News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

TibiV

#21960
@Cristian 74,
deci cam 10% pe an...

Mi se pare un ritm OK, înseamnă că vor termina în doar / cel mult decât 7 ani.
(Scuze, abia acum încerc să învăț "dăncileza fără profesor"....)
Slava Domnului că nu îi deranjează nimeni cu rezilierea... Vă dați seama ce tragedie ar fi o reziliere?!?!....
  :o

@the_northpole
DA, in caz de reziliere ar trebui neaparat relicitat.
Nu citesti restul topicurilor?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

^ si inainte de relicitare trebuie evaluate lucrarile din teren si cantitatile de materiale, ca sa stii precis ce re-licitezi.
oricare varianta e de rau augur. daca am putea afla intentia constructorului macar ..

horatiu.cosma

Egis (inginerul) are toată situația de lucrări executate. Pe baza listelor de cantități din proiectul tehnic Straco se poate updata foarte ușor ce mai e de făcut în cantități și se poate relicita în 2 timpi și 3 mișcări pe FIDIC Roșu.

La Alpine pe Arad-Nadlac lot 2 in iulie 2013 s-a reziliat (a intrat Alpine in faliment), in iunie 2014 s-a relicitat si in octombrie 2014 deja Astaldi era in teren. Dacă se vrea, se poate foarte repede. Și la Straco deja de 1 an jumate era evident ca nu mai merge treaba. Azi puteam avea un Strabag infometat de lucrari in teren si zeci de basculante la lucru. In schimb ne place sa ne complacem in supa asta calduta a celor de la CNAIR, "dar macar sunt 5 oameni in teren, mai bine decat deloc" si suntem ingroziti de posibilitatea unei rezilieri.

SergiuSerj

@horatiu.cosma bine ca rezileaza la 99% pe alte tronsoane... Speram ca, Cucu o sa disparasa o sa avem un alt ministru care sa fie mult mai capabil si intradevar, sa vada problemele.

La Straco efectiv de 6 luni nu se mai vede nici o miscare... inafara de cateva bascule de nisip la Chetani... macar pe nodul ala daca era ceva miscare mai aveam ceva sperante pentru 20-20...
Un lot atat de scurt si de usor... lasat cu ochii in soare

Cristian 74

@TibiV
7 ani în ritmul ăsta. Dacă reduc la jumate forța de muncă (deci decât 3 basculante și 2 meseriași necalificați), 14 ani! Dar, hei, unde e graba? Nu e ca și cum ne-ar amenința cu rezilierea. Pe acolo, pe la 99%. Oooo, dar nici acolo, că asta e firmă românească...

ivladbogdan

Se va rezilia in cele din urma, eu sunt sigur de asta. Uitati-va doar ce vreme avem afara, la final de octombrie... 24-25 grade ziua, soare. Anul acesta, in afara de cateva saptamani, de prin primavara pana acum a fost o vreme perfecta pentru construit autostrazi.
Iar Straco? Pauza, evident.
Eu fac foarte des drumul Cluj-Tg Mures si retur. Eu personal nu am mai vazut o bataie de joc mai mare decat ce se intampla cu Straco pe acest lot si nu mai am nicio speranta de mai bine din partea lor. Sper totusi din tot sufletul sa faca macar nodul Chetani, sa ne putem bucura de lotul Astaldi anul viitor prin vara, iar mai apoi sa se rezilieze si sa vina cineva capabil, slava domnului sunt destule firme ok.
Nu a cerut nimeni mobilizare gen UMB sau Selina, dar intr-un an de zile tot ce faci este sa pui niste biscuiti si sa aduci cateva basculante cu pamant...


pentium10

Se poate rezilia parțial, și sa rămâne doar bretele nodului la Straco.
Asa de acum se poate gândi de relicitare.

