Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 61 Guests are viewing this topic.

vancouver

Si terasamentele sunt greu de finalizat pana la sf. anului, dar si structurile sunt pe drumul critic. Estimez ca abia peste ca. 1 luna vor fi toate grinzile sus, poate pana la 15 decembrie sa fie toate si suprabetonate + margini + ceva hidroizolatie. Ideal ar fi sa fie toate hidroizolate, pentru ca apoi in ianuarie - februarie va fi f. greu de facut hidro (nu e voie sa ploaua si nici sa fie prea rece). Dar sincer nu cred ca termina de hidroizolat anul asta.

In februarie martie pot face parapeti, terminat rigole, amenajari si cam atat. In martie-aprilie abia pot finaliza complet podurile, cu asfalt, rosturi de dilatare, marcaje. Cu putin noroc 30.04 ar putea fi gata, si probabil ca nici ungurii nu termina mai devreme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Merge hidroizolatia lasata peste iarna? Sau e bine sa pui ceva peste ea?un geotextil...un strat de nisip?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Merge, dar:
- apa inghetata deterioreaza hidroizolatia. De aceea e bine sa exista panta si sa se scurga apa. Daca nu, trebuie acoperita cu o folie, plus ceva pietre / greutati sa nu ia vantul folia.
- soarele deterioreaza bitumul din hidroizolatie. Si ii reduce durata de viata.
- oamenii sau utilajele pot deteriora hidroizolatia, asa ca e bine sa se faca si pasul urmator, sa se acopera cu beton sau asfalt.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paulmare

Foarte placuta surpriza, bihorenii de la trameco/selina, lucreaza nu se incurca 

voicul

Deci Selina a reusit 47% din martie ... deci in 6 luni si vrea sa faca inca 53% in 2 luni? ...

Stau sa ma intreb ce interes/ce le iese cand arunca astfel de termene fanteziste?

ludus

A3 in sectorul Bogata-Luduș-Gheja





































































Powered by API/PUM imgur uploader
T. Luduș

ludus

#21876
Se lucra intens la cele doua poduri si la subtraversarea de la Gheja. Am estimat cam 200 muncitori si numeroase utilaje. Se turna beton pe poduri, se lucra la armături, se aducea  material pentru terasament, etc.
T. Luduș

Goldmund

Superbe poze, ludus,
parca dau o speranta pentru A3...Targu Mures-Campia Turzii

ivladbogdan

Foarte frumoase pozele, bravo!
Este imbucurator progresul Astaldi. Din pacate, va mai dura mult si bine pana vom circula neintrerupt de la Targu Mures pana la Nadaselu pe A3. Totusi, am sperante ca la anul pe vremea asta vom circula de la Ungheni pana la Chetani pe A3.

ladposta

pai anul asta sa termine cat mai mult si sa conserve rezultatul, si la anul in primavara-vara sa finalizeze :-)

marinul

Revenim la termene normale in sfarsit.

Imagini rare în România: Se toarnă asfalt pe autostrada A3. Cum arată lucrările în partea maghiară


Se toarnă primii kilometri de asfalt din sectorul bihorean al autostrăzii A3. Porțiunea de peste 5 kilometri, Biharia-Borș, face legătura cu autostrada M4 din Ungaria și, mai departe, cu întreaga rețea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală și de Vest. Joncțiunea dintre cele două autostrăzi din România și Ungaria ar trebui să se realizeze anul viitor, în iulie.

Utilajele firmei de construcții aștern în aceste zile primul strat de asfalt de pe sectorul Biharia-Borș al autostrăzii Transilvania. Profită de vremea bună pentru a recupera timpul pierdut la începutul verii, când din cauza ploilor torențiale nu s-a putut lucra deloc.
,,Momentan avem turnați un kilometru și jumătate, la finalul zilei vor fi 2. Am pornit dinspre România spre Ungaria. Colegii noștri din Ungaria și ei toarnă la graniță. Suntem la aproximativ la aproximativ 47% din total lucrare", a declarat Marian Dușescu, reprezentant al antreprenorului.

