrazii? Potrivit lui Ion Ghizdeanu "nu exista premise pentru ca partenerul public sa nu isi indeplineasca obligatiile asumate".

Una peste alta, un lucru e clar: daca vrem sa aflam mai multe despre contract acum, n-avem decat sa ne punem pofta in cui! Trebuie sa asteptam pana cand se vor termina negocierile, fara sa stim cand anume se vor incheia ele.


Asta, daca negocierile se vor mai incheia vreoadata. Deja, intr-un draft al programului de guvernare, PNL a transmis ca vrea sa incerce sa faca autostrada tot in PPP, dar cu bani europeni si pe un alt traseu. Iar asta ar insemna ca se va renunta la ceea ce a calculat si negociat pana acum CNSP.

Xenos

Părerea mea este că ce spune ministrul desemnat la comisiile parlamentare are o valoare relativă. Evident acolo trebuia să apară împăciuitor şi să nu genereze conflict cu nimeni, în esenţă. Vom vedea ce va face în concret, dacă va fi învestit.

rizzuh

^^
"nu exista premise pentru ca partenerul public sa nu isi indeplineasca obligatiile asumate"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Orice alt comentariu este de prisos.

georgec

#22034
Imagini din 30 octombrie zona nod Iernut. Se lucra la ora 17. Erau si sus la armare si am vazut si basculanta care descarca dar nu am reusit sa fotografiez din masina.










Powered by API/PUM imgur uploader