Asta e soluția bună cred.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Cristian 74

Mi se par foarte faine atitudinea și deschiderea celor de la Selina/Trameco. Dincolo de problemele penale pe care le are patronul firmei, care nu sunt de competența mea, observ doar că sunt doritori să își creeze o imagine pozitivă. Remarc că permit să se filmeze/pozeze pe lotul lor, nu am auzit niciun membru al forumului plângându-se. Îi văd și cu interviuri prin presă, dând informații și explicații. Pe facebook sunt foarte activi, filmează chiar ei din dronă lotul, ceea ce ne ajută și pe noi să ne facem o imagine asupra ceea ce fac. Dar ceea ce m-a făcut să scriu acum e ultimul video de pe pagină, cel în care vedem o clasă a IX-a în vizită pe șantier. E foarte bine ca elevii să fie conectați la realitățile infrastructurii românești, să nu aibă clasica letargie sau dezinteres. Rar văd asemenea transparență în societatea românească. Dacă facem o comparație cu felul în care "partenerul serios" înțelege transparența (ne amintim de interzicerile impuse de a poza pe șantiere), pricepem de ce ne dezvoltăm așa de greu ca țară. Eu îi felicit pe bihoreni și le doresc să rămână la fel, să nu își schimbe atitudinea.

https://www.facebook.com/498009396954656/videos/401751630492329/

horatiu.cosma

Super mișto. S-a făcut ceva de genul cu studenții de la drumuri și poduri la Cluj pe Gilău-Nădășel. Și ar fi fain să se facă și la Brașov, Craiova, Bacău, Slatina, Alba Iulia, Tg. Mureș, Timișoara, Brăila, Galați, Arad, Deva și oriunde sunt șantiere de infrastructură în apropiere. Vin foarte puțini elevi din urmă în facultățile de drumuri și poduri și un prim pas ar fi reconstruirea pasiunii pentru șantiere.

Quest

+1 Horatiu ptr sugestie, cit si un big like celor de la Selina ptr initiativa lor laudabila. E un demers salutar de-a creste interesul tinerilor ptr santierele de infrastructura mare, de care Romania are atita nevoie.
Common sense will get you far !

alexa_adrian2001

Conform cu https://investinbihor.com/scoli-profesionale-in-judet/ si alte stiri din toamna de pe ebihoreanul.ro/bihon.ro se incearca a relansa scolile profesionale in Bihor. Din cate stiu, cel putin in oradea, dl primar Bolojan a pushat mult pe asta. Dupa cativa ani stradania lui incepe sa dea roade.

iar ca sa nu imi fie mutat postul :)) o sa va spun ceva legat de acel utilaj, care se vede si in acest video, pentru turnat rigole.
Am aflat de la un inginer care lucreaza pe santier la Selina ca este inchiriat de la ceva firma. Stiu ca in urma cu ceva pagini se spunea ca si l-ar fi cumparat ei. Acea firma mai lucreaza undeva si in nordul tarii cu el in aceasta perioada. Nu stiu unde. Posibil centura Satu Mare?

Sper sa reusesc sa il atrag pe acel inginer pe forum cat de repede.  :-[

pentium10

VMS, asfalt, stâlpișori pt parapeti pe aliniamentul A3 Nod Iernut



Powered by API/PUM imgur uploader
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

Par a fi mai degrabă stâlpi pentru panouri fonoabsorbante. Pare că în ultimele săptămâni nu au mai avansat deloc la umplutura din spatele culeilor pasajului. După cum vă spuneam, nu au niciun interes să dea drumul pe lucrarea lor fără recepție (pasajul peste CF și A). Și CNAIR în stilul caracteristic nu face recepție decât la deschidere, pe tot. Așa că o să ne mai uităm vreo 6 luni la pasajul ăsta până îl vom folosi.

alecu26

Dap...aici pare un santaj intre Astaldi si CNAIR...
Si nu-l mai avem nici pe Serbanescu sa ne spuna despre lucrarile inaintate de la nodul Iernut. Eu sper totusi ca vor lasa orgoliile la o parte, si asa cum s-a deschis in regim de santier, cu o megaimprovizatie la bariera...sa se poata deschide acum cu mult mai putine improvizatii...printr-un nod rutier adevarat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SergiuSerj

Eu unul nu vad cum ar putea conecta lotul existent de la Iernut cu cel construit de Astaldi, daca nu dau prima data drumul la pod-ul construit peste autostrada si CF.

Sensul giratoriu improvizat oricum a fost o solutie extrema, ar putea scapa de ea cat de repede daca fac receptia nodului. In felul acesta se pot conecta cele doua loturi fara probleme.
Dar asa cum ne-am obisnuit, timpul o sa le rezolve pe toate... si solutiile de moment...