Șantierul din Bihor al autostrăzii A3, pe secțiunea Borș-Biharia, este condus de o asociere de firme româno-slovacă, iar valoarea contractului este de peste 134 de milioane de lei, fără TVA.
Lăudată de toată lumea pentru evoluția lucrărilor, firma de construcții și-a propus să dea în circulație primii kilometri ai autostrăzii Transilvania din Bihor în iunie 2020, cu o lună înainte ca maghiarii să termine lucrările la autostrada M4.
,,Și ei sunt cam în același stadiu, într-o situație similară. Știm că termenul lor de finalizare este la sfârșitul lunii iulie 2020. Sigur, ei au un sector mult mai lung decât noi, de 26 de km", a precizat Marian Dușescu.
Celelalte două sectoare ale autostrăzii A3 din Bihor, Biharia-Chiribiș, respectiv Chiribiș-Suplacu de Barcău, nu au deocamdată constructor, pentru că licitațiile au fost contestate.

Digi24

luc

În sfârșit un termen realist! Surpriză plăcută Selina, de altfel anunțată de lucrările executate și finalizate în ultimii ani. Nu vreau să imi amintesc de începuturi... Bravo!

TibiV

VIDEO

Quote
Autostrada Cioturilor. Constructorii români s-au "înfrăţit" cu cei maghiari

Pe autostrada promisiunilor, A3, Bucureşti - Borş, autorităţile taie cu mândrie panglică după panglica pe cioturi de câţiva kilometri, în timp ce tronsoanele importante nici măcar nu au constructor.

Porţiunea aflată în lucru, în Bihor, la care a început turnarea primului strat de asfalt, s-a întâlnit cu autostrada maghiară, la aceeaşi cotă. Dar, cea mai mare parte a traseului, între Braşov şi Borş, este doar în stadiu de planificare.

La graniţa de vest a ţării, constructorii români s-au "înfrăţit" cu cei maghiari. Cu atât ne lăudăm pe autostrada care ar trebuie să lege, peste munţi, două părţi de ţară.

Muncitor: "Sunt cu un picior în Ungaria şi cu unul în România. Şi colegii noştri maghiari. Toarnă primul strat de asfalt, stratul de bază şi, până acuma, ne-am unit, ca să zic aşa."

Secţiunea Biharia - Borş, este una dintre puţinele porţiuni din autostrada A3 care se afla în grafic. S-a turnat primul strat de asfalt pe aproape doi kilometri din cei 5,3 ai tronsonului.

Constructorul: "Aşa arata şantierul la începutul lunii iulie, deci acum 4 luni, exact în zona în care suntem noi acum."

Pe partea maghiară, construcţia la autostrada M4, cu care A3 va face joncţiunea, se apropie de final.

Marian Dușescu, reprezentantul antreprenorului: "Am pornit dinspre România spre Ungaria, colegii noştri din Ungaria. Şi ei sunt cam în aceeaşi situaţie ca şi noi. Ştim că termenul lor de finalizare este la sfârşitul lunii iulie anul viitor. Sigur, ei au un sector mult mai lung decât al nostru, 26 de kilometri."

Autostrada A3 - numită şi Autostrada Transilvania pe porţiunea Brașov-Bor, face legătura dintre Bucureşti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.

Tronsonul Brașov-Târgu Mureş a fost scos din planurile autostrăzii, fiind înlocuit de autostrada A10 Sebeș-Turda aflată în execuţie. Din păcate, doar o treime din autostrada de 438 de kilometri este dată în folosință.

Iar o parte foarte importantă din Autostrada Transilvania, prin munţi, între Comarnic şi Braşov, nu este nici măcar atribuită. A ajuns la al patrulea eşec ruşinos.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/autostrada-cioturilor-constructorii-romani-s-au-infratit-cu-cei-maghiari.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Eu ma intreb cum pot sa dea in circulatie inainte sa termine maghiarii????
Sa se circule, pe unde???
Pana la granita si inapoi??

Nelu

#21884
Cei de la Digi24 nu se documenteaza de loc atunci cand dau o stire, tebuiau sa stie ca lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău are constructor desemnat de vreo 4 luni numai ca inca nu s-a semnat contractul